TORPİLLİ HAYATIN ROMANI
HAYAT PROFİLİMİZ SİYASET TORPİLİMİZ
- Valla nereden başlasak !
- Şöyle başlasak nasıl olur. Çocukluğumuzun o neşeli günlerinden............,
- Nasıl yani ?
- Düşün bir kere beşikte iken bile torpilli değil miydin, cıyak cıyak ağlarken
baban bin bir laf gevelemeleriyle homurdanırken ev siyasetinin gereği bağırıp çağırarak kızar. Annen ise susman için memesini uzatır. Beşiğini sallar, altını temizler ve sende artık emeksiz, bedavadan kazandığın rahatlığınla uykuna dalardın. Ve aradan geçen zamanda seni geliştirmiştir. Bu nedenle beşiğin şutlamış ve böylece emekleme dönemine girmiştin, emekliyorsun ha gayret az kaldı yürümeye, tabi annenin torpilleri eksilmiyor.
Nihayet yürüyorsun ve git gide gelişerek serpilmektesin.
Ve nihayet okul.........
Hayat nasıl da akıp gitmekte.
Şamar oğlan..
- Ya ! İşte farkında bile değilsin, Muzipliğin seni sevecen yapmıştır. Bu
nedenle bazen beceremediğin konularda öğretmenin sana kıyak çıkmakta ve dolaylı yoldan torpil yaparak bu konuların üstünden gelmektesin. Bu torpilin kıyaklığı belki de ailenin zengin kesimden olmasından kaynaklanıyor olabilir. İlköğrenim, Lise seneleri bu tür destekler sayesinde bitiyor. Ancak girdiğin üniversite sınavında yeterli başarıyı gösteremediğinden biraz hayta olmuştun. Bu nedenle çevren daralmaya ailen de sıkılıp bıkmaya başladığından iyi bir dershaneye kayıt için karar alınmış ve kaydını yaptırmışlardı. Demiştik ya, Aristokrat, Bürokrat veya Akademisyen ya da Apoletliler sınıfında yer alan burjuva esintisinin dağınık bulutlarıyla yağmaya çalışan yağmur, kızgın kıvılcımlarıyla hiddet saçan şimşeklerin elektrik akımının atmosferinde tüm şiddetiyle esen kasırga uğultusunun yaratmış olduğu tipik şamar oğlan havasıyla dershaneye gitmektesin ancak bu böyle yürümez diyen ailen artık iyice bunaldığından sıkı gözetim altında tutarak derslere yönelmeni sağlarlar.
SUPPLEMENT DİPLOMA.
Nihayet üniversite...........
Nitekim hayat yeniden başlar. Dolu dolu gençlik ve çevren yine bozulur. Aşklarının ilk meyvesinin böyle çürüyüp yok olmasını istemeyen ailen bir takım alternatif yollara başvurmaktadır. Nasılsa para sorun değildir. Kestane yaprakları gibi destedir kasalarında. Bu sayede ilk önce arkadaş ortamının düzelmesi yoluna gidilir. Daha sonra başarısız olduğun derslerin aritmetikleri değişerek grafik çizgileri yükselmeye başlar nasıl oluyorsa. Böylece bir çok gencin hayalini kurduğu belge elinde işte. " SUPPLEMENT DİPLOMA"
İşte acı gerçek ebedi hayat..
Hayat acılarla doludur. Gerçeklerden kaçmanın imkansızlığı bizleri karşı karşıya bırakmaktadır. İşte acı gerçek, o melek gibi kol kanaat geren doğuşundan bu güne dek el üstünde tutup hayatının torpillerini kıskanmayan annen ebedi hayata göçer. Sağlığında çok istediği damatlığını/gelinliğini göremeden. Yaşam yine devam etmektedir.
Yol haritası..
Orta yaşlarda dul kalan baban kısa sürede yeniden evlenmiştir. Aklın fikrin karmakarışık gençliğin verdiği potansiyel enerjiden kaynaklanan gücün etkisiyle ne yapacağını bilememektesin, her şey bulanık görünmektedir. Gem vurulamayan disiplinsiz bu enerjinin dizginleri henüz babanın elinde çünkü halen emeğinle kazandığın hiçbir şey olmadığı gibi ceplerin kendi kazancından gelen metelik görmemiştir. Nihayet kol kanaat geren annen olmasa da bir yol haritasını çizerek kendince yön bulmaya çalışmaktasın. Bul bakalım bulabilirsen. Düzce 03.04.2009
Zekeriya ÇAVUŞ
Şair - Araştırmacı yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.