- 1619 Okunma
- 21 Yorum
- 0 Beğeni
DİN ADINA, YAKMAK !
Özellikle uygar bildiğimiz Batı toplumlarında, İslâm dininin çağdışı, kabalık, bağnazlık ,barbarlık gibi görünmesine, eleştirilmesine çok kızarız. Hele hele dinimizin terörle birlikte anılmasına, isyan ederiz.
Peki hiç düşündük mü ; niçin öyle görüyorlar, neden böyle düşünüyorlar, diye ?
Çoğumuz aklımızın ermeye başladığı ilk günlerden itibaren dinimizi öğrenmeye başlıyoruz. Benim öğrendiğim ve inandığım kadarıyla asla onların söylediği gibi değil İslâmiyet. İftira atmaktan ne faydaları var, neden iftira atıyorlar öyleyse ?
Yoksa onları haklı çıkartan olaylar, uygulamalar mı var ? En çok neyi bahane ediyorlar bu yargılarına ? Çok eşlilik, kadın sünneti, kurban kesimi (Sokaklarda vahşeti andıran görüntülerden dolayı), aşırı kapanma, kadının ikinci sınıf insan muamelesi görmesi, idam, kol-bacak kesilerek verilen cezalar ve özellikle Recm !
Birilerinin çıkıp da İslâm adına dünyayı fethetmeye, tüm insanları zorla müslüman yapmaya , müslüman olmayan herkese savaş ilân etmeye kalkışması v.b.
Bu saydıklarımızı eleştirmeye kalkışsam, sitemizin ulema kişileri hemen hadis meallerini örnek göstererek çıkarlar karşıma. Kur’an’da yazılan herşeyin doğruluğu ve kesin olduğu tartışılmaz. İnancımız göre bu böyle. Fakat meallerin hemen hepsi değişik yorumlardan ibaret olduğunua göre, bence o yorumları tartışmalıyız.
İncil’in aslında hak kitap olduğunu, fakat orjinalinin deforme olup çok değişik kişiler tarafından değişik olarak kaleme alındığından güvenilmez olduğunu söylemiyor muyuz ?
Öyleyse, değişik yorumları olan mealleri niye tartış mıyoruz ?
Benim inandığım din ve O’nun Peygamberi (S.A.V.) asla insanlara zulmü, aşağılamayı, öldürmeyi,terörü ne emreder ne de tavsiye eder. Hele insanlara baskı ile , zorlama ile İslâmı ya da başka bir inancı kabul ettirmeyi asla tasvip etmez.
İslâm dinini tüm dünyaya silâh zoruyla yaymalı mıyız gerçekten ? Bizden beklenenin bu olduğuna emin misiniz ?
Sokaklarda ilkel şekillerde kurban kesmemizi eleştirenler haksız mı sizce ?
Kadınların mutlaka ikinci sınıf insan muamelesi görmeleri, yalnız sokağa çıkmamaları, çalışmamaları, okumamaları, erkeğinin arkasından yürümeleri, eşlerinin getirdiği kumalara itiraz hakkı olmaması ve yüzleri, gözleri bile görülmeyecek şekilde, peçe ve burka ile örtünmeleri gerçekten bizim dinimizin emri midir ?
Cinsel istismara, tecavüze uğrayan kadının cezalandırılması, taşlanarak öldürülmesi bizim Peygamberimiz(S.A.V)’in emri olabilir mi ?
İslâmiyet denince ilk akla gelen ülkelerden biri olan Suudi Arabistan’da bu günlerde bir yasa değişikliğinin yapıldığını duymuşsunuzdur. Artık, yangınlarda kız çocuklarının da kurtarılmasına izin verilmiş !
Yani yıllardır yasakmış, itfaiyecilerin yangınlarda kız çocuklarını kurtarmaları ! Üstelik bu yasak sözde kalmayıp, bas bayağı uygulanıyormuş da bu ülkede. Daha önceleri yangınlarda kurtarılmayıp diri diri yanmalarına göz yumulmuş kızların ! Bizim pek duymadığımız, ilgilenmediğimiz ve tepki göstermediğimiz bu tür olayları, tüm dünya ülkeleri ibretle izliyor ve tepki gösteriyorlar. Büyük bir ihtimalle bizim sessiz ve tepkisiz kaldığımız bu yasa değişikliğinde başka ülkelerin tepkilerinin etkisi olmuştur. Yoksa Suudî Arabistan gibi bir ülkede, böyle bir yasa değişikliği pek kolay yapılmazdı.
Hangi İslâmın hangi Peygamberinin böyle bir emri ya da tavsiyesi olabilir ? Kız çocuklarını diri diri gömmekten men eden, onları da erkeklerle eşit kılan, bizim dinimiz değil miydi ?
Yıllarca İslâm ülkelerinde yapılan bu tür uygulamalar, bizde de yasal olmasa bile, illegal olarak uygulanan namus ve töre cinayetleri, çok eşli evlilikler, dünyanın İslâm dinini yanlış tanımasına, tepki gösterilmesine ve eleştirilmesine sebep oluyor.
Şimdi sormak isterim ; kim bizim dinimize en çok zarar veriyor ? Kendi dinlerini yaymaya çalışan misyonerler mi, yoksa böyle çağ dışı, bağnaz uygulamalarla O’nu tüm dünyaya yanlış tanıtan, sözde İslâm ülkeleri mi ?
Dünkü yazıma yapılan yorumlarda, bu tür uygulamaların dinimizin gereği olduğu inancının bazı arkadaşlarda olduğu izlenimi beni çok etkiledi. Yanlış anlamış olmak en büyük arzumdur.
