- 520 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİRAZDA GÜLELİM
İnsanoğlu işte "Neyi umar ne bulur", "’Vermeyince Mabut Neylesin Sultan Mahmut’ yada şöyle söyleyeyim "Olan ile Ölene çare yok" sözlerinin karşısında yok efendim "Ben umduğumu bulurum", "Olmazı oldurum" ya da "Olacağı oldurmam, öleceği öldürmem" diyemiyor bazen niye mi?
Bu konuya dair biri gazeteden okuduğum ve diğeri ise az önce oğlumdan dinlediğim bir hikaye sanırım yukarıdaki sözleri doğruluyor. Şansın böylesi dedim. İzninizle sizinle paylaşmak istiyorum.
Adam pazara gidiyor. İki farklı deve fiyatı ile karşılaşıyor çok pahalı olanının sahibine soruyor. Neden pahalı? diye... Sahibi diyor ki: bu deve maharetli nasıl mı? şöyle diyor : Üstüne binip oh diyince hareket ediyor. Oh oh deyince koşuyor. Amin deyince duruyor. Neyse alıcı merakından alıyor.
İlk işi binip denemek oluyor. Tamam "oh" dedi hareket etti. Süper diyor. Hadi konuşanı anlayan deveciğim "oh oh" diyor deve koşuyor. Keyfine diyecek yok. Ama o da ne deve çok hızlı gidiyor. Durmuyor yahu ne diyecektim de duracaktı bu hayvan derken, bir uçurumun kenarına yaklaştıklarını görüyor. Ah diyor ömrüm buraya kadarmış. Son duasını edip kabul için "AMİN"diyor ve son anda deve duruyor. Unuttuğu kelime yanlışlıkla ağzından çıkmıştır. Rahatlamıştır. Ama nereye kadar o rahatlıkla tekrar "OH" çekiyor ve deve ile birlikte uçuruma yuvarlanıyorlar.
Netice mi? Kaderinde yuvarlanmak varsa işte sonuç: Her ikisi de hakkın rahmetine kavuşuyorlar.
Diğeri ise bir gazeteden belki okumuşsunuzdur: Size aynen yazıyorum.
"ABD’nin Washington Eyaleti’nde yaşayan Roy Messenger (50) aracıyla elektrik direğine çarptıktan sonra kazadan sağ kurtuldu. Ancak kaza sonrası yakınlarına telefon edip yardım isteyen Messenger, onları beklerken bir hendeğe çişini yapınca, idrarının iletken vazifesi görmesi üzerine, kopan elektrik teli yüzünden çarpılarak öldü. Grays Harbor yardımcı ilçe şerifi "Otopsi yapmayı düşünüyorduk ancak yanık izleri olayı anlamaya yetti" dedi."
Ne diyeyim böylesi düşman başına bile denmez. Sen tut önce kurtul sonra hani bizim meşhur sözümüz vardır ya sadece isim ve malzeme değişikliği yaparak yazıyorum. "Ne şehit ne gazi çiş yoluna gitti Roy Messenger".
Sağlıcakla kalın
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Yüzümde tebessüm hakim.Deve olayını yazdım beynime.Anlatırım artık eş dosta.Teşekkürler Aysel hanım