Günbegün Notlarım 78/İYİLİK, KÖTÜLÜK, GÜZELLİK, ÇİRKİNLİK...
........................................
İyilik, vefakardır...
Unutmaz yardımları. Çaresizliğine derman olanları, fazlasıyla mutlu eder...
Susuzluğunu giderenlere, yağmur bereketi tadında döner kendine geldiğinde yahut ayakları üzerine kalktığında...
Kötü günde ellerini tutanları, bir ömür boyu iyiliğini serer avuçlarına...
+++
Kötülük, amansız ve acımasızdır...
Önüne geleni alt eder. Rüzgarına kapılanı boşluğa atar. Boş durmaz. Hanesini sızlamalarla, iç yanmalarla doldurur. Kan akıtmak görevi. Canları ağlatmak, en kolay işi...
+++
Güzellik, benzersizdir kendi dalında...
Herkese hitap eder. Geniş dünyasını kimseden esirgemez. Varını yoğunu ortaya koyar, kapısına gelenler için. Onu sevenler için, her yüzü aydınlıktır. Her penceresi güneş gibi beden ısıtıcıdır...
Her cümlesi güzellikle başlar ve güzellikle devam eder yolu...
+++
Çirkinlik, her nahoş yerdedir...
Pisliğin boy gösterdiği, zulümlerin cereyan ettiği, namussuzluğun kol gezdiği, vicdansızların dolaştığı kuytulardadır. Diğer adı karanlıktır. Soyadı kapalı kutudur. Dışını güzel güzel vitrine çıkarmaya çalışsa da, içi simsiyah duygularla örülüdür...
Ve çirkinlik kötülükle arkadaş; iyilikle, güzellikle düşmandır daim...
..............................................
MehmetSelimÇİÇEK
23 Mayıs 2010,,,21.16
Mardin
YORUMLAR
İyilikte, kötülükten herkeste var. Kötülük hep pusuda bekler çelmek için aklı. Kötülüğe ulaşmak kolay, zor olan iyiliğe, aydınlığa ulaşmak.
İyilik karşılık beklenmeden yapılmalı, varsın karşıdaki bilmesin, hani derler ya "İyilik yap, denize at" öyle işte... Elbet yerini bulur. Gün olur devran döner... Şimdi geldi aklıma, günlük konuşmalarımızda ne de sık kullanılırız Allah iyiliğini versin diye, ne kadar güzel bir söz aslında bir dua gibi.. Düşünsenize insanlar birbirine Allah kötülüğünü versin dediğini ne kadar kötü olurdu. Yaşasın iyilik! diyerek kapatıyorum cümlemi.
Teşekkürler yine harikaydı. Beğenerek okudum. Saygı ve selamlarımla...
Çirkinlik, her nahoş yerdedir...
Pisliğin boy gösterdiği, zulümlerin cereyan ettiği, namussuzluğun kol gezdiği, vicdansızların dolaştığı kuytulardadır. Diğer adı karanlıktır. Soyadı kapalı kutudur. Dışını güzel güzel vitrine çıkarmaya çalışsa da, içi simsiyah duygularla örülüdür...
Ve çirkinlik kötülükle arkadaş; iyilikle, güzellikle düşmandır daim...
Tebrikler...Okumaya devam edeceğim...selamlar...
ayhansarıkaya tarafından 5/24/2010 6:52:48 AM zamanında düzenlenmiştir.