- 693 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ZOR DOSTUM ZOR
Namus ve şerefiyle, alın teriyle kazanılan para helaldir ve göz dikilmez diyerek sözüme başlamak istiyorum.
Herkes kendi mesleğini yerini getirmek ve ailesine olan sorumluluklarını icra etmek adına evinden çıkıyor. Para kazanmak o kadar da kolay değil... Kimi sabahın köründe, kimi ise akşamın zifiri karanlığında...
Geçenlerde eşimle beraber benzin almak için uğradığımız istasyonda oranın sahibi ve arkadaşının bir konuşmasına tanık olduk ve gerçekten çok üzüldük.
Benzin istasyonlarında çalışan personel; dondurucu soğuğa, yağmura, çamura, yazın kavurucu sıcağına bakmaksızın geçim derdiyle çalışır. Ama icra-i sanatları sıcacık klimalı binalarda değildir onların öyle lüksleri yoktur. Bizzat dışarıda görev yaparlar, inşaat işçileri gibi.
Hepimizin yolunun düştüğü bu istasyonlar genellikle kalabalık olur. Daha arabanızı görür görmez yanınıza tek tip elbiseleri ile yaklaşır personel; ağabey, abla neyse kurşunlu mu-kurşunsuz mu, ne kadarlık olsun diye sorarlar. İşte sözünü edeceğim bu personel; son günlerde bazı kendini bilmezler yüzünden mağdur oluyormuş. Bu hainler; kalabalık ve karanlığa sığınarak, 100-200 TL’lik benzini doldurtup bir karanbole getirip basıp gaza kaçıyorlarmış. Diğer bir tehlike de para uzatırken araya sahte para da sıkıştıranlar oluyormuş. Ne yazık ki bunun faturası; evine ekmek götürecek zaten geçim şartlarıyla boğuşan bu personele çıkıyormuş. İşyeri de belki kendine göre haklı ama ben gerçekten çok etkilendim.
Başka bir ülkede duyduğum bu tip haberlere elin adamı yapmış diyebiliyorum ama kendi ülkemde böyle birşeye tahammül edemiyorum. Aynı toprak aynı bayrak altında ortak dil, din ortak kültürlerimizle aynı tarihi, kaderi paylaştığımız ülkemde nasıl çıkıyor böyle insanlar... Tabi o kadar çok çeşitli ki aslında bu tür vakalar, bu kaleme aldığım sadece biri...
Keşke pirincin içindeki taşlar gibi ayıklayabilsek veya eğitebilseydik. Ya da bir aşısı olsa da böyle insanları yani başkalarının rızkına göz dikenler, hain, hırsız vb. hepsini yakalayıp geri topluma kazandırabilseydik.
Sağlıcakla kalın...
YORUMLAR
hic bir ülkede kendi milletine bukadar hainlik yapan yok bence.
nicin Türkiye kendine gelmiyor sanki böyle insanlar yüzünden iste.ki her alanda var bu hainlik.
ve adim basi böyle insanlar artik ne yazik ki.
cokta üzücü ükle adina üzücü demekten öte utanc verici.
yüreginize saglik.
saygilarimla
Aysel AKSÜMER
Güzel bir konuya değinmişsiniz.Maalesef hayatta her zaman güçsüzler ve iyiler kaybediyor.Bahsi geçen örnekte olduğu gibi patron değil,emekçi olan işçi olan mağdur duruma düşüyor.Hayat o kadar acımasız ,insanlar o kadar gaddar olmuşki,yıllar geçtikçe durum daha da vahim oluyor.
Kötüler hep olacak.Yüce yaratan bizleri onlardan korusun.Nice güzel paylaşımlara.Saygılarımla.