- 1119 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
EMEKLİNİN GÜNCESİ
Emekli olalı, neredeyse on yıl olacak. Takvimlerin yaprakları, birer birer uçup gidiyor; tıpkı kurumuş yaprak misali.
Emekli olacağım günü, ne çok beklemiştim. Sanki özgürlüğe kavuşan bir hükümlünün sevincini yaşayacaktım. Yer, gök benim olacaktı. Hayallerimi gerçekleştirecek, kimseye hesap vermeyecektim. Zamanla bir sıkıntım olmayacak, hesapsızca harcayacaktım.
Resim kurslarına katılacaktım. Beyaz tuvale, hayalimdeki resimleri resmedecektim. Türk Sanat Müziği korosunda yerimi alacak, o güne kadar söyleyemediğim şarkıları söyleyecektim.
Gezilere katılacaktım, dağ, tepe dolaşacak, yeniden keşfedecektim dünyayı. Öğleye kadar uyuyacaktım. Uyuyamadığım günlere inat.
Ev gezmelerine imrenirdim. Beş çaylarını hazırlamışım. Güneşe bakan, kiraz ağacının sarktığı balkonuma. Konuklarım, ya sınıf arkadaşlarım, ya da komşularım.
Onlar ayrı telden, ben ayrı telden çalsak da, ortada buluşuruz sonunda. Kek tarifleri, börek, açma tarifleri. Gitme vakti gelince, şen kahkahaların aksi kalmış balkonda ve odalarda.
Ertesi gün, yine düşünmeye başlarım. Doğaçlama geçer zaman. Tıpkı benim gibi. Çıkarım sokaklara, bacaklarım beni nereye götürürse. Geçmek bilmez zaman.
Otururum bir bankta. Simit parçalarını atarım meydandaki güvercinlere. Bir havalanırlar önce, simidin büyüsüyle konarlar yanı başıma.
Demli bir çay söylerim çay bahçesinde. Bardağın içinde, yaşadığım günlerin görüntüsü, göz kırpar bana. Çeker, alır içine.
Arayışım hiç bitmez. Geçmişte geleceği, gelecekte geçmişi ararım.
Emeklilyim ama işten emekliyim. Hayattan emekli olmama daha çok var.
YORUMLAR
BEN EMEKLİ OLDUM DA NE OLDU SANKİ...TÜRKİYE ŞARTLARINDA GEÇİNMEK İÇİN CAMBAZ OLMAK LAZIM...
TEBRİKLER NERMİN HANIM...KISA VE ÖZDÜ...SELAMLAR...
Nermin Hanım ben Edebiyat Defterine üye olduğum gün, emeklilik günümdü. Kendimi hiç boşlukta hissetmedim sanki amirim bir görev vermiş, ben onu yapıyormuşum hissine kapılıyorum bazen...Aslında "Yılların eskisi, emekliliğin yenisi"yim garip bir duygu...
Ben emekli olduğum gün herkes bana imrenerek baktı ne güzel genç emeklisin 43 yaşında oluyorsun biz daha yıllarca çalışacağız dediler. Ama insanın en güzel yılları da bu arada gelip geçiyor tabi. Ama ben şu anda memnunum. Eşim kalk gezelim diyor ben daha evde oturmaya doyamamışım evden dışarı çıkmak istemiyorum. Bu sürede hemen kilo aldım. En azından hem iş hem ev işini beraber yürüttüğüm eski hareketli yaşantıma dönemeyeceğim bari tempolu yürüyüş yapayım hem de aldığım kiloları vereyim istiyorum.
Ama hakikaten değişik bir duygu bu emeklilik. Güzel yazınız için sizi kutluyorum. Sevgilerimle...
Sevgili Nermin Abla, bence de yazın çok güzel gidiyorken son kısımda bir boşluk oldu. Kişi bu hayalleri gerçekleştirmiş mi gerçekleştirememiş mi? Son kısımda gerçekleştirmiş gibi duruyor. Ama ilk başta "halbu ki" ile başladığın için hayalleri boş çıkmış gibi görünüyor. Bu kısmı düzeltirsen çok güzel bir yazı olacak.
Gelelim emekliliğe, yaş beklersem 28 yılım var. Beklemezsem nasipse 10 yıl sonra 41 yaşında emekliyim. Emekli olunca ne yapacağım belli. Allah izin verirse kız öğrenci yurdu açacağım. Yemek yapmayı çok sevdiğim için, yurdun aşçısı da ben olacağım :) Tabi ömrümüz vefa edip, Allah izin verirse...
İnşallah emekli olunca tüm hayallerini gerçekleştireblirsin. O kadar pozitif bir insansın ki, tüm iyi şeyler güzel durur senin üzerinde...
Tebrik ediyorum Nermin abla.
Not: Geçen akşam konuştuğun ben değil Merveydi. Sonradan gördüm ama kapatmıştın.Merve kendisine seslendiğini sanmış. "Canım" dedin ya :)
Başarılar diliyorum sana çok çok...
elimizde gül makası.....güllerimi budarken.....çimler üzerinde yatmak uçuşan kuşlarla konuşmak....yazmak okumak ölesiye bıkmadan usanmadan.....elimizde tansiyon hapları nette tahditli kalma büyüdükçe dertleride büyüyen çocuklarımız..
Mazide muktedirken,
Sözümüz dinlenirdi.
Sevilip sayılırken,
Hayat keyif verirdi......ÜLKEMİZDE EMEKLİ OLMAK.....ÇOK ZOR KARDEŞİM ÇOK ZOR.....sevdiğimiz sayfadan çok güzel bir paylaşımla ayrılıyorum....saygılarım daimdir