- 1173 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SARTLI ARAKNE İLE ATHENA
Sartlı Arakne, halktan birisi. Çok güzel ve yetenekli bir kadın; gergef işlemek, oya yapmak gibi el işlerine eli çok yatkındır. O kadar güzel işlemeler yapardı ki yaptığı işlemeleri seyre periler bile gelirlerdi. Periler Arakne’ye bu el işi yeteneğini, tanrıça Athena’nın verdiğini söylüyorlardı.
- Bu kadar güzel gergef işlemeyi sana Athena mı öğretti.?
- Athena mı, o da kim? Ben gergef işlemeyi annem Egeriya’dan o ölmeden öğrendim. İsterseniz Athena’ya bile gergef işlemeyi öğretebilirim!
Athena’yı tanımamak, hafife almak büyük suçtur çok tanrılı dinler döneminde. Athena, Arekna’nın dediklerini duydu çok öfkelendi. Bir gün yaşlı bir kadın kılığına girerek yanına geldi ve ona öğüt vermeye başladı.
- Bak kızım, ben senden daha yaşlı ve tecrübeliyim! Sen kendini tanrılara eşit görme, sen ancak ölümlü insanların içinde en iyi gergef işleyen güzel bir kadınsın! Tanrıça Athena’dan daha yetenekli, becerikli olamazsın, onunla asla boy ölçüşemezsin! Eğer, bilmeden ve istemeden böyle bir hata ettinse, ondan özür dile. Aksi halde çok zarar görürsün, pişman olursun! Benden söylemesi!
- Ben kendimi hiç kimseden üstün görmüyorum. Hele bir tanrıçadan asla üstün değilim. Ben, yeteneğime güveniyorum. İsterseniz Athena gelsin de gergef ve oya işlemede yarışalım!
Arakne’nin cevabına çok sinirlenen Athena tanrıça kılığına büründü ve bu kendini bilmez Sartlı kızla yarışmaya karar verdi.
Athena, gergefinde Olympos Dağı’nı ve oradaki tanrıların figürlerini işliyordu. Arakne de tanrılar tanrısı Zeus’un kuğu kılığına girerek Leda ile sevişmesini işliyordu.
İşlerini bitirdiler. Arakne’nin kendisinden daha güzel işleme yaptığını gören Athena, onun o güzel el işini kaptı elinden yırttı, parçaladı ve yere fırlattı.
Buna çok üzülen Arakne, intihar etmek istedi ama tanrıça Athena buna da izin vermedi.
- Sen ölmeyeceksin! Yaşayacaksın ama benimle boy ölçüşmeye kalkıştığın için, hayatını daima ağ üzerinde asılı olarak geçireceksin! Sen, bir örümcek olarak yaşayacaksın artık!
Bu olay, dilden dile dolaştı bütün Lidya’da duyuldu. Sartlı kadınlar Arakne’nin yaptıkları ile öğünürler, örümcek gördüklerinde hep onu hatırlarlar.
Helenlerin bir tanrıçası daha, kendisine kafa tutan bir Lidyalı’dan daha intikamını almış oldu.
Kaynak: Ali Aksakal.Salihli Hikâyeleri-Salihli: Sanayi ve Ticaret Odası,2008.96 s.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.