DUA 15-20
DUA 15
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey müminlerin kalplerine sükûnet bağışlayan Allah’ım!
Bana, göklerin ve yerin bütün güçlerinin sana ait bulunduğunu, her şeyi bilen ve gerçek hikmet sahibi olduğunu göstererek güçlü yardım elini uzat ve imanımı sağlamlaştır. Resulüne bağlı olan sana bağlanmış olur. Ondan bağını koparan senden koparmış olur. Beni ehlibeyt dostluğu ile resulüne bağlananlardan et.
Ey göklerin ve yerin hükümran Allah’ım!
Dilediğini bağışlarsın, dilediğini azaba uğratırsın. Sen gerçekten çok bağışlayıcı ve rahmet kaynağısın. Resulüne bağlılığımı, Hudeybiye günü ağaç altında bağlılıklarını bildirenlerin bağlılıklarından say. İçimi huzurla doldur. Ve beni doğru yoluna ilettikten sonra saptırtma.
Not:Fetih süresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
DUA 16
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey her şeyi bilen hikmet sahibi Allah’ım!
İmanımı kalbimde güzelleştir ve sevdir. Hakikati inkâr etmeyi, günah işlemeyi ve güzel olan şeylere karşı çıkmayı bana çirkin göster, nefret ettir.
Allah’ım! Yoldan çıkmışların getirdikleri haberlerle aklımı kullandırmayıp muhakeme ettirmeden hareket ettirme. İnsanları incitmeyi ve insanları incitecek pişmanlık duyacağım işleri yaptırtma. Mümin kullarına karşı kardeşlik sevgimi ve bağımı güçlendir. Hiçbir insanı küçümseyip alaya almaktan, karalamaktan, incitmekten, aşağılamaktan ve iftira etmekten sana sığınırım. Beni zalimlerden etme.
Allah’ım! İnsanlar hakkında zanda bulunmaktan, gizli yönlerini araştırmaktan, arkalarında çekiştirmekten sana sığınırım. Günahlarımı bağışla. Tevbemi kabul et ve benden merhametini esirgeme.
Ey her şeyden haberdar ve her şeyi bilen Allah’ım! Beni sana karşı derin bir sorumluluk bilinciyle bilinçlendir. Resulüne kulak vermeksizin yapılan her iş, boşa gitmiştir. Beni O’na kulak veren (itaat eden) kullarından et. İmanımı boşa çıkaracak şüphelere kapılmaktan sana sığınırım. Lütfunu benden esirgeme.
Not: Hücurat suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
DUA 17
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey gökyüzünü inşa eden, güzelleştiren, bütün kusur ve eksiklerden arındıran Allah’ım!
Ey yeryüzünü genişletip yayan, dağlar dikerek sağlamlaştıran ve üzerinde her cinsten güzel bitkiler yeşerten Allah’ım! Beni sana yönelen basiretlerini açtığın kullarından et. Her an yarattığın sayısız şeyler göz önündeyken yoktan var etme de yorgun düştüğün nasıl düşünülebilir? Sen nezzehsin. Beni yaratan sensin ve bana benden yakın olansın. Her insanın geçmişiyle, iç dürtüleri ve vicdanıyla ortaya çıkacağı hesap gününü umursamayanlardan olmaktan sana sığınırım. Gözümdeki perdeyi kaldır ve bakışımı keskinleştir. Hayra engel olmaktan, günahkâr saldırganlıktan, güvensizlik ve şüphe yaymaktan ve tekliğine ortak koşmaktan sana sığınırım.
Beni her zaman sana yönelen ve her an aklımda tutan, merhametin karşısında ürperti duyan ve kalbi pişmanlıkla dolu olarak sana gelen kullarından et. Zalimlerin zulmüne karşı sabırlı olmayı, sabah-akşam, gece-gündüz sınırsız ihtişamını hamdınla yüceltmeyi ve ölümden sonra ki hayatı unutturmamanı diliyorum senden. Dileğimi kabul et.
Not: Kaf suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
DUA 18
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey tozları sağa sola savuran rüzgarları, yaşam yükünü taşıyan pamuk yumuşaklığında akıp giden ve hayatın nimetlerini buyruğunla paylaştıran bulutları yaratan Allah’ım! Kesinlikle inanıyorum ki vaat ettiklerin doğrudur.
Ey gök kubbeyi yıldız kümeleriyle dolduran Allah’ım! Beni, iyi ve yaralı işler yapan, bağışlanmak için kalplerinin derinliğinden yalvaran ve sahip olduklarından sıkıntı içinde olanlara rızan için yardım eden kullarından et.
Ey benliğimi ve yeryüzünün içlerini varlığını işaretiyle dolduran Allah’ım! Bu işaretleri görebilmek için hiçbir şüpheye yer bırakmaksızın inanmak gerekir. Beni böyle bir iman ile ödüllendir.
Ey evreni kozmik sistemlerle inşa eden ve istikrarlı bir şekilde genişleten Allah’ım! Ey yeryüzünü genişçe yayan pek şekilde düzenleyen, her şeyin karşıtını (çift) yaratan yegane Allah’ım! Sana ortak koşmaktan, kötü olan her şeyden azgınlıktan ve küstahlıktan bağışlayıcılığına ve merhametine sığınırım. Ey her türlü kudretin sahibi, bütün rızkları veren ve baki olan Allah’ım! Beni yaratılış amacıma uygun yaşat. Sana karşı kulluk bilincimi geliştir. Tam bir teslimiyetle emrine itaat etmemde yardımını benden esirgeme.
Not: Zariyat süresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
DUA 19
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey iyilik eden rahmet kaynağı (elberrü errahim) olan Allah’ım! Beni lütfunla inayetlendir ve çaresizliğin yakıcı fırtınalarının azabından koru. Eman diliyorum senden. Korkularımı razılığın ile gider. Allah’ım! Sen varsın. Tanrı yok. Sınırsız şanınla, ortak edinmekten de ortaklık yakıştırmalarından da münezzehsin. Hamd sana mahsustur.
Not: Tur süresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.