- 1431 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
CAN TAŞIYORLAR
Yapraklar; çocukluğum, gençliğim ve şimdi de seyretmeye doyamadığım, her bir çizgisine hayranlıkla baktığım, yeşilken, kızılken, sarıyken de rengini çok sevdiğim, ağaçların vazgeçilmez süsleridir.
Kuşların ayakları üşümesin diye doğanın serdiği konforlu halısı, yazın insanların yelpazesi, yağmurda da şemsiyesi gibidir.
Hele yağmur yağdığındaki mis gibi kokusu ve üstünde biriken inci tanesi gibi parlak su birikintileri seyretmeye doyamadığım eşsiz bir manzaradır.
Baharla birlikte tek tek sürgün veren her bir yaprak, bana; yaşama daha çok bağlanma hissiyatını uyandırır. Çünkü mucizevi bir güzelliktir onlar.
Ağaç, yaprak ve çiçek üçlüsü, onlar olmasa hayat ne kadar da renksiz olurdu kimbilir
.
YAPRAK VE İNSAN
Yaprak ve insan,
Paylaşıyor ömrü,
Her ikisinin de,
Çizgi doluyor yüzü.
Biri dalından,
Diğeri bedeninden,
Kopuyor usulca,
Sanki hiç yaşamamış gibi.
Her ikisi de;
Kuruyor,
Soluyor,
Düştüğü gün.
Yeşilken gölgesinde,
Tüm sevdikleri,
Sarıyken uzaklarda,
Maalesef her biri.
Düşmeye görsün bir kere,
Bulunmaz hiçbir seveni,
Yaprak da, insan da,
Yaşayandır, candır,
Var mı bundan ötesi.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Çok güzeldiiiiiiiiiiii . Bayıldım ben. Tebrik ediyorum arkadaşım. Sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
İşte sevgili dostum..farketmek dediğim buydu..bir yaprağı en ince ayrıntısına kadar farkedebilmek..herkesin yaprak diye baktığına siz canlı diyebiliyorsunuz..Tebrik ederim.
En içten sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
Kendimi bir bulutun koynunda,eşsiz tınısını sanki kulağıma fısıldarmış gibi hissettirdiniz.SEVGİYLE ..AYSEL HANIM.Her vakit.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
İnsan ve yaprak,ne kadar benzermiş birbirlerine,kaderleri de aynıymış meğer.Kaleminize sağlık.Konuşturuyorsunuz her zaman.Saygıyla...
Aysel AKSÜMER
Yaprak ve insan,
Paylaşıyor ömrü,
Her ikisinin de,
Çizgi doluyor yüzü.
Biri dalından,
Diğeri bedeninden,
Kopuyor usulca,
Sanki sonbahar hüznü.
Her ikisi de;
Kuruyor,
Soluyor,
Düştüğü gün.
TEŞEKKÜRLER.
YÜREĞİNİZ NE DE GÜZEL DİLLENMİŞ.
TEBRİKLER GÜZEL ŞİİRİNİZDEN VE ANLAMLI YAZINIZDAN DOLAYI.
Aysel AKSÜMER
bu günkü yazılar sanki benim ruhumdan feyzini almışlar Aysel hanım (=:
bir önceki yoruma duygularımı yazdım zaten... az önce bahçeye çıkmıştım biraz...sabah sabah bu istanbul da en güzel zaman dilimidr bu saat...az sonra cehennem gibi kızacak çünkü toprak...
yeşil yaprakları ve ağaçları seyredip tam ağlayacakken, kalkıp hemen içeri attım kendimi...bilmiyorum ki bu gün neden bu kadar yufkalaşmış yüreğim...insan bazan böyle oluyor işte nedense...artık haytta herşeyden bir bıkkınlık geliyor ve bir yeşil kadar can istiyor insan Allah tan...bir yaprak kadar olsun dünayaya hakkıyla hizmet edebilmek hülyasına dalıyor insan...
bitki ve kainat demişken hz peygamberi anmadan geçemiycem şu mübarek cuma günü sayfanızda...aslında onu hayatımızın her karesi ve anında unutmamaız gerektiğini de ayrı bir gerçeğimiz ve ne yazık ki yaşadığımız gafletimiz olarak hatırlamk lazım...
