- 922 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Naz Yapan Kızım
NAZLI KIZIM
Sevgili Kızım ,
Kızlar genellikle yapıları gereğince nazlı olurlar. Erkeklere göre daha duygusal ve sevgi dolu olurlar. Erkeklere nazaran duygularına önem verirler. Bu yüzden kızlar daha duygusal olduğundan dolayı da kötü niyetli erkeklerin tuzağına düşmek için onlar için daha kolay olmakta.
Canım kızım,
Kız çocuklarının yapısında olan tüm özellikleri aynen sen de taşımaktasın. Nazlı kızlar , naz yaptıkları zaman isteklerinin daha çabuk yerine getirileceğini ve anne ve babalarının kendi isteklerini yerine getirmesi için bu yola başvurmaktalar. Bu özellikleri sende de görmekteyim. Ama bu güzel duygularını isteklerini yerine getirmemiz için kullanman bizleri üzmektedir. Çünkü sende bilmektesin ki , her istediğin şeyi yerine getirmemizin hem imkanı yok , hem de her istediğini yerine getirmemizin sana faydası yok. İsteklerinden mantıksız , sana zararlı olacağını düşündüklerimizi ret etmekte bizim hakkımız ama değil mi?
Canım kızım,
Anne, baba ve kızları arasında güzel duygular vardır. Bu güzel duygular ne yazık ki, erkek çocukları ile anne baba arasında yaşanmaz. Çünkü erkek çocukları kızlar kadar duygusal ve nazlı olmazlar. Onlar hayat ile kızlara nazaran daha çok mücadele etmek zorundalar bu yüzden başka oluyor.
Sevgili kızım,
Senin nazına bir yere kadar sabretmekte ve bu sabretmekte bizlere zevk vermekte. Ama sabrında bir sınırı olduğunu da unutmamak lazım. Eğer sabırlarımız sınırını aşarsa hem bizlere hem de sana sıkıntı olur. Eğer naz yapma sınırını aşarsan ileriki yaşantında insanları kendinden bıktırarak yalnız kalma riskin bulunmakta . Ama bizler senden çevresi olan arkadaşlarının bıkacağı, usanacağı insan değil, sıkıntılarını anlatacağı, sevgisini göstereceği ve kızımızın arkadaşlarının sorunlarını çözen ve onlara yardım eden insan olarak görmek istemekteyiz. Bunu görmek bizleri her zaman mutlu ve bahtiyar eder.
Canım kızım,
İnsan önce sorumluluklarını yerine getirerek ödevlerini zamanında yapmalı. Babasının veya annesinin kendisine satın aldığı kitapları okuyarak , onların anlattığı ana fikri anlayarak yapması gerekir. Ailesi ile beraber yemeklerde beraber olmak , onlara sıkıntısını çekinmeden anlatması da sorunlarını çözmede ona fayda sağlar.
Sevgili geleceğin annesi kızımız,
Ama sen bunları yaparken sıkça yaptığın gibi anne ve babana kızdığın zaman kendini odana kapatırsan veya anne ve babana küsersen sorunları çözmez terzine daha sıkıntılı hale getirirsin. Ben de çocukken senin gibiydim ama bugün düşünüyorum da anne ve babam , kardeşlerine rağmen gerçekten de benim yetişmem için olağanüstü bir çaba harcamış.Yani biz pişmanlıklarımızı senin yaşamanı istemediğimizden yanlışlarını böyle sana anlatmaktayım ki , okuyarak başkaları da faydalanabilsin.
Canım kızım,
“ Naz yapmak” bizim kültürümüzde vardır. O yüzden atalarımız bile “ Kız evi naz evidir” derler. Kızlar ve kız evi naz yapmakla kendilerinin önemli insanlar oldukları mesajı verirler. Bu “ Cennet annelerin ayakları altındadır” diyen bir geleneğin, inancın sonucudur. Bu ülkeyi de zaten anneler ve annelerin doğurduğu erkekler ayakta tutmaktalar değil mi ?
