- 1170 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
BABACIĞIMI ÖZLEMİŞİM
Bugün babacığıma iki haftadır gitmediğimi farkettim. Birden kötü hissettim kendimi ve telefona sarıldım. Nasıl olduğunu sordum ve iyi olduğunu öğrendikten sonra içim rahatladı.
Babam hiçbirinizin babasından farklı değil şu anlamda; baba gibi baba oluşu, güçlü duruşu ve bakışı, az gülen ama gözleriyle seven hali ile özüm yani.
Babamın hiç yaşlanmadığını düşünürüm sanki hep aynı gelir duruşu. Ama eskiden her hafta torunlarını ziyarete gelirken, yaklaşık beş yıldır bacaklarında eskisi gibi dermanı olmadığını söylüyor. "Siz gelin kızım" diyor ya da arayın. Bir tek istediği bu bizden, başka da hiç bir şey istemez.
En sevdiğim yanı ise bize güçlü olmayı öğretti. Hiç oğlu olmamış ama neden kız çocuklarım var diye de üzülmemiş. Gencecik yaşında köyünden çıkmış ve doğacak çocuklarım iyi tahsil görsünler ve rahat yaşasınlar diye Ankara’ya getirmiş. İkinci dileği ise iyi ve mutlu evliliklerimizin olmasıymış. Onu da gördüğü için "Ölsem de gözüm açık gitmeyecek" der.
Öyle dik duruşu var ki babamın bir çınar gibi. Tek üzüldüğümüz nokta annemin çok erken vefatı ve babamın yalnız kalışı. Annemden sonra hiç evlenmedi. Sebep olarak da; "Annenizin yerini kimse dolduramaz" olarak gösterdi. Hepimiz ısrar ettik ama o hiçbirimizin evine gelmek istemedi. Sebep olarak da "Ben hassas bir adamım. Çocuklarınıza kızsanız üzerime alınırım, yüzünüzü üzgün görsem başka türlü. Benim evim benim sarayım. Allaha şükür de elim ayağım tutuyor bırakın beni mutluyum" dedi hep.
Çok ilginçtir; eşi, dostu, akrabası olup hep ağlayan insanlar vardır. Yalnızım diye. Ben babam da işte bunu hiç görmedim. Sesi hep mutludur, gittiğimde veya aradığımda niye şu kadar gün gelmedin veya başka bir nedenle hiç sitem etmez. 77 yaşında Allah uzun ömür versin ona. Çok şanslıyız diye düşünüyorum. Bir de eski toprak dedikleri doğru herhalde... Ben babamın grip bile olduğunu görmedim. Kendine iyi bakar. Manken inceliğinde 1.88 boyuna 75 kilo ağırlığında dünya yakışıklısı bir baba.
Bugün babamı çok özlediğimi hissettim ve içimden geldi sizinle de paylaşmak istedim. Onu var ya çok çok seviyorum. Allah hem benim babama hem de sizlerin babasına uzun ömürler versin.
Vefat etmiş babalarımıza da Allah rahmet eylesin.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Aysel AKSÜMER
Ne kadarda güzel anlatmışsınız babalığı ,bende inanın babasını erken kaybetmiş birisi olarak çok duygulandım Allah babası sağ olanlara uzunnnn ömürler versin.babanızda çok sadık ve seven insanmış onuda kutluyorum ayrıca saygılar selamlar.
kafkas_55 tarafından 4/9/2010 12:36:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
sekiz senedir özlüyorum(( yok....diye bir ses damlıyor gönül kuyuma...
Aysel AKSÜMER
Aysel hanım Rabbim babanıza sağlıklı hayırlı ömür versin.İmrenerek okudum yazınızı, ben babamı onüç yaşında kaybettim,çok genç vefat etti. Biz iki kız kardeş,ikimizin de büyüyüp genç kız olduğumuzu göremedi . Her baba dendiğinde içim sızlar.Beni çok duygulandırdınız, sevgi ve saygılarımla.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
İçten yazınız duygulandırdı, babamı özletti...
Kıymetini bilin babanızın..Onunla bir gün bile fazladan geçirmeniz kardır..Tanrı uzun ömür versin babanıza..
Sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
Ne mutlu öyle bir babaya,ne mutlu böyle bir evlada.Baba sevgisi daha bir başkadır.Bilhassa kız çocukları için babaların yerinin daha bi başka olduğunu hep duymuşumdur.Allah babanıza sağlık ve sıhhat versin.Babasını kaybedenlere de sabırlar.
Aysel AKSÜMER
Canım yazınızı gözlerim yaşararak okudum.Ben babamı kaybedeli 3.5 yıl oldu...Babalar gözümüzde hiç yaşlanmazlar değil mi?Babacığım da 78 yaşında vfat etti ama gözümde hep genç görünüşlü, dimdik ayaktaydı.Öğretmen emeklisiiydi ve mesleğin verdiği saygınlık ile kravatını hiç çıkarmazdı...Ruhu şad olsun babacığımın.
Allah sizin babanıza ve yaşayan tüm babalara uzun ömürler versin...Offfff nasıl özledim babamı...
Sevgilerimle