- 6165 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
10 KASIM ÇOCUĞUNUN ANILARI
Yıl 1965 ilkokul birinci sınıftayım rahmetli öğretmenim Emine Balkan elime bir dörtlük şiir verdi bunu 10 Kasım’da okuyacaksın ezberle, okuyamazsan ablaların okusun, sen dinle dedi.
İlk şiir okuyuşumdu hepimiz siyah önlüklü, bembayaz yakalarımız çıkarılmış, yaka takanları öğretmenler çıkarması için uyarıyor. Bayraklar yarıya inmiş büyük,küçük herkes okul bahçesinde iki gözüm, iki çeşme şiirimi okudum, yerime geçtim, siren çalmaya başladı
İlk defa siren sesi duyuyordum,gözyaşlarım sel oldu ama bedenim bir heykel gibi başım dik,gözümde yaş, saygı duruşunda idim, sonsuz bir sessizlik,sanki asırlar kadar uzun,asırlar kadar yaşlanmış..! Atatürk’ümü kaybetme acısı çekiyordum.. Sanki kucağında büyüdüğüm dedemi,babamı kaybetmiş somkurarak ağlamaya başlamıştım..(ben hiç dede göremedim oysa dede tadı sevgisi tatmadım)
Saygı töreni bitti, imkan var mı..? beni susturmaya,bir anne sıcaklığı ile Emine öğretmenim beni bastı bağrına...!
İşte 5 yıllık ilkokul dönemimde her bayram ve saygı töreninde ilk sırada şiir okuyanlardandım. Çocuk masumluğunda, büyük aklında,beden dilimi ve ses tonumu öyle bir kullanıyormuşum ki dinleyen ağlar.. bayram sa dinleyenlerin milli duyguları kabarır şevke gelirlerdi.Ve ben her yıl gözyaşı dökerim Ata’mı kaybettiğim saatlerde
Yıllar yılları kovaladı yıl 1981 ben hamileyim.Akrostiş_28 Evlat gibi evlada şiirimdeki oğluma,sabah sancılandım. Cerrahpaşa tıp kadın doğum ana bilim dalına hastaneye yattım.
Bilin bakalım ne olacak..? Kasım 10 günlerden Cuma ben yine ağlıyorum ve acı çekiyorum. Tüm doktorlar alarmda,hani ya Çapa tıp,bebeğimi öldürecek ti karnımda, hani bende bebeğimde ölecektik ya doğumda.. Allah‘ım korudu bizi, gece boyu doktor ölü doğumlara şahit olmuş...
Ebenin ve doktorların moralleri sıfır, benim dosyam çok tehlikeli,ölüm var ucunda, hadi demiş doktorlar, hep bebekler ölü doğdu, şimdi birde hem anne, hem bebek ölürse halimiz ne olur.
tTarih 10_11_1981 Cuma saat 10.00 sağlıklı bir bebek geldi dünya’ya,bebek elinde havaya kaldırmış doktor dört dönüyor ameliyathane de Allah’ım sana şükürler olsun..! yüzümü güldürdün.. bak tosun gibi bir bebek diye hem söyleniyor,hem dolaşıyor.. Sonra geldi yanıma dedi ki... bebeğin göbek adını ben koyabilirmiyim..? peki ne olacak..) dedi ki aynı Türk milletini kurtaran gibi benim doktorluk hayatımı kurtaran bu bebeğin adı Mustafa olacak :)))
Ben sevinçten uçuyorum, doktor bebeği muayene ediyor, sapsarı altın gibi saçları omuzunda, masmavi gözleri boncuk gibi,topaç gibi bir erkek.Mustafa..! Mustafa..! Mustafa’lar hep böyle
doğacak benim küçük Atatürk’üm..! diye diye bağırarak konuşuyor.
Yıl 2005 Kasım Mustafa bebek aynen Ata’sı gibi piyade okulunu kazanır, tüm ders ve talimlerinden tam puan alır, yemin töreni ve diploma töreninde subay üniforması giyer.
Usta birliğinde 2. bölük komutanı olur. Subay üniformasıyla çektirdiği resimler tam bir küçük Atatürk’ tür. Hele de stüdyoda çektirdiği profil resmini annesine bırakıp gitti ya.. Güney doğu ırak sınırına Anneciği bir yıl boyu hep sevdi onu resminden sapsarı saçları,boncuk mavisi gözleri, derin ve sert bakışları o benim Allah’ın bana bahşettiği küçük ATATÜRK’ÜMDÜ...! ATATÜRK ÖLMEZ..! ÖLDÜ SANANLAR AHMAKTIR..! TÜRKİYE VE TÜRK DEVLETİ… PAYİDAR OLDUĞU SÜRECE… BİR ALLAHIN KULU… ATATÜRK ÖLDÜ DİYEMEZ..! RUHUN ŞAD OLSUN..! TOPRAĞIN NUR OLSUN ATAM..! SENİ HİÇ UNUTMADIM..! MİNNETİM SONSUZ EBEDİ RAHAT UYU ATAM..!
09_11_2008 10 Kasım anısına
Hanımağa34 / Nazife Görgün
Bu anımın hikayesi:
Hikayesi değil yaşanmışlığı var. Gerçek hayatımın kesitlerinden bir gün sizlere anlatmak istedim.İnşallah tazecik anılarımla,Atatürk ’e İslam düşmanıymış gibi. Türkiye ’ye ajan gibi girmiş diyerek büyütülen bazı yobaz kafalı büyüklere inanan tazecik evlatlarımıza bir şeyler çağrıştırabilirim ve o taze beyinlerde gerçekleri araştırıp öğrenirler.. En güzel ve kolay yolu lütfen ŞU ÇILGIN TÜRKLER kitabını okusunlar.ATATÜRK ’ÜMÜ SEVENLERE SAYGIYLA EĞİLİRİM..
SEVGİLER HİÇ TÜKENMESİN :):):)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.