İŞİNİZİ SEVİN...LÜTFEN
Lise birinci sınıf öğrencisiydim daha ama memur olmak için inanılmaz bir istek vardı içimde, o yılın yazında şimdi hayatta olmayan teyzemin yanına gittim. Bürokrat ve siyaseten çevresi epeyce geniş ve devrin iktidarıyla da fikirsel olarak bağdaşan enişteme rica ettik. İlkokul mezunu olup olmadığını bilmediğim eniştem oldukça birikimli bir insandı, ileriyi gören kıvrak bir zekâya sahipti. Mensubu bulunduğu partinin de verdiği aşırı güvenle tuttuğunu koparacak erke sahip bir insandı.
Ufacık bir kız çocuğuyum önce tepeden tırnağa bir baktı;
-Niye geldin gızımmm..!
-Diye sordu.
Lafı ağzımda eveleyip gevelemeye başlayınca teyzem dayanamayıp araya girdi.
-İş… dedi.. İşe girmek istiyor, memur olmak…
-Okulun yok mu gızımmm…?
-Lise birdeymiş, sordum çok da başarılı bir öğrenciymiş,
Dedi teyzem.
-Öyleyse okulunu bitir de gel gızımmm…?
Dedi eniştem…
Biraz kırılmıştım ama yine de ümit vardı, okulunu bitir de gel demişti, hem yaşım da küçükmüş memur olmak için.
Arkamda dağ gibi eniştem vardı nasıl olsa(Allah daha uzun ve sağlıklı ömürler versin.), okulumu bitireyim, o zamana kadar üç yaş daha büyüyeceğim (memurluğa alınma yaşı alt sınırı neydi bilmiyorum isteyen memur olur sanıyorum elbette.)
Her yaz karneyi alır almaz soluğu eniştemin yanında alıyorum, maksat unutmasına izin vermemek. 1978 yılında lise nihayet yaz döneminde bitti. Yani bütünlemesiz mezun oldum. ÖSS’ye girdim ancak, şimdiki gibi sınav sonucunun bize ulaşması onu her türlü öğrenmek mümkün değildi, kaç puan aldım, sonuç elime ulaştı mı? Ulaşmadı mı? Hiç bilmiyorum.
Çok dert de ettiğim yoktu zaten ben memur olacaktım.
Yine enişteme ziyaret farz oldu ve gittim, memuriyet için neler gerekli bir liste çıkartmış ve birlikte bir dosya hazırladık. Teyzem ben ve Eniştem ver elini Ankara. Akşam yola çıktık, sabah saat yedide Ankara’dayız. Genel Müdür (Allah Rahmet Eylesin Mekânı Cennet Olsun) Bey’le eniştem çok yakın akrabalar ve birbirlerine teklifsiz gidip geldiklerinden o an İkamet ettiği lojmana gittik. Genel Müdür Beyin Evinde biraz dinlendikten sonra Eniştem meramımızı eşine açtı. Sağolsun Hanımefendi bizim için randevu aldı ve Genel Müdür Bey’le görüşmemizi sağladı.
Rahmetlinin İlk sorusu,
-Liseyi bitirdi mi?
Olmuştu.
Demek ki daha önceden görüşmüşler.
-Sahi Genel Müdürler Hep böyle Zeki ve hafızası güçlü mü olur?
-Dosyasını sekretere bırakın,
Dedi…
Bu bekleyecek demekmiş…
Bekledik de 1980 Yılı Mart Ayının 12’sine kadar.
O gün çalışmaya başlamıştım, mahcup, meraklı, istekli ve hep öyle devam etti.
Referansım olan Teyzemi ve Eniştemi utandırmayacaktım,
Öyle de yaptım. Eniştem hep gurur duydu benimle. Kendi kendime söz vermiştim işimi hep seveceğime, hep sevdim, hırs yapmadım ama çok çalıştım. İşimle ilgili hiç şikâyetim olmadı, memuriyetimle mutluydum hala da öyle.
.......Yoksa 30 yıl kolay geçer miydi...
YORUMLAR
Referansım olan Teyzemi ve Eniştemi utandırmayacaktım,
Öyle de yaptım. Eniştem hep gurur duydu benimle. Kendi kendime söz vermiştim işimi hep seveceğime, hep sevdim, hırs yapmadım ama çok çalıştım. İşimle ilgili hiç şikâyetim olmadı, memuriyetimle mutluydum hala da öyle.
HAZANDA SONBAHAR RÜZGARINA TUTULMUŞ GAZEL MİSALİ..KİMİN SEVDİĞİ İŞ VE MESLEĞİ TERCİH HAKKI VARDI Kİ.. BU DÜNDE BÖYLEYDİ BUGÜNDE BÖYLE YARINDA BÖYLE OLACAK GİBİ GELİYOR..GELİYOR ÇÜNKÜ PERŞEMBENİN GELİŞİ ÇARŞANBADAN BELLİ DEĞİL Mİ..AMA BU DEMEK DEĞİL Kİ TESADÜFTE OLSA BİR MESLEK EDİNDİĞİMİZ İÇİN İŞE VE EMEĞE HOR BAKACAĞIZ..YOK ÖYLE BİR LÜKSÜMÜZ..SEVMEK VE SEVEREK YAPMAK ZORUNDAYIZ..HELE HELE GÜNÜMÜZ KOŞULLARINDA EVİNE BİR LOKMA EKMEK GÖTÜREMEYEN BİR İŞSİZ ORDUSU HEMEN BURNUMUZUN DİBİNDE SIRA BEKLERKEN...YANİ SİZ TAAA OZAMANLAR AKILLI VE BİLİNÇLİYMİŞİNİZ..NE İSTEDİĞİNİZİ TAA O ZAMANLAR BİLİYORMUŞUNUZ...ÖYLE OLMASA BU GÜNKÜ KONUMDA OLABİLİRMIYDİNİZ..
YAŞANMIŞLIKLARI YAŞANACAKLARA EMSAL TEŞKİL ETTİRME ANLAMINDA DİKKAT ÇEKEN NİYET VE KALEMİ GERÇEKTEN KUTLUYORUM..
İşimizi sevmek elbette çok önemli fakat istediği işte çalışan kaç kişi var ki?
Hatırlıyorum da; ben de liseyi bitirdiğim sene maliyenin sınavı vardı ve bir tanıdığımız dosyamı istemişti babamdan sınava girmeden memur olabilmem için.
Babamın ise ilk tepkisi : "Eğer girecekse kendi alın teriyle girsin, çalışarak. Yoksa hiç çalışmasın ondan iyi" cevabını vermişti. Dosyayı da vermedi tabii. O zamanlar ne çok kırılmıştım babama, torpil olmadan kim girebiliyor ki diye!.. Öyle de oldu zaten. Sınavı kazandığım halde mülâkatta kaybetmiştim.
Yıllar önceye götürdü yazınız, biraz buruklukla....
N. B. Ç. tarafından 4/22/2010 11:41:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
haticeak
Haklısınız, yerden göğe kadar...
Kim sevdiği yada eğetimini aldığı işte
çalışıyor ki...
Sizi üzmüş olduğum için...
Üzüldüm...:-(
N. B. Ç.
Şimdi de yaz tatili ve hafta sonu tatili yok diye zaman zaman kızsam da, severek çalıştığım bir işim var. (Ufak bir sır... Babam Rahmetli karşı çıkmış olsa da torpille girdiğim.)