Şimdi burada özellikle aynı arkadaşların fikirlerini açıkça söylemelerini bekliyorum. Fakat asla hadis meallerinden örnekler vererek işi dolandırmalarını istemiyorum.
Tekrar ediyorum ; hadis mealleri çeşitli olduğundan, o kadar güvenilir olmayabiliyor. Hangimiz ya da hangi ulema meallerinin kesin olduğunu kanıtlayabilir ? Kesin olan Kur’an-Kerim’dir ve O’nun dili de özeldir. Bu yüzden de çok kişi kendince yorumlamaktadır.
Sevgili arkadaşlar ;özellikle din uğruna, kız oldukları için, giyimleri uygun olmadığı için, ya da inançlarının zayıf olduğu için, ya da başka dinden oldukları için v.b. insanların yakılmasına, öldürülmesine, taşlanmasına, aslımasına ne diyorsunuz ?
Zorla da olsa İslâm dininin tüm dünyaya hâkim kılınması için savaşılmasına ne diyorsunuz ?
Kadınların ikinci sınıf insan muamelesi görmesine, çok eşliliğe, peçe ve burkaya ne diyorsunuz ?
Bu güne kadar duyduklarınıza, öğrendiklerinize ve inandıklarınıza göre oluşan şahsî fikriniz nedir bu konularda ?
Tekrar ediyorum ; hadis meallerinden örnekler vermeyin, fikrinizi söyleyin lütfen !
Fikret TEZAL
YORUMLAR
İNSANLARIN OKUDUKLARINI ALGILAMA FARKLILIKLARI OLACAK TABİKİ,BİRDE NASIL BAKARSAN ÖYLE GÖRÜRSÜN.BURADA BİR KONU AÇILMIŞ VE FİKİR BEYAN EDİYORUZ.NEDEN FİKRET BEYE KARŞI SUÇLAMA GİBİ BİR TAVRINIZ VAR ANLAMIYORUM.kURANIKERİM İNDİKTEN SONRA BUNUN YAYILMASI İÇİN 4 KİŞİ GÖEVLENDİRMİŞ PEYGAMBERİMİZ.BU 4 KİŞİ ANLADIKLARI ŞEKİLDE KENDİLERİNE TABİ OLAN İNSANLARA AKTARMIŞLAR.BU 4 MEZHEPTEDE KENDİLERİNE GÖRE İBADET ŞEKLLERİ BELİRLENMİŞ.MESELA HANEFİLERDE ABDESTİ BOZAN ŞEYLER CAFERİLERDE DAHA FARKLI AMA TEMELİNDE İSLAM VAR,BUNUN İÇİN AKLINIZ KARIŞTIĞINDA HEMEN SALDIRIYA GEÇMEMEK LAZIM.ÖNCE SÖZ ANLAŞILACAK SONRA YORUM.YANLIŞLARI DİLE GETİRİYOR ,VE GAYETTE DOĞRU SÖYLÜYOR.FİKRET BEY YAZILARINIZIN DEVAMINI DİLİYORUM.SEVGİLER SAYGILAR.
yazınızı okudum
mealler konusu başta olmak üzere o kadar çok yer var ki düzeltilmesi (açıklanması değil...düzeltilmesi...) gereken.
islam ülkeleri tabiri mesela...neresi islam ülkesi suudi arabistan mı...iran mı...yapmayın allah aşkına şiilik-şia ve vehhabilik anlayışını (mezhebini ) bilmeden.islamla ne kadar uyuşmadığını kendine münhasır algıları olduğunu bilmeden yazılan bu islam ülkeleri tabiri çok can sıkıcı artık.dünya üzerinde islam ülkesi diye bir ülke yoktur.şu an dünya üzerindeki tek din devleti de israildir.
hadis kaynakları meselesi apayrı bir yanlışlık tıpkı mealler gibi...
yazınızda o kadar çok ayrıntı verilmiş ki ve özellikle islamda varmış gibi
ŞAHSEN BEN SİZİN SAMİMİ OLARAK İSLAM HAKKINDA YAZDIĞINIZA İNANMIYORUM YAZSANIZ BİLE BU KONULARDAKİ BİLGİSİZLİĞİNİZ ÇOK BARİZ SIRITIYOR
TABİ KENDİLERİDE BİLMEYEN PEK ÇOK KİŞİ SİZİ ALKIŞLAYABİLİR O BAŞKA AMA SİZ SAMİMİ DEĞİLSİNİZ ÇÜNKÜ BU KADAR SAPLA SAMAN BİRBİRİNE KARIŞTIRILMAZ...BUNU BİLEREK YAPIYOR VE ZİHİN KARİŞTİRİYORSUNUZ....
Bu güne kadar duyduklarınıza, öğrendiklerinize ve inandıklarınıza göre oluşan şahsî fikriniz nedir bu konularda ?
şu cümle bile dökülüyor resmen...
o kadar çok ki nereden başlasa insan bilemiyor bu sayfanın samimiyetine inanmadığım için düzeltmeyeceğim...
Fikret TEZEL
YORUMLARI OKUDUM.ÇOK DA FAYDALI OLDU.BÖYLE BİR TARTIŞMA KONUSU OLUŞTURDUĞU İÇİN ARKADAŞIMI TEKRAR TEBRİK EDİYORUM.
GÜNÜMÜZDE TOTALİTER REJİMLER HİÇ BİR ZAMAN AYAKTA DURAMAZ.
