- 503 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
S u ç ve H a t a.
Meltem Esintisi 136 S U Ç ve H A T A.
Hata! ! !
Hatanın Sebebi;
İnsanın Zaaf Ve İhmalleri olmakla beraber içinde bulunduğu ruhsal ve fiziksel şartlardır.
Af ediciliğimiz hata ve yanlışlıklara pirim verip onları olağanlaştırmak için değil.
Kişiye hatasını görme şansı verip, af edildiğini fark ettirmekle,
İmkânlar nispetinde bir daha af edilecek duruma düşmemesini sağlamak amacına yönelik olmalıdır.
Hata, kaza, isimlerin manalarından da anlaşılacağı üzere, elde olmayan sebeplerden ortaya çıkmış bir sonuçtur.
Dikkat ederseniz kazanın cezası olmaz.
Ceza ancak kasıt ve ihmal sonucu meydana gelen zararların maddi veya manevi tazmin, işleyene, kötüden örnek alabilecek olanlara caydırma amaçlı tehdit ve ihtarından başka bir şey değildir.
Her hatamız cezalandırılsaydı, sanıyorum yaşamak fevkalade zorlaşacaktı.
Hayat;
Rahim ile kabir arasında kurulmuş bir eğitim ve öğretim alanı;
Başarı ve başarısızlık hayat okunda geçmiş günlerdeki almış olduğumuz öğretimin test sonuçlarından başka bir şey değildir.
Ölünceye kadar öğrenmeye mecbur ve muhtaç olan bizler her şeyi deneme yanılma metodu ile öğrenir, geliştirir geleceğe takdim ederiz.
Daha iyi, iyinin düşmanı olduğuna göre; hiç bir şeyin varacağı niha-i bir son yoktur.
Hayat yokuşunda yukarıya doğru atılan her adım daha çok şeyi görme daha çok şeyle ilgilenme, daha çok şeyden sorumlu olmak demektir.
Bu uzun yolda,
Bu ağır ve değerli yükü,
Bu büyük sorumluluk gerektiren önemli vazifeyi yaparken birbirimizi hırs, haset ve kaprislerimizle cezalandırmak değil; geleceğe daha güvenli bakabilmek için bir birimizin yardımına muhtaç olduğumuzu bir an bile aklımızdan çıkarmamalıyız.
Yalnız yaşayamayacağımıza göre; hayat yolundaki yardımcılarımızı cezalandırmak değil, başarılarından dolayı takdir, başarısızlıklarında ise af ve başarabilecekleri adına moral desteği ile başarılı olmalarına yardımcı olmalıyız.
İNSANİ DEĞER VE ONURUNU KAYBETMEYENLER İÇİN EN BÜYÜK CEZA AF EDİLMEKTİR Kİ SUÇLU VEYA HATALI KİŞİYİ İNTİKAM İLE TATMİN ŞANSINDAN MAHRUM BIRAKIR.
Hatasız dost arayan dostsuz kalır.
Kaidesinden hareketle; hatasını af ettiklerinizde dostunuz olur diyebiliriz.
HAYAT DOSTLAR İLE GÜZELDİR. Dostlarınız ile dostça yaşamanın ve dostça geçinmenin yollarını arayınız.
Sevgili Dostlar.
YORUMLAR
NECDET MERHABA GÜZEL BAKIŞ GÜZELİ DOĞURUR TATLI SÖZ YILANI BİLE YOĞURUR...GÜZEL CAN KARDEŞİM BİTLİSİN GÜLÜ SANA NE DENLİ DEĞER VERDİĞİMİ BİLİRSİN...HATA VE KUSUR KARŞILIKLIDIR HATA YAPAN KİŞİ KARŞISINDAKİNE GÖRE DOZU AYARLAR...EDEPLİ OLANIN KARŞISINDA EDEPSİZLİK YAPILAMAZ....BİZ ÖNCE KENDİMİZİ DÜZELTMELİYİZ KARŞIDA Kİ DÜZELİR...DÜZELMİYEN KİŞİ İLE İRTİBAT KESİLİR...ZİRA HATA BULAŞICIDIR KAPILI VERİLEBİLİNİR...ÖNEMLİ OLAN DERS ALMASINI BİLMEDE...GURUR KİBİRDEN UZAK AR VE HAYAYI TUTABİLMEK TÜM MESELE ALLAH KORKUSUYLA...GÜZEL YAPINA KİŞİLİĞİNE SELAMLAR OLSUN SENİ ÇOK SEVEN KARDEŞİN kadri...
SEVGİLERİMDE ESENLİKLER DİLERİM...
AZAP tarafından 5/29/2010 7:54:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok güzel bir konuya değinmişsiniz..."Hata ve affetmek." Ve çok güzel dile getirmişsiniz...
Evet biz insanoğulları, nefsimizden, irademizden, hata yapmaya meyilliyiz. Bizlerin yaptığımız hataları, günahları,Rabbim bile tövbe ettiğimiz de affediyorken, biz kimiz ki affetmeyelim? Ama hata yapan kişi de "nasıl olsa affediliyorum" diye, aynı hataları tekrar etmemek koşuluyla...
Ben gurbete gelin gitmiştim, yıllar önce...Baba ocağından çıkarken, birçok nasihatler edildi, büyüklerim tarafından.Annem demişti ki;" Kızım, kendin gibi ararsan bulamazsın.Karşıdan bakıldığında kimbilir senin de ne kusurların vardır.Eşinin ailesinin,komşularının, arkadaşlarının, dostlarının ufak tefek sana göre hata sayılan hareketlerini görmeyeceksin."
O gün, bugündür bana yapılan hareketlerde hata pek aramam.Çünkü aradığınız da birçok hatalar görebilirsiniz...
Güzel bir yazıydı...Öğretici...Sevgi ve saygı ile
mavideydisevgi tarafından 5/29/2010 3:31:23 PM zamanında düzenlenmiştir.