Canım kızım,
Anne bir insanın ilk yari ve sevgilisidir. Bu yüzden atalarımız “ Ana gibi yar , Bağdat gibi diyar olmaz” sözünü de yarının anneleri olan sizlere söylemişler. Bu ata sözlerinde kıza verilen değer ve anneliğin önemi vurgulanırken, “ Nazlı kız” olmanın önemi de var.Senin yaptığın nazlar ve annenin yaptığı piyazlar gibi…
Canım kızım,
Bu mektubu bazı nazlarından sıkıldığım ve sen sevdiğim için yazmaktayım. Ölçü nasıl ki her işin başı ise nazın ve anne ve babaya şaka yapmanın onlardan istekte bulunmanın da bir ölçüsü olduğunu anlatmak için yazmaktayım sana.Bunu sanırım sende anlayacaksın büyüdükçe, güzelleştikçe, geliştikçe…
Canım kızım,
Beden dili ile kızarak, naz yaparak, bizlere mesajlar vermektesin ama en güzel iletişim naz yaparak kızarak olan değil, konuşarak , fikir ve düşüncelerimizi gerektiği zaman sözlü, gerektiği zaman da yazılı olarak anlatmakla olur.
Canım kızım,
Medeni insanlar başka insanlarla konuşarak , ama sevgi ile ilgi ile samimiyetle, sinirlenmeden, tane tane konuşarak hallederler. Normal olmayan insanlar ise anlaşamadıkları insanları başka insanlara şikayet ederek ve onların dedikodusunu yaparak çözmeye çalışırlar ki, bu da çok zaman insanların sorunlarını çözmesine değil, sorunların yumak gibi çoğalmasına ve insanları bıktırmasına sebep olmakta. Ben bunu çevremdeki insanları gözlemleyerek anlamaktayım.
Canım kızım,
Naz yapan kız olmak yanında, sorumluluklarını da tam yerine getiren, anne ve babanın senden beklediği derslere zamanında çalışman ve arta kalan zamanda da senin düşünce ve fikir yapının gelişmesini sağlayacak kitaplar okuman ve oyun oynayacağın arkadaşları iyi seçmen ve aynı zamanda da oyun zamanına dikkat etmen bizleri her zaman mutlu edecek ve seni daha çok sevmemize sebep olacak ve sonrasında bu tutumunun senin hayatını daha çok kolay hale getirdiğini de göreceksin.
Canım kızım,
İyi yetişmiş kız, aynı zamanda iyi anne olmaya aday demektir. Her zaman ev işlerini yapan ama hayata katılmayan insan iyi anne sayılmaz. Bir de her işe burnunu sokan ve her konuda ahkam kesen ve kendini bilgili sana kadınlarda çevrelerinde sevilmez ve insanları bıktırırlar. Ama sorumluluklarını yerine getiren “Kendin için istediğin şeyi başkaları için istemediğin müddetçe hakiki manada insan olamazsın” düsturu ile sadece kendine istemen , egoist olmanda seni değerli yapmaz.Sen ise herkesi düşünen , değerli gerektiği zaman naz yapan insan olmalısın. Her şey ölçü ile kararında olmalı yani.
Canım kızım,
Kendini hep haklı gören, başkalarını hep haksız gören insanlardan , özellikle cahil bayanlardan çok çektiğimden dolayı , bunları sana anlatmaktayım. Sadece kendini ve çevresini düşünen ve ama kendi çevresinden sonra hep eleştiren ve hep hata arayan , başkalarının gelirini çok ama kendi gelirini her zaman az gören kadınları gördükçe senin öyle olmamanı candan temenni etmekteyim. Hep iyiye güzele gitmek isteyen insanları kıskanan ve “ Başkalarını ne edeceksin sen kendine bak” diyen , bu kadar bencilleşerek alçalan kadınlardan olmanı asla istemediğim için bunları sana yazmaktayım işte.
Canım kızım,
Senin hayatın zorluklarını aşman dışında kötü niyetli insanlardan da korkmadan , onlarla gerektiği zaman mücadele ederek, gerektiği zaman uzak durarak, gerektiği zamanda naz yaparak, onlara yanlışlarını anlatman, bunun yanında doğruları da anlatman her zaman sana güzellikleri yakalamanı sağlayacaktır. Ama her kötüden korkman,seni kötülüklerden kötülerden korumaz. Terzine onların güçlenmesine sebep olur.Gerektiği zaman kötülüklerle mücadele etmek ve onları eleştirmekte erdemdir sana ve senin gibi cesur kızlara ve anlayana.
Canım kızım,
Bak laf nereden nereye geldi. “Naz yapan kız” derken “hayat ile mücadele eden ve kötülüklerle savaşan kız” ile noktalamaktayız yazımızı. Sanırım bu günlük mektubumuz yeter. Arif olan anlamıştır anlatmak istediklerimi.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.