BU SAATTTEN SONRA NE İRAN!A NE ARABİSTAN'A NE DE ŞERİAT HÜKÜMLERİ SÜREN BAŞKA BİR ÜLKEYE BENZEME LÜKSÜNÜ KALDIRAMAYIZ.ADAM GİBİ KANUNLAR ÇIKARIP HALKIN SESİNE KULAK VERMELİYİZ.
ATATÜRK'ÜN KURDUĞU CUMHURİYETİ YIKMAYA KİMSE HEVESLENMESİN.YOKSA BUGÜNLERİ ARAYANLAR SİZLER OLURSUNUZ...
SELAMLAR...
ayhansarıkaya tarafından 5/23/2010 10:36:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
ALİ SOYTÜRK
ayhansarıkaya
Ben diyorum ki;sen eğer şeriarı savunuyorsan ben de karşı fikri savunuyorum.Bunda gücenme olmasın.Ben namazımı kılan insanım.Çocuklarım da öyle.Bunu Atatürke borçluyuz.Yoksa benim adım Yakop senin ki de Mıgırdıçyan olurdı.Bunu söylerken ermeni arkadaşlarıma da haksızlık etmiş olmayayım.Onlardan da özür dilerim...
Bu tip konuları medeni ölçülerde her zaman konuşalım.Baskıdan kimse faydalanamaz.
Sevgilerimle dostum.Kimseye eyvallah diyecek zamanım da yok korkumda yok.
ayhansarıkaya
İnsan önce kendisiyle barışıl olmalı,tartışırken.
Hepinize selam ve saygılar.Meydan sizlerin olsun...
ALİ SOYTÜRK
Sevgilerimle dostum.Kimseye eyvallah diyecek zamanım da yok korkumda yok.
İSMİMDEN DE MEMNUNUM...DEMOKRAT VE LAİĞİM SİZ BENİM ATATÜRKÇÜLÜĞÜME PUAN VERECEK DURUMDA DEĞİLSİNİZ...AMA SİZİN ATATÜRLÇÜ ANLAYIŞINIZDA HERHALDE ZAAFİYET VAR...
'''YURTTA SULH;CİHANDA SULH''' AYHAN BEY SİZİ ESER OKUMAYA DAVET EDİYORUM...DAİMİ SAYGILAR...SAYGILARIMLA...
ayhansarıkaya
BU ÜLKEDE YÜZYÜZE BAKACAĞIZ HER ZAMAN.SEN BENİ YOK SAYMAKLA; BEN SENİ YOK SAYMAKLA OLMAZ.ÖYLE FAZLADAN BİLMİŞLİK HAVALARINA GİRMEKTEN DE VAZ GEÇ...BİLİYORSAN PAYLAŞMASINI ÖĞREN ÖNCELİKLE...
FİKİRLER TARTIŞMAK İÇİN VARDIR.KARŞISINDAKİNE BASKI YAPMAK İÇİN DEĞİL.
BUARADA KARDEŞ KARDEŞ YAZIŞACAĞIZ VE SONUNDA ANLAŞMAK ZORUNDAYIZ.BİRBİRİMİZİ YOK ETME LÜKSÜMÜZ OLAMAZ...
SEVGİLERİMLE.HEPİNİZİ ÇOK SEVİYORUM VE KUCAKLIYORUM BU ÜLKENİN VATANDAŞLARI OLDUĞUMUZ İÇİN...
SELAMLAR...
Zorla da olsa İslâm dininin tüm dünyaya hâkim kılınması için savaşılmasına ne diyorsunuz ?
...
bu ilkellik derim..zorla inanç olmaz, olsa olsa faşizm olur bu.
....
Kadınların ikinci sınıf insan muamelesi görmesine, çok eşliliğe, peçe ve burkaya ne diyorsunuz ?
....
kadın üzerinden yapılan her tür düşünce savaşımı da faşizmin ta kendisidir.
...
Bu güne kadar duyduklarınıza, öğrendiklerinize ve inandıklarınıza göre oluşan şahsî fikriniz nedir bu konularda ?
....
kişisel düşünce mi?? sayın tezal, kaç kişinin kendi düşüncesi var bu ülkede?..güdürmeyin beni.
....
Tekrar ediyorum ; hadis meallerinden örnekler vermeyin, fikrinizi söyleyin lütfen !
..
fikir oluşması için birkaç fırın ekmek yemek lazım...hatta, bir fırın inşaa etmek lazım...eskileri yakmak için..
..
saygılar..
Fikret TEZEL
ALİ SOYTÜRK
BİR DEMOKRAT OLARAK,ATATÜRK TÜRKİYESİNDE KONU ETTİĞİNİZ DÜŞÜNCELER BENİ ÜZDÜ...TARZINIZA VE FİKİRLERİNİZE SAYGI DUYUYOR AMA LAİK VE DEMOKRAT BİR ÜLKENİN AYDIN İNSANLARINA BU DENLİ BANAL TARZI YAKIŞTIRAMIYORUM...BU TAMAMEN SUBJEKTİF YAKLAŞIMIMDIR...KESİN DOĞRU DEĞİLDİR VE BİR ÖNERMEDİR...DAİMİ SAYGILAR...SAYGILARIMLA...
müget
sayın tezal'ın sorularına verdiğim cevapları beğenmemiş olabilirsiniz. farklı düşüncelere saygılı bir insanım.
beni tanımadan kategorize etmenizi yadırgarım ancak.
bakınız, yazıya verdiğim cevaplar tamamen demokrasiden yana olduğumun etkili bir kanıtıdır. çünkü, baskıyla yapılan inanç sistemine faşistçe bir uygulamadır dedim.
sizce de baskı yoluyla yapılan dini dayatmalar faşizm değil midir? değilse hiç tartışmayalım, çünkü aramızda iflah olmaz bir fikir ayrılığı var demektir bu.
ve....kadın üzerinden yapılan her türlü siyasi çalışma da faşizmdir...bu konuda da yüzde yüz ısrarlıyım. hiçbir karşı düşünce beni ikna edemez.
insanı renk ve cinsiyet ve ırk ayrımlarıyla ayrıştıran zihniyetler bana uymaz...
barıştan ve demokrasiden yana olan herkesin de böyle düşünmesi gerekir...
