- 694 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KAZANAN KAÇAK ERMENİ İŞÇİLERİ VE KAYBEDEN TÜRK TEKEL İŞÇİLERİ
Ülkemin Başbakanı geçen gün Londra’da Tv’lerde sert bir ses tonuyla şöyle bir açıklama yaptı.”Türkiye’de 170 bin Ermeni var bunun 100 bini kaçak işçi, gerekirse hepsini sınır dışı ederiz…” Bu açıklama hoşuma gitmişti. Taviz vermeyen bir duruş ve siyasi resti çeken bir liderin dik duruşuydu. Ama bir de madalyonun diğer yüzü vardı.
Kaçak Ermeni işçiler, 2000 yılından bu yana Türkiye ve Ermenistan arasındaki her çıkan siyasi krizde kendilerini tartışmanın ortasında buldu. ‘ Ermeni Soykırım’ iddiaları ne zaman gündeme gelse, birileri onların sınır dışı edilmesi önerisinde bulunmuştur..
Şimdi bu açıklama sonrası aklıma takılan şu soru oldu:
Mademki,
“Türkiye’de 170 bin Ermeni var ve bu sayının 100 bini kaçak işte çalışmakta…”
“Kaçak işçi çalıştırmak bir suç değil mi?”
Mademki,
“Başbakanımız kaçak Ermeni işçilerinin sayısına kadar biliyor, neden daha önce onların hakkında yasal bir işlem başlatmadı?”
Ve üçüncü sorum gelince kalemime yüreğim bir “cızz” etti. Çünkü ülkemin Tekel işçileri ve diğer işçilerin aldıkları maaşları düşünmeye başladım.
“Ülkemdeki Türk işçileri neden her ay, dürüstçe devlete vergi ödüyor?”
Bir işçi brüt askeri maaşı 729 TL’ dır. Aylık net eline geçen ise bu rakam değil, 576,57 TL kesilerek eline geçmektedir. Kesintiler sadece vergi ve miktarı 152,43TL.
Şimdi gelin birlikte bir hesap yapıp bu işin yasal mı değil mi bir düşünelim. Gerçi sayısal bir zekâya sahip değilim, bu nedenle hata yapabilirim, benim kalemimi hoşgörün lütfen.
Şimdi az önce 100 bin kaçak Ermeni işçinin maaşlarını kaçak aldıklarından, vergi de ödemezler değil mi?
Asgari Ücretli Ermeni İşçi: 100X729= 729.000 TL.
Devlete Ödemesi Gereken Vergi: 152.43×100= 152.43.000 TL.
Bu gelir vergisi devlet için büyük bir kayıp. Cezalarını yazmadım bile…
Bile bile lades, denir bunun adına. Yürütme organı yasalar önünde eşit hak dağıtmalı ve devleti bilerek zarara uğratan kişileri ülkemin Başbakanı yasalar ve halkın önünde açıkça suç işleyenlerden hesap sormalı.
Ülkemde ezilen ve kaybeden Tekel işçileri, kazanan da kaçak Ermeni İşçisi olmamalıdır.
Adalet Mülkün Temeli değil midir?
Emine Pişiren/Edremit Akçay
20.Mart.2010
YORUMLAR
kazanan küreselci zihniyete tapanlar...kaybedenler.milli duyguları küreselliğe kurban vermek istemeyenler..ayrıntılara bakarsanır herkesin haklı göründüğü bir doğru bilgi var..küçük resimlerde haklı haksız belli olmuyor..büyük resimde ise kaybeden türkiye..kazanansa DÜNYA EKONOMİ DEVİ ŞİRKETLER..kısa sürede ğlkeyi kalkındırdıklarını söyleyenler..uzun dönemde dünya şirketellerinin türkiye taşoranları..!artık kimse bunlar işte..!
TÜRKİYE hoşgörüsüyle haklı bir sevgi ülkesidir..ermenilerin sayısı da abartıldığı kadar değildir de avrupa ırkçılığı bu sözlere de ırkçılık suçlamasıyla atlayacak ve yine kaybeden biz olacağız..! borçlu olan ülke BAĞIMZSIZ OLAMAZ..!
sevgilerimle.teşekkürler
İşin bir de işveren tarafından SGK' ya ödenmeyen sigorta primleri olayı var. Burada SGK da zarara uğratılmış oluyor.
Sadece Ermeniler değil, başka ülkelerden de kaçak işçiler var üstelik. Bizim vatandaşlarımızdan da başka ülkelerde kaçak işçi olarak çalışanlar da var elbet. Fakat bizdeki işsizlik rekor düzeye çıktığına göre, en azından yeni girişlerin önlenmesi, bir taraftan da , dünya kamu oyuna ilân etmeden, ayrımcılık da yapmadan, yavaş yavaş bir gönderme yapılabilirdi. Bunun yapılmayıp, adeta bazı iş verenlere kayırmacılık yapar gibi,kaçak işçi çalıştırılmasına , böyle bir zamanda, bu kadar müsamaha göstermek, gerçekten oldukça manidardır.
Bence birileri çıkıp da suç duyurusunda bulunur, dava açarsa, Başbakan dahil, bir çok yetkili suçlu duruma düşebilir. Asıl yanlış olanı da alenen bunun itiraf edilmiş olmasıdır.
Fakat hangi ülkeden olursa olsun, bize gelip sığınmış ve yerleşmiş olanlardan da isteyenlere oturma izni ve vatandaşlı hakkı vermek de galiba insanlık ve devlet olma görevimiz.
Fikret TEZAL tarafından 3/20/2010 7:15:49 AM zamanında düzenlenmiştir.