- 5573 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ=HOŞGÖRÜ VE BEĞENİ
SEVGİ=HOŞGÖRÜ VE BEĞENİ
Merhaba Dostlar,
Sevgi, sevenin özüdür.Yani kişinin ruhunda,bilincinde bulunan değerli bir yetenektir. Sevgi, sevenin özünden geliyorsa, bu sevgi=beğeni ile karıştırılmamalı. Aslında sevginin, herkes de açığa çıkmayacak bir durum olduğu ortaya çıkıyor. Zorla oluşacağı kanısında değilim.Yani kişisel bir beceri ile oluşmaz. Ancak doğuştan ana rahminde 4 aylık iken burçların etkenleri ile öz’de oluşur ve ömrünce gitmez.
Gerçek sevginin aslında tanımı zordur.Kişi yaşayınca tad olarak anlar.O tadı da anlatmak zordur.Şöyle söylerim,gerçek sevgi kendini merhamet,şefkat ve en önemlisi fadakarlık tır ki bu gibi durumlar uygulamalarda açığa çıkar.Yani özündeki o değer o zaman açığa çıkar.Aksi halde yapmacık veya uyduruk olur.Öze ermiş bir zat şöyle der.Sevgi, seveni sevilene bağlayan bir bağdır. Ve sevgi sevenin var oluşudur der.
Mesela güzel bir kız ya da erkek gördünüz, dıştan güzel gözüküyor, ama içi önemli. Bana ustam şöyle demişti, Hasan, bak şu incir ağacı dalındaki incir, ne kadar güzel, büyük taze ve güzel duruyorlar, koparda bir iki tane yiyelim demişti. Dalı tuttum ve iki inciri kopardım, birde içini açtım ki kurt dolu, nerde, yiyemezsin, attım, ikinci incirin içini açtım, onda da kurt var, yiyemedik attım. Demek ki her gördüğün kız ya da erkek, güzel olmaz. Ona, özünden gelen bir güzellik, bir sevgi, gerek dedi.Yani her kuşun eti yenmez misali.
Mesela, merhaba diyoruz. Merhaba, merhamet kökünden gelir ki aslı sevgi dir, yani merhametten gelerek söylenirse, sevgi oluşur. Yani hissederek. Her insan hayvanları, sevmez. İçinden hayvana karşı sevmek gelmez. Ama hayvanları sevebilen, özünden gelenle sever ve sevdi mi o hayvan da hisseder. Sevgisini hayvana değdirir.Eğer hayvanları özünden gelen bir şekilde seven bir insan, kadınsa, hakiki bir dişi, erkekse, hakiki bir erdir.
Bazı insanlar sevmez beğenir, beğeniyi sevgi ile karıştırmamak gerekir. Sevgi= Hoşgörü, ayrıca beğeni değildir diye düşünüyorum. Yaratılanı, yaratandan ötürü hoş görebilirsin, fakat sevebilmek başka bir şey, hoş gördükten sonra sevgi başlar, eğer özünde varsa. Beğeni ile sevgiyi de karıştırmamalıyız. Beğendim aldım oluyor, fakat sevdim aldım dediniz mi, beğenip aldığınız ortaya çıkıyor.
Sevgili dostlar, günden güne insanların bir şeyleri çok çabuk tükettiği bir toplum haline geldiğimizin farkına varıp bir şeyleri yeniden gözden geçirip, beğeni durumundan hoşgörü durumuna ve oradan da sevebilme durumuna yükselmeliyiz diye düşünüyorum,bu durum özünden gelmeyenler içinde geçerlidir.Çünkü sevgi sabır ister.Evlenirken hristiyanlar ölünceye kadar sevmeye söz verirler.Sevgi,aslında içten gelen karardır bir bakıma.Çok riyazatlar sonucu da kişinin özü Allah tarafından kemale erdirilir.Ve kişi bilinç sıçraması sonucu,merhamet ve fedakarlıkta öne geçebilir.
Bu vesile ile insanların, bütün cemadatı, bütün nebadatı, bütün hayvanatı ve bütün insanların aynı yerden hesapsız rızıklandığını görüp, hata ve kusurlar için hoş görüp af etmesi ve sonunda sevebilmesi gerekir. Sevelim, sevilelim bu dünya kimseye kalmaz demiş diyen, sevmeyi bilmeyen, sevildiğini de anlayamaz. Dostlarım, hoşça kalın dostça kalın. Selam ederim. Sevgi ve saygılarımla…
HASAN BELEK- 14-08-07
FAL VE SAHTE GÜZELLİK
Uzandım incir dalına
Bakma kimsenin falına
Güzel diye kopardım bir incir
İçi kurtlu çıktı yiyemedim bu nasıl iştir
Fal bakmak şirk koşmak Allah’a
Böyle şeyleri yapıp da girme günaha
Her güzel gördüğüne aldanmayasın
İçi kurtlu çıkar sonra yanmayasın.
14.08.07 hasan belek
YORUMLAR
"Yaratılanı, yaratandan ötürü hoş görebilirsin, fakat sevebilmek başka bir şey, hoş gördükten sonra sevgi başlar, eğer özünde varsa. Beğeni ile sevgiyi de karıştırmamalıyız. Beğendim aldım oluyor, fakat sevdim aldım dediniz mi, beğenip aldığınız ortaya çıkıyor."
Değerli Kardeşim, gönlünüzdeki Allah sevgisinin tezahürleri satırlara işlenmiş. Rabbim sizden razı olsun. Rabbim yüreğinizdeki Hak ateşini daim eylesin. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum efendim. Allah'a emanet olunuz.
...Sevgi,hoşgörü ve beğeni üçlüsünü bizlere tüm içten düşüncelerinizle kaleme almışsınız...Ders verici ve güzel olmuş...Sevgi Allah rızası için olduğu sürece tüm hoşgörüleri barındırır yüreğinde ve tüm nefsani beğenileri uzaklaştırır yanından Yüce Mevlam......Allaha emanet ol...Kalemin yalnız Hak olanı yazsın inşaallah ve yüreğin yalnız Hakkı zikretsin...Sevgiyle....Saygılar...