Kayseri Yoğunburç Aşıklar Gösteri Ve Toplantı Yeri
Çocuktum, dedem (annemin babası)
Kayseri yoğunburç aşıklar gösteri ve toplantı yerine’ne götürmüştü.
İçeriye girdigimiz de, hemen giriş kapısının, sol tarafında, küçük dayım, çay ocağının önünde, çay servisi yapıyordu gösteriyi izleyen seyircilere.
İçerisi, oldukca geniş, duvarları ise, Türkmen halıları ile süslü, birkaç da yazılı tablo...
İlk defa görüyordum bu insanları.
Dedem, selam verdi içeriye girerken, iki adam geldi yanımıza.
İkisinin de ellerinden öptüm, uzun boylu olan adam, sordu,’ torun mu ?
Gözleri dolmuştu ,’Allah doğru getire kaderini’ demişti.
Bu, Aşık Meydani hocaydı, diğeri ise, Aşık Hasreti üsdat dı.
Sonraları, zaman zaman, fırsat buldukca, hemen oraya koşardım, onlara bakar ses,tonlarına hayran olurdum, özellikle de, dudaklarına iğne koyup da söylemeleri..
Kayseri ve çevresindeki bütün ozanlar, aşıklar, oraya gelir atışma yaparlardı.
Aşık Mahrumi hoca’nın en çok mizahi atışmasını severdim.
Kendisi ile, zaman zaman görüşüyorum şuan.
Allah uzun ömürler versin, bütün, şair, yazar, ozan, Aşıklar ve herkeze,...
Aramızda olmayanların da mekanı cennet ruhları şad’olsun.
Saygı Hürmetle anıyorum hepsini...
Osman Şimşek Genç Ozan.
12-05-2010
YORUMLAR
Eline sağlık hemşerim.Bahsettiğin yoğunburçta,her cuma akşamı şairler şiir okuyor şimdi,müsait olursan sen de gel inşallah...
Genç Ozan
Daim saygılarılarımla......
memleketimde ne cevherler varda haberim yok:(
hüzünlünlendim şimdi...
Genç Ozan
Saygı selamlarımla...
Çok beğenerek ve hislenerek okudum. Ben de sizin tüm güzel dileklerinize katılıyorum ve aramızda olmayan ozanlarımız, aşıklarımız, şair ve aşıklarımıza da rahmet diliyorum, yaşayan herkese de uzun ömürler temenni ediyorum.
Emeğiniz ve yüreğinize sağlık, kaleminiz daim olsun. Saygı ve selamlarımla...
Genç Ozan
İyiki varsınız efendim, Rabbim kaleminizi daim eylesin, kıymetli yorumlarınız ve ziyaretiniz çok duygulandırdı beni, teşekkür ederim.
Saygı hürmetlerimle...