- 572 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
*- KÜÇÜK DOKUNUŞLAR 21
*- İnsan hayatla ve onun getirdikleriyle savaşmamalıdır. Asıl savaşını kendisine karşı vermelidir. Zaten bunu yapmaya başlamışsa eğer, hayata karşı bir duruş sergilemeye başlamış demektir. Ama doğru ama yanlış, durduğu yerden nereye baktığına bağlı olarak...
*- Bildiğini söylemeli insan ama acele de etmemeli. Zamanını beklemeli. Bilmiyorsa susmayı bilmeli hiç değilse ve bilmediğini öğrenmeyi denemeli. Öğrenci olmak, hayırlı adam işidir.
*- Ne verirsen onu alırsın, ama bugün, ama yarın, mutlaka alırsın. Almadığını sandığında bile alırsın. İyilik yapan da kötülük yapan da önce ve sonra kendisine yapar.
*- Kişi bir şeyi anlamamışsa anlamış gibi yapmamalı. Böyle yapmak tehlikeli bir iştir. Sorulduğunda söyleyememek gibi bir risk vardır. İyisi mi tekrar sormalı anlamak için çaba sarf etmelidir. Anlatan eğer gerçekten öğretmek istiyorsa defalarca anlatmaktan zaten yüksünmez.
*- Her insanın kendince söyleyecek sözü vardır ve bunu söylemelidir. Ama söylerken seçeceği kişi ya da topluluk o sözün muhalifi değilse söylediklerinin çok da etkisi olmaz.
Bu yazı bir deneme değil tabi ki. Naçizane bir kaç cümleden oluşan bir metindir.
RECEP AKIL
YORUMLAR
Yazı gayet güzel olmuş. kişi bilmediğini sorup öğrenmeli elbet. Bilmemek ayıp değil, ayıp olan sorup öğrenmemektir.
Öğreten kişi ise, niyetinde ciddi olup, karşısındakini hor görmeden, yüksünmeden öğretmeli ki, öğrenen kişi de başkalarına öğretebilsin.
Açıklamalı güzel yazınızı kutlarım... sevgilerimle...
Bu sanatsal ve anlam içeriği olan yazıya nasıl yorum yazmazlar anlamış değilim sayın yazarımız...
*- Ne verirsen onu alırsın, ama bugün, ama yarın, mutlaka alırsın. Almadığını sandığında bile alırsın. İyilik yapan da kötülük yapan da önce ve sonra kendisine yapar.
*- Kişi bir şeyi anlamamışsa anlamamışsa !
Kutluyorum bu değerli metini efendim...
Sevgim ve saygımla daima...