- 1032 Okunma
- 20 Yorum
- 0 Beğeni
KARDEŞİMİ KURTARINNN!
Zeynep ile Ayşe, taşındıkları köye uyum sağlamaya, yeni yeni arkadaşlar edinmeye çalışıyorlardı. Zeynep, sekiz yaşında, Ayşe ise yedi yaşında olmasına rağmen, ikisi de aynı sınıfta okuyordu. Çünkü geldikleri yerleşim yerinde okul olmadığı için, bu köye taşınmışlardı.
Zeynep okumak için ne kadar çaba sarf ediyorsa, Ayşe tam tersini yapıyor, nerede bir yaramazlık varsa içine düşüyordu. En çok da, çayın kenarında oynayıp karşıya geçmek için sala binen insanları izler, sala nasıl bineceğinin ince ince hesaplarını yapardı.
Köyün tam ortasından geçen çay, köyü ikiye bölüyordu. Yarısı kuzeyde, yarısı da güneyde kalıyordu köyün. Zeynep ile Ayşe’nin evi ise, güney kısımda, okula yakındı. Çay yazın kurumasına rağmen, kışın yağan yağmur ve kar sularıyla dolar, bazen de taşardı. İnsanların tek ulaşım aracı çayın içindeki, varillerden yapılmış saldı.
Bir gün okul çıkışı çantasını evin avlusuna fırlatan Ayşe, diğer çocuklardan önce koşarak, soluğu çayın kenarında almış, etrafta kimsenin olmamasından istifade ederek, sala binmişti. Sanki çok acelesi vardı. Başkaları O’nu görürlerse, saldan indireceklerini düşünerek salın ipini çözüvermişti.
Sal ağzına kadar dolu, yer yerde taşan çayın üzerinde süzülmeye başlamıştı. Ayşe’nin keyfine diyecek yoktu. Ellerini suya vura vura oyunlar oynuyor, çok sık binemediği salın keyfini çıkarmaya çalışıyordu. Suyun üzerinde epey gitmişti ki, okuldan gelen diğer çocuklar, Ayşe’yi tek başına salla giderken görüce, paniğe kapılıp bağırmaya başlamışlardı.
Çocukarın çığlıklarını duyan Zeynep, oraya koştuğunda ise, kardeşinin tek başına salla gittiğini gördüğünde korkuya kapılıp, ne yapacağını şaşırmıştı.
-Kardeşimi kurtarınnnnnnn! Kardeşimi kurtarınnnnnnnn!
Çığlık çığlığa bağırmasına rağmen, yakınlarda bir büyüğü göremeyince, hiç düşünmeden azgın suların içine atlayıvermişti. Suların içinde dalıp dalıp çıkıyor, ağzına burnuna sular doluyor, neredeyse boğuldu boğulacak; ama yine de bağırmaktan geri kalmıyordu. Yoldan geçen genç bir adam, üzerindeki çamaşırlarıyla suya atlamış, Zeynep’i kolundan tuttuğu gibi yüzerek salın ipini yakalamıştı.
Adamın ayakkabıları Zeynep’in ayakları arasından kayıp, suda kaybolurken, Ayşe hâlâ salın üzerinde oynuyordu. Zeynep ise, üşümekten ve korkudan tir tir titriyordu; fakat yine de sevinçliydi, kardeşini çay götürmeden kurtarmışlardı…
Emine/Manisa/01/05/2010
YORUMLAR
Güzel bir öykü manevi değerlerimizi hatırlatan,................
elinize sağlık umarım bu öykü ve hikayeleri bir gün kitapınızda toplarsınız...
.................saygımla
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine hanım sizin yazınızı okuyunca kardeşimle başımızdan geçen bir trajikomik bir anım aklıma geldi.
Ben sekiz yaşlarımda kardeşimde iki yaşlarında hemen, hemen. Bir ikindi vakti valide hanım sofra bezini sermiş patates soyup doğramakta akşam yemeğine hazırlık için. Birader de onu seyretmekte meraklı gözlerle, bende ders yapıyorum galiba tam hatırlayamıyorum. Bir ara valide mutfağa gitti bir iş için. Az evvel valideyi seyreden birader bir eline küçük bir patates bir eline de bıçağı almasın mı? İşin kötü tarafı bıçağı sapından tutacağı yerde keskin yerinden tutuyor.
