- 1328 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
BİR DOST İYİ GELEBİLİR
Mutluluğun yolu yokuş olurmuş. Yakalamaya çalışan epeyce yorulurmuş. Arada bir uçan da olurmuş gerçi bugüne kadar havada uçan bir kişiye rastlamadık ama... Onun da kanatları tek tek yolunurmuş.
Sevinç de var, keder de hayatta, yerine göre ikisi de dolmuş taşmış velakin:
Sevinç; "lay, lay, lom" diye dışarıda eğlenmiş. İçini; kurtlarını dökene kadar göbek atarak boşaltmış. Fakat;
Üzüntü; "ah, vah, tüh" diye kendi içinde eylenmiş. İçini de bazen damla damla, bazen de hüngür hüngür ağlayarak boşaltmış.
Dertler; çözülmedikçe yani, yaranın merhemi bulunmadıkça, eksilmedikçe yani, bazen bir dert bitmeden yenisi gelir, zincirleme oluverir ya birden. Böyle oldukça; daha da bir çöker insanın üstüne hatta çökertir.
İnsanın elinden ne gelir. Bazen dua etmekten başka kocaman bir hiç...
Ama paylaşmak gerekir belki bir dost çok iyi gelebilir.
Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Aysel hanım insana bu zamanda gerçek dost, gerçek arkadaş lazım bunları bulduğumuz zaman dünyanın en şanslı ,insanı sayılırız. E v alırken bile ev alma komşu al, dost al demişler.Herkese candan dostlar .
Güzel yazınızı zevkle okudum..
Sevgilermle...
Aysel AKSÜMER
Yazını okuyunca, bir babanın oğluna dost tavsiyesi geldi aklıma...Öyle herkesten dost olmaz seçtiğin arkadaşlarına dikat et der baba oğluna...Oğul kibirli, öyle değil baba, benim dostluklarım seninkine benzemez diyerek babasına tenkitde bulunur...
Baba oğula bir ders vermek ister deneyelim oğul diyerek bir plan yürütür...Ve oğula söyler.
Bir koyun al, onu kes ve bir çuvala koy der...Sonra arkadaşına götür bir hata ettiğini ve bunu hemen örtbas etmemiz gerektiğini söyle bakalım ne der!
Oğul babasının dediğini eder, koyunu keser çuvala koyar ve arkadaşının evinin yoluna koyulur, kapıyı çalar kapıyı açan arkadaşına durumu izah eder, zira arkadaş yardımcı olamayacağını söyleyince oğul bozulur, babanın yanına varır, durumu anlatır...
Baba bu sefer benim arkadaşıma gideceksin der, oğul bu sefer babanın dostuna gider. Durumu izah eder, baba dostu içeri davet eder bahçeye çıkarlar bir çukur kazıp çuvalı gömerler...Ve üzerine laleler ekerler...Bunun üzerine, oğul, babanın yanına varır durumu izah eder, sen haklıydın der babasına.Baba! daha dur test bitmedi diyerek ertesi gün tekrar dosta gitmesini v dosta ağır laflar etmesini söyler, oğula zor gelse de babasının sözünü dinleyip, dostun kapısına varır kapıyı açan baba dostuna olmadık hakaretler eder,
dost dostluğunu gösterip gençliğine veriyorum diyerek oğulu yolcu eder...Babasının yanına gelip durumu izah eder anladım artık baba der...Baba daha dur der! Yarın gidecek bir tokat atacaksın der, yarın olur oğul yine dostun kapısında var olur, kapıyı çalar... Dost'dur kapıyı açan, bir tokat vurur baba dostuna...Baba dostu bunda da bir hikmet var diyerek , babana söyle biz böyle bir tokata lale bahçesini bozmayız diyerek oğulu yolcu eder.
Böyle dost olabilmeyi ve böyle dostluklar bulabilmeyi Allah cümlemize nasip eylesin...Güzel anlamlı yazın huzur verdi...
Sevgilerimi gönderiyorum.
Aysel AKSÜMER
Kesinlişkle öyle zaten. Bir dost, sevince de üzüntüye de o kadar iyi gelir ki ; yerini hiçbir şey tutamaz. Güzeldi Aysel Hanım. Servgilerimle :))))))))))))
Aysel AKSÜMER
Nermin Kaçar
Aysel AKSÜMER
herksin çok arkadaşı vardırda çok dostu yokturdur.....dostlarının çoğalması dileklerimle....çok hoştu saygılar
Aysel AKSÜMER
Evet iyi bir dost her zaman gereklidir...Yürekten kutladım.Selam,saygı...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Şiir gibiydi yazı, okurken kulağa çok hoş geliyordu.
Bunun haricinde derdini ve sevincini paylaşabileceğin bir dost yürek insan için bulunmaz nimettir. Gerçek dostlar değilmidir sevincimizi katlayan, sıkıntımızı azaltan. Paylaştıkça....
Sevinçlerin çok, dertlerinin yok olması dileklerimle.
Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Zamanı geliyor insan kimseye güvenmemesi gerektiğinide öğreniyor.
Artık zaman değişti,insanların beklentileri hep pohpohlamak oldu.
Ne demişler ya göründüğün gibi ol,yada olduğun gibi görün.
Yada hayatıma hiç dahil olmadan, geldiğin gibi defol.
Aysel hanım,yazılarınızın hepsi güzel,ben dahada yazarımya:)
sizi kutlayarak çıkıyorum sayfanızdan.Sevgimle,dost yürek.
Aysel AKSÜMER
Gerçek bir dost ve arkadaş; kardeşten ileridir yeri geldiğinde.
Güzel konu.
Kısa ama özlü bir yazı.
Kutlarım.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Paylaşmak güzeldir.
Sevgiyi de hüznü de.
Sevgi paylaştıkça çoğalır, hüzün paylaştıkça azalırmış.
"Mış" diyorum ama biliyorum ki öyledir.
Ve hep öyle olmuştur. Güzel bir haber aldığımızda nasıl hemen birileri ile paylaşmak ve müjdeleme ihtiyacı hissediyorsak, acı ve hüzünlerimizi de bir müddet içimizde saklayıp sonunda en yakın arkadaşımızla, dostumuzla paylaşmıyor muyuz?
Ne zaman ki anlatıyoruz, o zaman biraz rahatlıyoruz.
Siz de öyle yapın sevgili Aysel Hanım.
En yakın dostunuzla paylaşın. Göreceksiniz ki en çaresiz ve çözülmez görünen sorunlar bile kısa zamanda çözülmeye başlayacaktır.
Saygıyla selamlar Mersin'den.
Güzel bir paylaşımdı.