Günbegün Notlarım 63/YAĞMURDAN KAÇMAK...
.......................................
Bu aralar çok mu çok yağmur yağıyor...
Yağmur yağdıkça, doğa canlanıyor tekrar tekrar...
Yeşillikleri mutlu eden, coşturan, daha yeşilleştiren bu mayıs yağmurlarına bayılıyorum. Damlaları huzur katıyor ruhuma. Canıma iyi geliyor, sağanak yağışlı günler...
Deli deli gürleyen şimşekler, güneşi hapseden sisler, kapkara bulutlar, gri havalar farklı bir mevsime ev sahipliği yaptığını görüyorum. Değişik hallere giriyorum böylesi iklimlerde...
Yağmura itirazım hiç yok. Bilirim bereketli olduğunu. Anlarım rahmet rahmet yağdığını, susuz toprağı ıslatınca, ekinlere hayat gibi gelince, tabiatı yıkayınca, yüreklere içim içim düşünce...
Ama bazı insanlara bakıyorum, yağmur yağdı mı kaçarlar ondan. Islanmamak için, koşarlar. Zannedersin maratondalar, öyle hızlılar, öyle antiyağmurlar... Oysa biraz önceki duaları yağmur yağsın diyeydi. Ne oldu da, 360 derece fikirlerinden caydılar...
Bunu anlamak mümkün değil, zaten aklım da almıyor düşüncelerinden yön değiştirmelerinden...
Biz insanların çoğu böyleyiz... Bir şeyler olsun, bir şeylere sahip olalım diye çırpınırız ancak ellerimize geçince istediklerimiz; ya onlardan kaçarız, ya da onları es geçeriz...
Razı olmak nedir bilmeyiz. Değerini anlamayız, avuçlarımıza düşenlerinin. Yakınlarımıza kadar gelen güzellikleri fark etmediğimiz gibi...
Kendimizi tanımadığımız gibi takılırız...
Ah yağmur sen bilseydin insanların bu davranışlarını, inan ki yağmazdın, seni anlayan varlıklara uğrardın...
..............................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
4 Mayıs 2010,,,18.01
Kerboran
YORUMLAR
Yine çok güzel bir konuya temas etmişsiniz. İnsanoğlunun memnuniyetsizliği, ne olursa olsun kendilerini mutsuz edecek bir şey buluyorlar. Oysaki yaşam ne güzellikler sunmuş bizlere hele yağmur dediğiniz gibi bereketin sembolü. Geçen sene bir damla yağmur için yağmur duasına çıkılırken şimdi aman yine yağmur diyor insanlar... yani hemen yaşanılan unutuluyor.
Herşeyden tat almayı bilmemiz lazım hele ki yağmur... Teşekkürler güzel paylaşımın için... Yine çok çok başarılıydı. Kutlarım. Saygı ve selamlarımla...
merhaba, haklısınız gerçekten. insanoğlu çok nankör hem kendine hem çevresine hem de doğaya. yaz olsa kış isteriz, kış olsa soğuktan sıkılır yaz bir gelse diye gün sayarız. halbu ki RABB'İM bu kadar nankörlüğümüze rağmen ne kadar da merhametli kullarına. ne aç bırakıyo ne susuz. saygılar. tebrikler.
yağmur her insana iyi gelir sanki insannın bütün hüzünlerini yıkar alır .eniyi yoldaştır ylnızlıgında anlatılanları sesizce sinler dinlediklerini kimseye göstermeden sesizce siler . yaraların üstünüde sıcacık o eliyle okşar çabuk geçsindiye . yğmur hayatın güneşi gibi ansızın çıkar karşına seni bütünüyle sarar.... çok güzel olmuş nedemeli ki senin gibi yazana...
kutlarım...
Biz insanların çoğu böyleyiz... Bir şeyler olsun, bir şeylere sahip olalım diye çırpınırız ancak ellerimize geçince istediklerimiz; ya onlardan kaçarız, ya da onları es geçeriz...
Razı olmak nedir bilmeyiz. Değerini anlamayız, avuçlarımıza düşenlerinin. Yakınlarımıza kadar gelen güzellikleri fark etmediğimiz gibi...
Kendimizi tanımadığımız gibi takılırız...
Okudukça,kendimden geçiyorum ve mutlu oluyorum...Kalemin her daim yazsın kardeşim...
Sevgilerimle...selamlar...