- 998 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Martı Çığlıkları!
Güneş sıcak,şefkatle saran kollarını yolluyor güzel İstanbul’umun üzerine.Sessiz sakin ,huzurlu bir güne uyandık.Bir helikopter pervanesi sessizliği yararak geçti üzerimizden .
Kuş cıvıltıları mı ne o duyduklarım.Evet ,incecik sesleriyle cıvıldaşıyor serçeler bahçemizdeki
ağaçların dallarında.
En yorgun, sıkıntılı zamanlarda ,gözlerimizi kapayıp,bu cıvıltıları dinlemek huzur veriyor insana.Ne trafik ,geçim derdi,yaşam kaygısı yok o neşeli telaşlı çırpınışlarda.
Bir karga bağırıyor,bulduğu bir nimete şükredercesine.Martılar denizin üzerinden başladıkları
turlarını,camımın önünden süzülürken sonlandırıyorlar,çığlıklarla.Muhtemelen dükkanını biraz önce açmış kasabımızın karşısına,o günkü kısmetlerini bekleyen,türlü boylarda tekir sarman dostlarımız kurulmuş yalanıyor.
Sanki ağaçlarımız biraz daha mı dinçleşmişler,güneşi görünce,ya da, artık filizlenmenin zamanı mı diye düşünmekte!
Güneş, toprakları ısıtan,dalları yeşerten,başakları olgunlaştıran ,bizlere huzur sükun,yaşama arzusu veren,Yüce Rabbimin bizlere verdiği nimetlerden yalnızca bir tanesi. İçimizi ısıtan,kışın, üzerimize gerdiği miskinlik yorganını açmamızı sağlayan,hayat kaynağımız.
Uzaktan bir camiden sela yankılanıyor.Galiba bir ahiret yolcusu,Rabbinin dön emrine icabet edip,hazırlanmış ebedi hayata.
Şehir yine bir güne uyandı.Korna sesleri yankılanıyor uzaktan.Günlük yaşam koşturmacasını
simitçinin sesi bölüyor:
-çıtır, gevrek!
Güneşi her gördüğümde, dünyanın en güzel ikliminde bizleri yarattığı için şükrediyorum Rabbime.Dört mevsimi en güzel bir şekilde hissedebiliyoruz, ülkemde.Eskimoları düşlüyorum igloların içinde. Şimdi bir tanesi buzda açtığı delikten balık avlıyor muhtemelen ,karınlarını doyurmak için.Ya da çöl fırtınasına yakalanan bir ekvator insanı!Ağzını burnunu sarıyor başındaki örtüyle.Amazonda, sık ormanın içinde ,elindeki keskin palayla dalları kesiyor
bir başkası yürüyebilmek için,balta girmemiş ağaç denizinde.
Yine şükrediyorum bu ülkede yaşadığıma,havası, suyu,toprağı tümüyle bereket fışkıran yurdumda olduğuma.
Güzel yurdumun her köşesi bir cennet.Bunun kıymetini bilelim,hayatı kolaylaştıralım eşimize dostumuza.Gördüğümüz asık yüzlere gülümseyelim inadına.Sağlıklıyız, yaşıyoruz şükran borçluyuz Yaradana.
YORUMLAR
ne kadar olumlu yazmışsınız ,bu yazıyı tüm olumsuz insanlar okusa,ve yaşadıklarına şükretseler..Aslında sağlığımız yerinde ise herzaman tanrıya teşekkür etmeliyiz.Handan hanım..... sanki baharı getirdiniz ve erken geldi ....yurdumuzun her karış topraği güzelliklerle dolu....ve kıymetini bilmeliyizz.....ne mutlu bize güzel yurdumuzda yaşıyoruz......sevgiyle kalınız.....
handan akbaş
Güzel yurdumun her köşesi bir cennet.Bunun kıymetini bilelim,hayatı kolaylaştıralım eşimize dostumuza.Gördüğümüz asık yüzlere gülümseyelim inadına.Sağlıklıyız, yaşıyoruz şükran borçluyuz Yaradana.
Nekadar sevgi dolu sıcacık bir yazı...Keyifle okudum...Yüreğinizin ateşi hiç sönmesin Handan hanım...
handan akbaş
Çok lezzetli bir yazı. Yazı lezzetli olur mu demeyin. Bitsin istemezseniz o lezzetlidir. Hayat gibi.
Tebrikler.
selamlar.
handan akbaş
handan akbaş
handan akbaş
Nükteli yazılarınızı bekliyoruz K.M.PAŞA'lı yazarımız.
Harika bir yazı...Kaleminize yüreyinize saglık......Şuda varki herkes yanlış biliyor kanısındayım sizde yanlış biliyosunuz.Martılar cıglık atmazlar.Kahkaha atarlar bunu düzeltelim.Martılar görürler insanları ve gülünclüklerini o yüzden hep kahkahalar atarlar...Fakat biz insanlar sanırızki martılar bagırıyor cıglık atıyor..
SAYGILARIMLA.....
handan akbaş
Bahar kadar güzel bir yazıydı. Hayata uyanış gibi, içim açıldı diyebilirim. Sevgilerimle...
handan akbaş
Handan ablacığım, yazının içinde kayboldum sanki. Senin anlatımınla o kadar kaptırdım ki anlattığın gibi bir ortamdaydım sanki. Kalemine sağlık. Tebrik ediyorum. Sevgilerimle :)
handan akbaş
Güzel gören gözler, güzel çarpan bir gönül ve dolayısıyla birbirinden güzel betimlemelerle taçlanmış bir yazı.
Güzel bir duygu yoğunluğunda okudum yazınızı.
Tebrik ederim.
handan akbaş
İçim bir hoş oldu.Çok güzeldi.Kaleminize sağlık...
DOĞA BETİMLEMELERİ GÜZELDİ.DOĞA İLE İÇ İÇE YAŞAMAK NE GÜZEL DEĞİL Mİ...
PAYLAŞIMIN İÇİN TŞK.LER...SAYGILARIMLA...
handan akbaş
Allah razı olsun güzel bir yazıydı bende bahçede aralıklı su kaplarına su koyarım bazı kaplarada yem kuşlar yesin içsinler diye..Ama en çok sevdiğim sahilkıyısı yem alıp gidiyorum oturup önce balıklara yem atıyorum kimseyede tutturmam ..Sonrada martılara yem atıyorum içlerinde gölge gibi kalıyormuşum gülerler bana ama o an en mutlu an benim için ..
Yurdumuz manevi değerleriyle harika..Biz ezan sesine hasretiz ..Şükür ibadetimize karışılmıyor ama açıktan ezan okunmuyor..Bunada şükür camilerimiz var ..Allaha emanet olunuz ..SYDNEY den selamlar..