Bitkilerin esrarını ilk açan ve çözen hz peygamberdi....o çağırdığı vakit ağaçlar kökleriyle sökülüp yanına gelirdiler...kuru hurma direği mescit cemaatinin huzurunda hz Peygamberin hasretinden ağlar ve inlerdi...Hz Peygamberle sofraya oturanlar lokmnaların fısıltılarını duayrlardı...ve hatta evucundaki taşalrın dahi sözlerini duyduklarını nakledenler var bizlere...
konu biraz farklı olarak yansıdı ancak şunuda ifade etmek istiyorum Aysel hanım...kainat kitabını okuma enginliğine sahip bir insan,elbetteki Allah tasavvuru noktasında da çok büyük bir zenginlik ve erdeme ulaşmış demektir...
ne mutlu alemin farkına varıpta tefekkür deryasında yüzenlere ve bu hislerle yazanlara.....
kainat ile güne başladım ve kainatı okuyarak yürüyorum sabahımın ilk dakikakalarında....teşekkür ederim kıymetli dost kardeş ve ablalarıma....
hayırlı cumalar diliyorum....sevgim kebinize....
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Doğayı çok güzel betimlemişsiniz..Resim gibi gözler önüne sermişsiniz...Kutlarım yazan kalemi...Selamlar..
Aysel AKSÜMER
O yapraklar Kadindir efendim. duygusaldir, yaraticidir, nasirli ellerinde insan sevgisi vardir, benim yurdumun ayaklari öpülesi Analaridir.
Bizi en yanlis tanidiklari konuda budur yabancilarin. Kadin bizde duygunun dogdugu yerdir, anadir, zaten vatana da onun ismini verip ölümlere gitmiyormuyuz ha bire.
Ha bizim içimizi bilmeyenler, Türk toplumunda "kadin-erkek" problemi diye bir sey yoktur, veya statu sorunu yoktur, bunu yabanci tarihçiler dahi soyluyorlar.
Haa Anadoluda her kes aynimi? Degil elbet. O zaman ogretelim herkese. Bizde kadin tarlada çalisirken, savasada çikar, erkek te onu ezmez. Bu kadar dünya insaninin, zayifin derdin e dusmusken kendi kadinlarimizi ezende zaten Türk olamaz.
Uzun olmasin...
yazida mükemmel bir duygu saganagi var, incelik var, o kadar incelik var. incelik evet, hani birini çok severseniz "ne kadar incesiniz" deriz.
elleriniz dert görmesin.
selametle
keoman tarafından 5/14/2010 2:05:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Güzel yorumunuz, hakkımda düşündükleriniz ve değerli katkılarınız için sonsuz teşekkürler. Herşey gönlünüzce olsun. Saygı ve selamlarımla...
Şu an çiseleyen yağmurdanmıdır yoksa yazınızın estetiğinden mi bilmem.Müthiş burkuldu içim.Hayır yoktur bundan ötesi.Alt tarafı yapraktır.Alt tarafı bir can taşıyor insan.Harika yaa.Ellerinize sağlık.Sevgi ve selam.
Aysel AKSÜMER
Ağaç, yaprak ve çiçek üçlüsü, onlar olmasa hayat ne kadar da renksiz olurdu kimbilir.......her konuda yazmak..... bir nakış gibi ....işlemek......ve bu hoşluğu güzel bir şiirle süslemek.....bu kaleme yakışandır.....tüm yazılarında dağarcığının doluluğu......sunuştaki..... etik değerlere önem vermesi....her satırında sevgi saygı damlacıklarıyla gönül hanemizi serinletmeside ayrı bir özelliğidir.....saygılarımla