ALİ SOYTÜRK
Fikret Bey, yazınızı sabahtan beri okuyorum. Yorumlarıda okudum. Benim dini bilgim cevap verecek kadar büyük değil. Demem o ki, allah'ın koyduğu kanunlar ve yasaklar vardır. Uyar müslüman olursunuz. Uymaz kafir olursunuz. Arası yoktur.
Gelelim şu ceza işine, sizin üç yaşında bir kızınız ya da torununuz var. Kırk yaşında aklı başında biri şeker verip kandırdı. Kıza tecavüz etti. Yetmedi, söylemesin diye de öldürdü.
Uzun araştırmalar sonucu suçlu bulundu. Siz idam edilmesi için haykırıyorsunuz. Kim olsa haykırır. Ne cezası aldı peki. Üç beş yıl. Bilemedin on yıl. İsyanlardasınız; neden asılmadı diye. Gözünüzün yaşı dinmeden bir af çıktı ve katil bir yıl bile yatmadan çıktı.
Şimdi sorarım size, o hor gördüğünüz şeriatı isteyip, çok afedersiniz söylemek zorunda kaldım. Adamın şeyini kesmeyi istemez misiniz. Ben isterim. Hem de kökünden.
Fikret TEZEL
Duygularınızı ise paylaşmamak mümkün değil elbet.
nergizz06
Muhterem Fikret bey,Ağabeymi desem kardeşmi desem, yazdıklarınızla alakalı size ayet hadis meali nakletmek gibi bir niyetim yok..zira siz de bunu istemiyorsunuz.Yalnız şunu merak ettim.Eleştirdiklerinizin ne kadarı din kaynaklı,yani dinin emri olduğu için uygulanıyor?İslam tarihini başından bu güne araştırın kaç tane recm cezası uygulanmış hangi şartlarda uygulanabilir...(günümüzde bazı devletlerin yaptıklarını islama sarma kolaycılığna kaçmayın lütfen.)Kaç tane had cezası uygulanmış kaç tane kısas uygulanmış...Şikayetinizde haklısınız ama şunu unutmayasınız bu şikayet ettiğiniz dinimziden değil dinimizi bilmediğimizden kaynaklanıyor.Yıllardır bize dinimizin ne kadarı öğretildi.Tahsilinizi bilmiyorum.En azıonı tahmin ederek söyleyeyim.İlk orta ve lise yıllarını üst üste koyarak hatırlayın bize din olarak ne anlatıldı?Gelin hep beraber Karanlığa küfretmek yerine bir mum yakalım.Dinimizn güzelliklerini hakikatini öğrenelim öğretelim.Zorla islamlaştırmaktan bahsediyorsunuz.İstemediniz amma yine de yazayım."Dinde zorlama yoktur" ayetinerağmen mi.."İhtiyarlara kadınklara çocuklara mahsüllere ibadethanesine kapanmış ibadetiyle meşgul olanlara dokunmayın"hadisine rağmenmi....selam ile..
Fikret TEZEL
Bir değerlendirme yaparken ne tamamen reddedici ne de tamamen kabul edici bir tavır takınmak doğrudur bence. yazınıza da öncelikle olumlu yönüyle yaklaşmak istiyorum. Duyarlılığınız için, inanç üzerine kafa yorduğunuz için yazınız takdire şayan. Ancak yukarıda Aynur Hanımın da ifade etiği gibi yeterli dini bilgiye sahip olmadan din üzerine konuşmak insanı yanlış taraflara çekebilir hatta o yanlışlar içine gömebilir. Bahsettiğiniz olumsuzlukların çoğu İslamın değil müslümanların yanlışlarından kaynaklanıyor. Daha düne kadar insanları sokaklarda katleden, kıta kıta dolaşıp insanları sömürerek insanların kanını emerek medeniyetlerini insan cesetleri üzerine bina eden Avrupalı, sokakta sadece Allah rızası için, kendisine helal kılınmış bir hayvanı, yarısından fazlasını fakire eşe dosta ikram ederek dini vecibesini yerine getiren müslümana mı barbar diyecek. Kadınların cinsel bir obje olmaktan kurtulamadığı, erkeklerin fülört edip, yattığı kız sayısına göre gurur duyduğu bir toplum nasıl oluyordu İslamın kadına verdiği değeri tartışabiliyor ve de "müslümanım" diyen bizim gibileri etkileyebiliyor. bunu anlamakta güçlük çekiyorum. Çok evlilikle ilgili ayet:
"Öksüzlere haksızlık yapmaktan korkuyorsanız hoşlandığınız kadınlardan dörder, üçer ikişer evlenin; eğer haksızlık yapmaktan korkuyorsanız tek, ya da sahibi olduğunuz esir kadınlardan birisi ile evlenin. Bu, ilâve yapıp durmamanız bakımından daha hayırlıdır.” (Nisa; 4/3)
Ayette rakamlar bulunduğu için matematik mantığı açsından dizilişin Türkçe’ye aktarırken bu şekilde olması gerekir. Nitekim az sonra geleceği gibi ayetin iniş sebebi de bunu gerektirmektedir.
