SAĞLIKLI BESLENEBİLİYORMUYUZ
BESLENME TÜRLERİ...
Son zamanlarda moda bir beslenme tarzı oluştu memleketimizde...
Kime sorarsanız rejim yapıyorum diyor...
Güzel bir olay aslında sağlıklı beslenmek. Aldığımız her kalorinin hesabını yapıyoruz...
Vitaminlere,minerallere,ve besin tamamlayıcılarına dünya kadar para harcamaktayız..
Bunun nedenini de hepimiz biliyoruz...Beslenme konusunda ki araştırmalar sayesin de vücudumuzun,onu besleyen besinlere göre yönlendiğini öğrendik.Fiziksel dayanaklılık, hastalığa karşı direnç,vücut ölçüleri,hatta ne kadar yaşayacağımız bile yediğimiz şeylerle çok yakın dan ilişkilidir.
Aslında bütün bunları yazarken sanki sağlık alanında bilgim varmış gibi bir duyguya kapılmanıza gerek yok bütün bunlar herkesin bildiği sağlıklı yaşam kurallarıdır. Benim asıl değinmek istediğim konu zihinsel beslenmedir.
Vücut, neyle besleniyorsa odur... Benzer şekilde zihinde neyle besleniyorsa odur...
Vücut beslenmesine gösterdiğimiz hassasiyeti zihin için gösterebiliyor muyuz?
Zihinsel yiyecekler tabi paketler halinde mağazalarda satılmaz. Zihinsel besin çevremizdir bilincinizi ve bilinçaltınızı etkileyen saymakla bitmeyen bir sürü şeylerdir. Zihinsel besin türleri, alışkanlıklarımızı, tutumumuzu, kişiliğimizi belirler...
Hepimizin için de gelişmeye açık bir kapasite var. Ama gerek kapasitenin ne kadar geliştirileceği ve kapasiteyi geliştirme biçimi tamimiyle ne ile beslendiğine bağlıdır...
Zihin de tıpkı vücudun aldığı besinleri yansıtması gibi çevresi onu ne ile beslerse onu yansıtır. Hiç düşündünüz mü; yaşadığımız ülke yerine yabancı bir ülke de yaşamış olsaydık. ne tür bir insan olurduk? Ne tür yiyecekleri tercih ederdik? Giyim tercihimiz aynımı olurdu, ne tür işler yapardık, Dinimiz ne olurdu? Elbette ki bu soruların cevabını bilemeyiz.
Ama başka bir ülkede doğup büyümüş olsaydık büyük bir olasılıkla oldukça farklı bir insan olurduk. Nedeni? Çünkü farklı bir çevrenin etkisi altında olacaktık... Eski bir deyimle”çevrenizin ürünüsünüz”Çünkü çevre bize şekil verir, düşünme biçimimizi belirler daha önemlisi; düşüncelerimizin, hedeflerimizin, tutumlarımızın, büyüklüğü, kişiliğiniz, bulunduğumuz çevre tarafından oluşturulur... Olumsuz insanlarla kurulan uzun süreli ilişkiler olumsuz düşünmeye başlamaya neden olur... Basit insanlarla yakın ilişkiler basit alışkanlıklarımızın oluşmasına sebep olur. Olumlu açıdan bakarsak, büyük fikirleri olan insanlarla ilişki içinde olmak düşünce seviyemizi yükseltir... Hırslı insanlarla yakın ilişki kurmak bizi de hırslandırır...
...................................................................................................
..........................................................................................................
Ve özellikle gençlere sesleniyorum; yakınınızdaki büyüklerinizi düşündüğünüzde hep bir birlerini taklit ettiklerini görürsünüz. Bundan dolayı bir birlerinden farklı yaşam tarzları yoktur. Aynı yaşam tarzını benim sıyorsanız sözüm yok. Ama daha farklı, daha kaliteli, mutlu, huzurlu bir yaşam tarzı seçmeniz sizin elinizde. Çünkü sizler daha yolun başındasınız.
Başarılı olmak çok zor şey değil önemli olan istemek ve kendinizi başarıya endekslemek. Bu iletişim çağında çok şanslısınız Bu şansınızı değerlendiriniz başarılı insanların biyografisini okuyun başarılı insanlar bizden farklı insanlar değillerdir. Birçoğunun imkânları bizim imkânlarımız kadar bile değildir. Bunları neden yazdığımı ilk bakışta anlamayabilirsiniz tekrar tekrar okuduğunuzda mutlaka zihninizde bir fikir oluşacaktır.
ZİHNİNİZİ İYİ ŞEYLERLE BESLERSENİZ İYİ ŞEYLER MUTLAKA OLACAKTIR!!!....