- 1703 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Türkiye'de Adalet ve Hoşgörü Anlayışı
Şu günlerde adalet ve hoşgörü’den çok bahsediliyor.
Şimdi bende size birkaç adalet ve hoşgörü örneği vereceğim.
Bu ülkede hoşgörünün ve adaletin ne kadar mükemmel (!) olduğunu sizde göreceksiniz.
Sayın Başbakan’ın sürekli söylediği şey ‘Gözleri var görmezler, Dilleri var konuşmazlar’ lafı sizin geçerli ise orasını bilemem…
Varan1:
Abdi İpekçinin katili, Papa’yı yaralayan, Uğur Mumcu suikasti için azmettirici olan ‘Mehmet Ali Ağaca’ serbest bırakıldı. 2 insan ömrünün bedeli 30 yıl mı?!
Varan2:
Hrant Dink’in katili Ogün Samast hapishanede gizlice evlendi ve hüküm giymediği için gardiyanlık sınavlarına girmeye hak kazandı. Şimdilerde ise mülakata girmek için hazırlanıyor. Bir insan hayatını acımadan sonlandıran bu terörist’e ceza vermeden hapishane’de evlendirmek ve üstüne iş vermek sizce nasıl bir adalettir?
Varan3:
Damak Kanseri Güler Zere’yi son ana kadar Tecrit’te tutmak ama insan öldürenleri serbest bırakmak nasıl bir adalettir?
Varan4:
Ergenekon terör örgütü diye darbeye teşebbüs’ten bilim adamlarını, aydınları yargılıyorlar ama bizzat darbeyi yapmış Kenan Evren ve Kurmayları’nı yargılamamak nasıl bir adalettir?
Varan5:
Dokuz Eylül Üniversitesi’nde Müzik Kulubün’de müzik yapan öğrencilere ‘Ezan okunuyor, Ne müzik yapıyorsunuz ulan’ diye saldıran öğrencilere rektörlerin ‘Aferin iyi yapmışsınız’ demesi nasıl bir adalettir?
Varan6:
12 yaşındaki Uğur Kaymazı babasının yanından 13 kurşunla katletmek nasıl bir adalet aynı zamanda hoşgörüdür?
Varan7:
7 yaşındaki Ceylan’ı oyun oynarken Asker’in havan topuyla katletmek ve daha sonra ‘yanlışlıkla oldu’ demek nasıl bir adalettir?
Varan8:
İstanbul Üniversitesi’nde öğrencilerin üstüne 5 el ateş eden, satırlarla saldıran, tahta sopaları acımadan fırlatan, taşları kafasında paralayan birini 5 yıl yattıktan sonra serbest bırakmak nedir peki?
Varan9:
Sivas’ta 37 kişinin katledildiği Katliam’da polislerin olayı seyretmesi ve Tugay Komutanı’nın 10 kişilik bir ekiple dalga geçerek gelmesi, bunun sonucunda 37 insanın can vermesinden sonra bu kişiler hakkında soruşturma bile açılmaması nasıl bir adalettir?
Varan10:
Öğrencilerin 18 yaşını geçmeden partiye üye olamaması, Memur’a grev hakkının verilmemesi, İşçilerin her eylemde bir şey yapmadan jop yemeleri, Her 1 Mayıs’ta suçlu-suçsuz herkesin üzerine Biber Gazları atılması, Kanalizasyon suyunu eylemci öğrencilere içirilmesi ve başından dökülmesi, Engin Çeber’i F Tipi ‘İşkencehane’ de katletmeleri nasıl bir hoşgörüdür? Nasıl bir Adalettir?!.
YORUMLAR
Güzel ama bunlar hep bugün suçlamadığın eski yönetimlerin hatası
ben sana şimdi saysam 500 adet geçmşte, bırakın adaleti insanlığın bile katledildiğini hemde Türkiyede sayarım hemde isbatlı
ama değmez saygılar
yazı üslubunuzu da beğenmedim.
FurkanCan16
Saygı duyarım ve daha da dikkat ederim.
Saygılar.
Adalet..
Ele alınmış olaylara bakınca dedim ki " hukuk mu okudunuz " ?
İşin ehli olmayanın aklına geleni söylemesi bana biraz garip gelir. Yok der iseniz sadece bir vatandaş gözünden adaletsizliğin iz düşümleri diye yine derim ki " iş ehliyetinin tek bir insanda ya da mercide olmayan mevzuları böyle konuşmak da anlamsızdır"...
Adaleti nerden bekliyoruz ki acaba ? Başımıza daimi çoban mı gerekir ? Herkes kapısının önünü süpürse sanırmısınız ki toz kalır ayaklarımızı bastığımız yerde..
Netice itibarı ile başarısız bulduğum bir yazı, belki farklı üslup olsa idi farklı düşülebilirdi ama böyleyse " böyle"..
Ayrıca yazımda hatalı durumlar da söz konusu misal:
"Şimdi ben( BAĞLAÇLARI AYIRMALIYDIK)de size birkaç adalet ve hoşgörü örneği vereceğim."
Sevgiler.
**Havin_** tarafından 2/17/2010 7:13:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
FurkanCan16
Türkiye'de bu iktidar'ın anlayış çerçevesi içinde ve düzenin gerektirdiği koşulları uygalayanlara karşı vatandaş ağzından ortaya konulan bir yazı.
Bunları görmek için işin ehlisi olmaya veya hukuk okumaya gerek yoktur!