DİNLER TARİHİ ANSİKLOPEDİSİ ve İSLAMİYET
......Büyük bir üzüntü içinde bu yazıyı yazmaya başladım.Çünkü ben Müslümanım.Bir İslam ülkesinde yaşıyorum.Dinler tarihi ansiklopedisini okudum.İmansızların neler yaptıklarının farkına vardım.Bundan çok büyük üzüntü duydum.Amacım Dinler tarihi ansiklopedisini meydana getirenleri karalamak,kötülemek değil.İmansızlığın insanı nasıl kör ettiğini anlatmak ve gözler önüne sermektir.
.......Bu ansiklopedide Hazreti Muhammed (A.S.)ve Müslümanlar kervanlara hücum edip soyanlar olarak nitelendiriliyor.Bedirde Kervanı kaçırdığını ve Mekkeli takviye kuvvetleriyle karşılaştığını,Mekkelilerin kervan soygunlarını önlemek amacıyla Bedir’e geldiklerini yazıyor.Mü’minlerin 300 kişilik kuvveti ile 1000 kişilik Mekke ordusunu yendiğini yazıyor.Savaş sebebi kervan soymak,Mekkede talan edilen mü’min mallarının talan edilmesine misilleme (kin) olarak belirtilmiş.
........Abluka altına alınıp Mekke’de aç bırakılan,Dövülen,İşkence gören ,Mallarını,Ana,baba,Kardeşlerini,Eşlerini ve herşeyini Mekkede bırakarak Medineye hicret zorunda kalan müslümanların dinlerinin gereği kin gütmeyeceklerini,Harama el uzatmadıklarını,Ensarın Muhacirlere kucak açtığını yazmıyor.Allah Reslü’nün Medinelileri korumak için Düşmanı Bedir’de,şehir dışında karşılamak istediğini yazmıyor.Akrabaların bedirde üzüntü içinde birbiri ile savaştığını yazmıyor.
.........İslam dini beş esası taşımaktadır.1--Allah’a ve Peygambere iman ve şahadet.2--Namaz kılmak 3--Oruç tutmak,4--Zenginse zekat vermek,5--Zenginse Hacca gitmek.Bu ibadetlerin amacı insanı küfürden kurtarmak,Eşitliği ve adaleti temin etmektir.İslamda eziyet,işkence ve zorlama yoktur.İslam harama el uzatmaz.İslam olan Zina yapmaz.İslam olan komşusu açken uyuyamaz.Müslümanlıkta bütün peygamberler sevilir.Müslüman olan yalan söylemez,Tartıda hile yapmaz.Öldükten sonra dirileceğine ve Dünya hayatından hesaba çekileceğine inanır,iman eder.
..........Bedir savaşında esir düşenler müslüman çocuklarına okuma yazma öğreterek kurtuldular.Kıtlığa ve yokluğa rağmen onlar aç bırakılmadılar.İşkence görmediler.Birçoğu islamiyetin güzelliğine kapıldılar ve müslüman oldular.
..........Siz bunları ansiklopedinizde yazmadınız.Yazamazsınız.Çünkü siz islamiyetin ışığından mahrumsunuz.Hazreti Muhammet Arap ulusçuluğunu geliştirmedi,bütün insanları islam kardeşliğinde birleştirdi.Dilerim Cenab-ı Allah sizi islah eder,günahlarınızı avf eder.
Siz de Dünya ve ahiret huzuru bulursunuz.
...........İşte farkımız bu.Göremediklerinizi görmeniz ve kurtuluşunuz için dua ediyoruz.
Orhan Semiz
(karacan)
YORUMLAR
sevgili arkadaşım on dört kez hatim indirdim. kuran-ı ezbere okuyan değil, kuran-ı baştan sona ezbere yazan birisiyim. asıl mesleğim hattatlık, sana anlatmak istediğim sadece dinler tarihi değil. dünya tarihi, osmanlılar dönemi, dinler tarihi ve peygamberlerin hayatlarını iyi oku demiyorum. tekrar tekrar oku ve araştırma yoluna git. mantıklı bir bakışla kuran-ı kermin türkçe açıklamasını en az dört kere oku ve bitirdiğin zaman bana yaz. şimdiden kolay gelsin. sevgi ve saygılar.