Sahabe bu ayeti şöyle anlamıştır: “Cenab-ı Hakk çok eşli olmamızın haksızlıklara yol açmasından rahatsız, azaltmamızı, hatta teke kadar indirmemizi istiyor….”
saygılarımla...
Fikret TEZEL
Benim söylemek istediğim de dinimizin yanlışlarının olduğu değil, uygulamada yanlışlıklar olduğudur.
Üyesi olmakla gurur duyduğum İslâm dini hakkında fikirlerimi her zaman haddimi bilerek ve itiraf ederek söylemeye gayret edrim. Fakat söylenmesi gereken çok şeyin olduğu meydanda. Ehil olanlar doğruları söylemiş ve uygulamış olsalardı eğer, bu gün bu durumda olmazdık zaten. Din adamı olduğunu iddia eden bir zatın, bir çocuğa yaptığı istismarı haklı çıkarmak uğruna nelere baş vurduğunu hepimiz gördük bu ülkede.
İlginize ve samimi yorumunuza teşekkür ederim.
ÖNYARGILI VE SUBJEKTİF BİR YAZI...SİZE DİGİTAL FOTOĞRAF MAKİNASI YAKLAŞIMINI TAVSİYE EDERİM...ATATÜRK ÜLKESİNDE,BİLİM VE TEKNOLOJİ ÇAĞINDA YAKLAŞIMINIZ YÜZEYSEL...SİZE KATILMIYORUM...DEDİKLERİNİZİN BİR KISMI DOĞRU GİBİ GÖZÜKEBİLİR ÇÜNKÜ DUYGU SÖMÜRÜSÜ VAR...BANA İSLAM DİNİNDE AYRIMCILIĞA(KADIN VE ERKEK) ARASI OLAN...NESNEL TARTIŞILAMAZ KARİNE BEYAN EDİN...NE MUTLU Kİ BÖYLE BİR BEYYİNE SUNAMAZSINIZ...UYGAR BİR ÜLKEDE ÇAĞI ELLİ SENE ÖNCEDEN TAKİP EDİYORSUNUZ...YİNE DE FİKİRLER MUHTEREMDİR AMA KENDİ YORUMUNUZU SANKİ YÜZDE YÜZ GERÇEKMİŞ GİBİ AKSETTİRMENİZE TAMAMEN KARŞIYIM...YAZDIKLARINIZA KATILMIYORUM...AMA EDEBİ KİŞİLİĞİNİZE VE ŞAHSINIZA SAYGI DUYUYORUM...DAİMİ SAYGILAR...SAYGILARIMLA...ATATÜRK'ÜN CUMHURİYETİNDE CUMHURİYET ÇOCUKLARINA LAYIK TAVIRLAR SERGİLEMENİZİ DİLERİM...
Fikret TEZEL
Fikret bey,ben öyküye, romana endekslenmiş zavallı bir kulum.
Bu tip konuları açıklamaya bilgim yetmez.Her şeyi aşure çorbasına dönderirim sonra.En iyisi mi; ben, gelen yorumları okumaya devam edeyim...
Dedim ya sen de güzel yazıyorsun böyle konuları.Cesaret gerektiren bir tavır sergiliyorsun...
Her şey gönlünce olsun.Selamlar ...
ayhansarıkaya tarafından 5/23/2010 11:25:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret TEZEL
ALLAHA İNANIP SONRA DÖNÜP "ALLAH BENİM "DERSENİZ VE BUNUN İÇİ BOŞSA BU SİZİN TOPLUMA KORKU SALARAK O TOPLUMUN CEHALETİNDEN VE YOKSUNLUKLARINDAN FAYDALANARAK YÖNETMEK İÇİN AMACINIZA UYGUN KULLANDIĞINIZ ARAÇTIR VE SAMİMİ DEĞİLSİNİZDİR. ANCAK BASKI UYGULADIĞINIZ TOPLUM MECBUREN İNANIR DIŞARDAN SİZİN ŞAKLABAN OLDUĞUNUZ AYNA GİBİ ORTADADIR.BU U DİN ADINA YAPTIĞINIZI İFADE ETTİĞİNİZDEN VE DIŞARIDAN BAKILDIĞINDA DA SİLAHINIZIN DİN OLDUĞU GÖRÜNDÜĞÜ İÇİN MENSUBU OLDUĞUNUZ DİN TEPKİ ALIR,ETİKETLENİR,KARŞIT GRUPLARI OLUŞUR....
ŞU AN DÜNYDA OLDUĞU GİBİ İSLAM KARŞITLARI TAVAN YAPAR OYSAKİ İSLAMİYET HOŞGÖRÜ DİNİDİR. ANLAŞILMASI VE UYGULAMASI KOLAY BİR DİNDİR.
İSLAMİYET VE BİLİM BİRBİRLERİNİ DOĞRULAR
KURAN'IN İLK CÜMLESİ" OKU! ALLAHIN ADIYLA OKU..."
Kadın, erkek eşittir; Allah Kuran'da, "Erkek olsun, kadın olsun inanmış olarak kim salih bir amelde bulunursa, onlar cennete girecek ve onlar, bir 'çekirdeğin sırtındaki tomurcuk kadar' bile haksızlığa uğramayacaklardır." (Nisa Suresi, 124)
Şu da var DİNLERİN var olduğu toplumlarda o toplumun gelenekleri din ile birmiş gibi dinin emir ve yasaklarından biriymiş gibi gösterilip lanse edildiği için toplumTANRIYA karşı gelmemek adına sorglamaz çoğu kez.Bizde bile sorgulama yapmaya başlayalı kaç yıl oldu ??
Müslümanız ama islamiyeti bilmiyoruz tam olarak bilmeden verilen ezberle denilenle yetiniyoruz.Korkuyla dayatılanı kabul etmiş devam ediyoruz ve sonrada islamiyete geçmiş olan diğer din mensupları bizden daha keyifle huzur içinde islamiyeti doya doya ve coşarak yaşıyorlar (komşum romen) .
Çok önemli bir cümleyi es geçemeyeceğim
peygamber efendimize ait olduğu söylenen birçok kelamın uydurma olduğu "aralarında elbetteki o habibe aitolanları da vardır " ama çoğu uydurma ve zaman içinde taşınırken değişime uğradığı TÜM FIKIHÇILARIN SARFETTİĞİ BİR CÜMLEDİR" bu da çok normaldir KURAN'I KERİM DEĞİŞİME UĞRAMAZ DEĞİŞTİRİLEMEZ EVET ALLAH SÖZÜDÜR ALLAH KELAMIDIR.
Bir dine mesnubuz ama o dini bilmiyoruz hatta din konusunda ki cehaletimiz o derecedir ki kimi zman dinimizin gerçek emirlerini es geçeriz "önce kalp " diye bilmiş edayla geriniz.Oldu!!! .İşe gitmeyin çalışmayın iş üretmeyin "patronunuzdan maaş talep edin aynı şey yanılıyormuyum dinin hayatta ki dayatmalara alet edilmediği günlereeee........
SAĞLIKLA KALIN
greentea76 tarafından 5/23/2010 11:28:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret TEZEL
Filiz Şahin.
Fikret TEZAL ellerine sağlık çok güzel insanın beynini inancını sorgulayan bir yazı. Her kelimesi her cümlesi iyice düşünülmüş yazılmış.
Evet mealler, Kur'anın yorumları daha doğrusu dinin bugün bizim anladığımız yaşanan kısmı genelin yada bazılarının yaşadığı islamın yorumu. İslam bu mu? ne hayır ne evet diyebiliriz. Bunu söylebilmek için bizim kendi içimizde islamı yeniden inşa etmeliyiz.
Her insanın bir Hırası olmalı, her insan bu cahiliyeyi tanılmalı: kirli ile temizi, yalanla doğruyu tefekkür ettiği bir zaman, bir yer olmalı. Doğuştan gelen bir din değildir bu inanç. Nasıl ayet ayet inmişse Kur'an gene her müslümanın kalbine yeniden ayet ayet inmelidir.
Peygamberimiz Allah'ın selamın üzerine olsun zamanında yaşanan islamı nasıl anlamalıyız. Elimizde Kur'an ve Hadis var iki temel kaynak. Önce Kur'an penceresinden olaya bakmalı ve Arapça aslında metin ne diyor bunu bilmeli, sonra bu metnin ne zaman, hangi şartlarda inmiş, emir ve yasakların oluştuğu şartları iyi anlamalı. Sonra Hz Muhammed'ın bu konudaki uygulaması nedir nasıl anlamış ve uygulamıştır bunu bilmeli. Evet çevirmek mi istiyoruz Kur'anı kendi dilimize tüm yukardaki bildikten sonra dilimizde en uygun manayı verecek kelimelerle çevirmeliyiz.
Peki dini anlamada mealler yeterli mi elbette hayır. Arapçayı bilen hadis ilmine vakıf kişiler dahi farklı manalara gelen ayetleri yorumlarken o ayettin indiği ortamı ve öncesinde ve sonrasında yaşanılanları da gözönüne alınarak tefsir etmişler.
Kur'anı Kerimde geçen Kitap ehli, Yahudiler Hıristiyanlar ile ilgili ayetleri anlayabilmek o ayetlerin maksadığını ne söylediği anlayabilmek dahası neye karşı geldiğini bilebilmek ancak o zamanın Yahudi ve Hırıstiyan inancının nelere dayandığını, nasıl bir yanlış içinde olduğunu bilmeyi gerektirir. O tarihi iyi bilmeden Kur'anı anlamak çok güçleşir. Aynı şekilde ayetleri parçalayarak öncesi ve sonrasından koparıp ayırmakta bizi yanlışa sürükler.
Tüm bunları daha niceleri bilerek Kur'ana yaklamak gerekir. İctihad burdur. İctihad yapacak bilim adamı, alim kimselere ihtiyaç vardır. O zamanın şartları ve Kur'anın maksadını anlayarak günümüze İslamın yeniden taşımaları gerekir. Bu değiştirmek değil anlamı taşımak yeniden İslamın bu günümüze doğmasıdır. Bunu çok güzel örnekleri İslam tarihi boyunca hep gördük. Yanlış ve bağnaz düşüncedeki islam gibi gözüken nice hizipler çıktılar. Bunların karşısında Kur'an ve Resül anlayışla bakan İslam'ın kalbine nakşetmiş insanlar vardı ve halen var.
Kişi yeter ki istesin nerde olursa olsun Allah'ı Rab bilsin yeter. Rab öğreten eğitendir. İnsana, inanan insana mutlaka en güzel yolu gösterir, o güzel insanlarla buluşturur.
Ya Rab bizi köfne yanlış islam adına kurulmuş dogmalardan düzenlerden uzak eyle,
Ya Rab kalplerimizi ilk günkü gibi tertemiz olan fıtratın üzerinde daim kıl,
Ya Rab imanı ve küfrü bilen, dimdik ayakta capcanlı bir müslüman topluluğu içinde olan kullarından eyle,
Ya Rab İçimizdeki Peygamber akıl, dışımızdaki akıl Peygamber diyen tüm melekeleri açık, zihnini ve kalbini putlardan temizleyen müslümanlardan eyle,
İman eden, salih amel işleyen, birbirlerine hakkı ve bu hak üzerinde sabrı tavsiyen eden ve ancak müslüman olarak Sana kavuşmayı dileyen kullarından eyle amin amin amin.
Melik Haker tarafından 5/23/2010 10:47:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret TEZEL
Bakıyorum da, mealleri de tartışmaya açtınız. Yani o denli din bilginiz var...Demek ki, onca fıkıh, kelam siyer profesörü boşuna kafa patlatıyor o kalın kitaplar arasında. Helal size, devam edin. Beyazları alta, karaları üste koyup sunun milletin önüne...
Aslında size söylenecek çok yerinde bir cevabım var ama, yine de üzülmenizi istemediğim için susuyorum.
uMARIM BİRGÜN, KENDİNİZE ZARAR VERMEYE BAŞLAYAN OLUMSUZ DÜŞÜNCELERİNİZDEN SIYRILABİLİRSİNİZ.
sAYGILARIMLA
.
aynur engindeniz tarafından 5/23/2010 10:55:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret TEZEL
nergizz06
Aynur Engindeniz
Bütün bu tartışmaların sebebi ne biliyor musunuz? Bir gecede alimlerin cahile döndürülmesi sebebiyle, bir milletin dinini öğrenememesi, bilenlerin de zamanla yok olup gitmesi.
Önce Allah baba deyimini yerleştirdiler dilimize. Sonra ekranlarda boy boy hizbullah katliamlarını afişe ettiler. Aczimendiler, tecavüzcü uyduruk şeyhler derken, dinimizden koptuk.
Bilinçli bir şekilde, İslam kimliğimizden edildik. Anneler babalar dua bilmez oldular, dolayısıyla yeni nesiller kulaktan duyma dogmalarla yetişti.
Oysa İslam, kimsenin korktuğu gibi katil bir din değil. Şeriat mi korkutan. Hırsızlık yapanın eli kesilecekmiş, varsın kesilsin. Zina yapan dövülecekmiş, adalet dahilinde cezası verilsin. Hele tecavüzcüler toplum içinde gebertilsin. Kimse kimsenin alın teriyle kazandığını bir çırpıda yürütemesin. Kimse kimsenin ırzına göz dikmesin. Bunlar İslamın emri. Ama uygulamadaki karmaşıklık ve adaletsizlik dinimizden değil, şahıslardan kaynaklıdır.Yapılan hatalı uygulamaları İslamla bağdaştıramayız.
Bence yazınız yanlış anlamaya çok müsait. Kusura bakmayın. İyi şeyler çıkartamadım yazınızdan. Ve çok da üzüldüm...
Birilerinin çıkıp da İslâm adına dünyayı fethetmeye, tüm insanları zorla müslüman yapmayı amaç edinmesi, müslüman olmayan herkese savaş ilân etmeye kalkışması v.b.__________________________________Bu zihniyete karşıyım fikrimce iyi bir insan mülümandırkim ve ne olursa olsun .______________________Kadınların mutlaka ikinci sınıf insan muamelesi görmeleri, yalnız sokağa çıkmamaları, çalışmamaları, okumamaları, erkeğinin arkasından yürümeleri, eşlerinin getirdiği kumalara itiraz hakkı olmaması ve yüzleri, gözleri bile görülmeyecek şekilde, peçe ve burka ile örtünmeleri gerçekten bizim dinimizin emri midir ?_______________________ikinci sınıf insan muamelesi katiyen görülmemelikaadınlar müşerref varlıktır lakin asla ve asla özgür bırakmamamlıdır kadın neden derseniz kişisen yapı olarak ele alamayız kadın genlerinde zayıf noktalar var tartışılmaz_________________________Cinsel istismara, tecavüze uğrayan kadının cezalandırılması, taşlanarak öldürülmesi bizim Peygamberimiz(S.A.V)’in emri olabilir mi ?________________________inanıyorum olabilir fikrimce her ayıpın da edebi yöleri vardır________________________________Hangi İslâmın hangi Peygamberinin böyle bir emri ya da tavsiyesi olabilir ? Kız çocuklarını diri diri gömmekten men eden, onları da erkeklerle eşit kılan, bizim dinimiz değil miydi ?______________________________BU TAMAMEN SAÇMALIK ___________________
Sevgili arkadaşlar ;özellikle din uğruna, kız oldukları için, giyimleri uygun olmadığı için, ya da inançlarının zayıf olduğu için, ya da başka dinden oldukları için v.b. insanların yakılmasına, öldürülmesine, taşlanmasına, aslımasına ne diyorsunuz ?
________________________
Buna lanet olsun diyorum
________________________
Saygımla....
Yazınız için sonsuz teşekkürler.Ne mealden nede hadislerden bahsedeceğim.İslam alemi olarak uygulanan usul benimde hiç hoşuma gitmiyor.Allah kullarına 4 büyük kitap göndermiş fakat insanlar bunları işlerine geldiği şekilde kendilerine uyguladığı için kuranıkerim le kitaplar son bulmuş,Kuranıkerim de ise gelmiş geçmiş kavimlerin yanlışları insanların huzur içinde yaşamaları için konulan bir yaşam yasası var.Aslında kuranın özü ve esas anlamı her şeyin taaa en ince noktasına kadar incelenmesini ve ilim öğrenilmesini istiyor.Gelelim kadına yapılan ikinci sınıf muamelesi,bu tamamıyle beyinsiz şuursuz cahiliye devri erkeklerinin koyduğu ve bu güne kadar erkek egemen bir dünya oluşmasına neden olan bir durum.aslında erkeklerin Allah katında daha üstün olduğunu asla kabul edemeyiz,öyle birşey olsaydı kadın ve erkek için değişik kitap farzlar inerdi.İslamın özü Peygamberimizin ahlakını örnek almaktır.Bir karıncayı dahi incitmeyen bu insan islamın rehberidir ve tek örnekde odur.
Hurafelerin çoğaldığı,helalle haramın dededen nineden duyumlarla anlatıldığı bir toplum olmaktan çok araştırmacı,incelemeci ve bilgili ,bilinçli bir toplum olmak zorundayız.
Müslüman olarak ne yapıyoruz.İslamı bilmeyen bir insan sanmıyorumki kuranı bilmiyorsa asla görünen örneklerle islamı seçmez.Müslümam yalan söylemez,güvenilirdir,gözünü,elini ,her azasını haramdan korur.Kimseye kötü düşünmez,kendi menfaati için kimseyi harcamaz.
İslamiyette kadın erkek ceza aynı hükümdedir,suç suçtur.Zina yapan kadın taşlanıyorsa eğer bu islamsa erkekte taşlanmalı,Aslında bu vahşetin hesabını kim ve nasıl verecek onuda bilen yok,hücresiz beyinlerin üretimiyle yola çıkılan bir islam olamaz.Kadının kapanması,o devirde örtünme ayeti peygamberimizin eşlerine ve müslüman kadınlara saldırılmaması için inmiş.
İslamiyette asla şiddet yoktur,zorlama yoktur,evliyalar çoğaldı,bazı insanlar var kendilerini çooook dindar böyle nasıl diyim cennete gitmiş gelmiş.oradaki herşeyi biliyormuş gibi kendilerini vasıflandırıyorlar,etraflarına birkaç mürid hadi sana oldumu bir taraftar.sen artık çookk üstünsün,Allaha çok yakınsın ve sözün kanun.
Benim üzüldüğüm tek nokta islamı gerçek haliyle tanımıyoruz.,çoook tefsir okudum araştırdım ve Allahın bizlere verdiği herşeyi kendi menfaatimize çeviriyoruz.
Bir arkadaşımla birgün erkeklerin 4 hatun a evlenmesini konuşuyorduk.Arkadaş bana dediki valla ben bunun farz olduğunu sanıyordum çünkü hep doğru gibi gösterdiler. Yanlışlar cahilliğimizden.İslamı öğrenmenin tek yolu kuranı anlamaya çalışalım.Birde aklıma gelmişken.Kuran okunurken insanlar çılgınca nara atar ağlarlar,bunada anlam verebilmiş değilim.Çünkü Kuran bizim insan gibi yaşamamız için Allahın gösterdiği yol.Hayatımızın haritası,bunu bilmezsek kayboluruz yada denizlerde boğuluruz.
İslam dini için savaşmak içki içeni dövmekle oruç tumayanı hırpalamakla olmaz,allah kullarını istese istediği anda cezalandırırdı ,hüküm onun kulun kula zulmetmeye hakkı yok ,buda kul hakkına girer bence.Biz öyle örnek olmalıyızki tüm insanlar özensiz,haa işte müslüman bu,islamiyet bu desin.Ama nerde din bile menfaatlere hedef.
Allah herşeyin hayırlısını nasip eder inşallah.
sevgi ve saygılarımla
Fikret TEZEL
Aynur Engindeniz
nergizz06
Elinize sağlık. Yazınızın temel anlatımında gerçek saptamalar var. Bu 21 yy artık bu tür anlatımların doğruluğu ve uygulanırlığı hakkında bir düşünüşün olacağını sanmıyorum…
Önce doğru insan gereklidir. Bir insan kendine saygılı ve karşıdakine de insan olması adına kendisi kadar saygılı değilse o insanın ne türden olursa olsun inancıyla bir önceliği olamaz…
Kendi gerçek saygınlıklarıyla sadece kendisi adına dini vecibelerini yapanlara saygılıyım. Ancak dini kendi çıkarları uğruna kullanan dinciler Müslümanlık kisvesi altında gerek iş gerekse sosyal yaşamda kendini hacı, hoca veya iyi bir Müslüman lakap ve/veya görüntüsüyle süsleyip köşe dönen yönetici, vurguncu ve onun bunun hakkını yiyenlerle dolu olması hem insan olmak adına hem onların kendini her şeye karşın Müslümanlıklarını öne çıkarma dinci anlayışlarından utanç duyuyorum.
Özetle adı ne olursa olsun o tür olumsuz koşullar artık bu çağa ve bu akla yakışmıyor.
Selam ve başarılar
EĞER BATI BİZE BU KONUDA BARBAR ,ÇAĞDIŞI DİYORSA HAKLIDIR,DİN ADINA YAKMAK ,İNSANLARI MENFAATLER İÇİN ÖLDÜRMEK YADA NAMUS ADINA RECM ETMEK ,ASMAK,TÖRE ADINA ÖLDÜRMEK İSLAM DİNİĞLE BAĞDAŞAMAZ BİLE İSLAM SEVGİ, BARIŞ, İNSANLIK EN GÜZEL YAPTIRIMLARI ÖN GÖRÜRÜR BU ANLAMLI VE İÇERİĞİ DOLU YAZIYI YAZAN KALEMİNİZİ KUTLARIM SAYGILARIMLA...