- 1235 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BABAANNEME MEKTUPLAR....(3)
Canım Babaanneciğim....
Türkü söylemek senin yaşam tarzındı.. Tesbitlerime göre,özellikle söylediğin her türkünün ruh halinle doğrudan ilişkisi vardı..Eğer söylediğin sözler:
Uzun kavak dalı yelleniyor..
Altında Esmem Esmem telleniyor
Çok güzelsin ismin söyleniyor
İmanım Esmem severim yosmayı..
Dörtlüğü ile başlıyorsa,bilirdik ki o gün sen moral olarak zirvedesin..Hiddetlenmişsen ya arebi sallandırırdın,ya da ;bu tür bir ezgi mırıldanırdın..Kabarmışsa milli duyguların Çanakkale Türküsünü satır,satır açıklayarak söylerdin...Yada Debreli Hasanı...
Neden mi? Bunları yazıyorum sana..Çok özledik o güzelim türkülerini..Kimini repertuarlarda bulmak mümkün değil .Olanlarda senin söylediğin gibi değil...
Hele DRAMA KÖPRÜSÜ var ya...Senin gibi içten söyleyeyeni duymadım dersem mübalağa inan yapmış olmam..
Kızma ama, bu haydut türküsünü ne kadar da önemsiyor deyiverirdim içimden .Nereden bilebilirdim Drama Köprüsünün bir ayağı burada yani Anadoluda,bir ayağınında Dramadaki köyünde olduğunu..Hele , Drama Köprüsü Hasan dardır geçilmez..Soğuktur suları Hasan bir tas içilmez..Mısralarını söyledikten sonra..Su taze mi gelin,deyip kana kana bir tas su içmeni hiç unutamam...Sanki Mahmatlıdaki pınarın suyunu içer gibi...
Biricik Babaanneciğim türkünü söyledikten sonra hakkında bilgi verirdin,eğer soru sormuşsak mutlaka detaylı açıklama yapardın...Mesela Dramalı Hasanın köyünün isminin DEBRE olduğunnu bir çok defa ağzından işitmiştim..Birde bakmayın haydut olduğuna iyilik timsali idi şeklinde beyanda bulunurdun...Bir gün yakın köylerinizden birindeki bir genci öküzü ile İskeçe pazarına gittiğini görmüş nedenini sorup ;elindeki hayvanı satıp düğün yapacağını öğrenince :Düğün parasını eline sayıp öküzünü de satmamasını tenbihlediğini anlatırdın...
Bilmiyorum ama belki Anadoluda sevilen ilk on türkü arasında Drama Köprüsünün olması sizlerin yanık gönüllerinde iz bırakmış olmasından olsa gerek...
Babaanneciğim! mübadeleyi anlatırken altına basa basa Karasu Nehrinin İskeçe tarafında bulunan köylerin ağlaya ağlaya orada kaldıklarını,Drama tarafındakilerin de Anadoluya göçtüklerini anlatırdın ya, defalarca tekrar etmene bir anlam veremezdim.....Senin bu bilgilerin ışığında nerelere ulaştığımı bu mektubumda anlatmayacağım ,ama bir daha ki mektubumda ulaştıklarım inan ki mübadeleyi tekrar gündeme getirecek bilgiler olacak..Bundan emin ol..Mektubuma köyünün resmini de koyuyorum,beğeneceğini umarım...
Bir sonraki mektubumu bekle sana çok ama çok ilginç gelecek...Rodopların Asil Kadını...
YORUMLAR
Siz babaannenize mektuplar yazın, bizler de sizin sayenizde babaannenizin tecrübelerinden faydalanalım...Bakın DEBRE'yi ben de ilk defa duydum...
Sevgi ve saygı ile
dramalı55
babaanneme mektuplar isimli yazı dizimi okumanız beni sevindirdi..
teşekkürlerimi sunarım...