Durumu bir gördüm, ağabeylik içgüdüsü ile “bırak o bıçağı elinden, bir yerini keseceksin” diye bağırarak ve hışımla bıçağı elinden nasıl çektiysem biraderin tam dört parmağı ikiye bölündü, birader sekiz parmaklı oldu :)
Ee serde Temel’lik var ya, memleket Trabzon nede olsa ;)
Çok şükür doktor-dikiş derken ciddi kalıcı bir sakatlık olmadı birkaç hafta canı yandığıyla kaldı, bir daha da ben yanındayken eline bıçak mıçak almadı kerata.
O günlere döndürdünüz bir an için, teşekkürler
Saygılar, selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
kardeş sevgisi
hiç bir sevgiye benzemiyor
güzel bir anlatımdı can yüreklim
sevgimle her daim
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgili Emine, kardeşler arasındaki bağın gücünü gösteren, güzel bir öykü,
yüreğine sağlık, sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Çocuklar, merak ettiği her şeyle oynamak isterler. Elektrik prizlerine bile ellerini sokmak isteyebilirler. Tabii ki çaydaki bir salda oyuncaktır onlar için. Niceleri sakat kalır, hatta bazıları can yitirir bu tür merakları yüzünden. Güzel bir örnekti.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
et tırnaktan ayrılırmı kardeşde öle güzel bir anlatımdı zevkle okudum sevgiler....
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar...
KOLAY GELSİN MESLEKTAŞIM...HADİ BAKALIM YOLUMUZ ZORLU VE UZUN...YAZMAYA DEVAM...
TEBRİKLER...SELAMLAR...
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar...
kardeş etle tırnak gibidir canın soluğudur.Allah kardeşlerden uzak tutmasın yürekleri.can kadar tatlıdır.kardeş olmanın duygusu en kutsal duygulardır.yazını heyecanla okudum.gerçekten mükemmel olmuş arkadaşım.maşallah herşey de marifet var şiir hikaye öykü on parmakta on marifet Allah sana biraz yanlı davranmış galiba.tebrik ediyorum arkadaşım.yüreğine sağlık nice güzel çalışmalara.sevgiler .
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle....
Çok güzel bir hikaye okudum kaleminizden o güzel kardeş yüreğiniz var olsun.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Anlatım sade ve akıcı.
Zevkle okunan bir yazı.
Sonunda bir felaket yaşanmaması da güzel.
Tebrikler.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle......
KARDEŞ SEVGİSİNİ ÖNE ÇIKARAN
VE ANLATIMIYLA GÜZEL BİR ÖYKÜ OLMUŞ
BEĞENİYLE OKUDUM.KUTLUYORUM EMİNE HANIM
HER DEM SAYGIMLA.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla......
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar......
güzel bir konu kardeş olunca akan sular duruyor...... final mutlu bitmese bende nette boğulacaktım..... kutluyorum puanım tamdır kardeşim saygılar
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar...
Zeynep kurtuldu...Ne güzel bir hikaye... Ama her yer göl... Her yerler boğulmaya uygun su tuzağı... Güzel bir yazıydı kutlarım...
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar........
yİNE GÜZEL VE ANLAMLI BİR YAZIYDI SEVGİLİ DOST. bİR AN O SAHNELERİ YAŞADFIM SANKİ. TEBRİK EDİYORUM CANIM BENİM SEVGİLERİMLE :))))))))))
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle........
ÇOK GÜZEL YAZMIŞSINIZ...KARDEŞ SEVGİSİ,BEN DE HİÇ DÜŞÜNMEDEN ATLARDIM ..ÖLÜMÜNE PAHASINA OLSA DA KARDEŞİMİ KURTARIRDIM.....KARDEŞ SEVGİSİ SEVGİLERİN EN GÜZELİ... BEN KARDEŞİM İÇİN HERŞEYİ GÖZE ALIRIM...SEVGİLER....
Emine UYSAL (EMİNE45)
Arkadaşım, kardeş olmak ne güzel bir duygu...Hele bizim gibi birbirine çok bağlıysanız, daha bir güzel...Bir ablam ve bir erkek kardeşim var, daha hiç birbirimizi kırmadık...Allah'ta ayırmasın, birlikteliğimizi bozmasın...Bu dileklerim herkes için...
Yine güzel duygular içeren bir yazı...
Sevgilerimle
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle........