- 2172 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
MUSTAFA MUĞLALI PAŞA
MUSTAFA MUĞLALI PAŞA
Evet arkadaşlar bu sefer şiir yerine Mustafa Muğlalı Paşa’dan bahsetmek istiyorum. Mustafa Muğlalı Paşayı ilk önce Dersim olaylarında görmekteyiz. PAŞA DERSİM OLAYLARINDA GÖREV ALIR GÖREVİNİ HAKKIYLA YERİNE GETİRDİKTEN SONRA, KİMSESİZ KALAN tUNCELİ EŞRAFININ KIZ ÇOCUKLARINI BÖLGEDEN ÖĞRETMENLER VASITASI İLE ALARAK eLAZIĞ İLİNDE YATILI ÖĞRETMEN OKULUNA DEVLET PARASIZ YATILI OLARAK KATDETTİRİR.
Hani bir yazar kaybolan ikibin Tuncelili çocuktan bahsetmektedir ya işte o çocukların büyük bir çoğunluğu işte bu okula kaydolan çocuklardır. Öğretmen okulunda okuyan çocukların büyük bir bölümü mezun olur olmaz öğretmen olmuşlardır ,bir kısmı ise Ankaraya yüksek tahsile devam etmişlerdir ve memleketlerine geri dönmemişlerdir çünkü geri dönenler ya fahişelikle suçlanmış veya ağalara ikinci eş olarak gitmişlerdir.
Muğlalı Paşayı bu görevinden sonra Menemende Asteğmen Kubilayın şehit edilmesi olayında İstiklal mahkemesi başkanı olarak ATATÜRK tarafından görevlendirildiğini görüyoruz.ATATÜRK emrinde ki Paşaya git kim bu olaya karışmışsa gereğini yap emrini vermiştir.Muğlalı Paşa menemene gelir soruşturur olaya karışanları toplatır ve isti,klal mahkemelerinde yargıladıktan sonra hepsini idama mahkum eder.Verilen emir derhal yerine getirilir. İsyancıların içerisinde birde ermeni vatandaş bulunmaktadır Menemenin ileri gelenleri paşam bu ermeni esnaftır olaylara karışmamıştır yalnızca alkış tutmuştur bunu affedin diye ricacı olurlar .Paşa öyleyse iştirak etmiştir der ve onuda asar ve halkın ileri gelenlerine derki;Cumhuriyetin bir öğretmeni ve askeri nin olümü için tüm izmir halkı alkış tutmuş olsaydı tüm İzmiri asardım .
Muğlalı Paşayı en son görevli olarak VAN ÖZALP olaylarında görmekteyiz. Vana görevlendirilmiş Van halkına acı veren onların canlı küçük baş ve büyük baş hayvanlarını Türkiyeden kaçırarak İran hududundan geçirip ruslara satan onların et ihtiyacını karşılayan ve ruslara casusluk yapan şakilerdir.Van halkı yardım talebinde bulunmuş Muğlalı Paşada görev almış iyi bir araştırmadan sonra otuz üç kişiyi yakalamış tatbikat sırasında kaçmaya kalkıncada rus ve Türk askerlerinin ateşi arasında kalarak biri hariç hepsi ölmüştür zamanın genel kurmay başkanı Fevzi Çakmak tarafından taltif görmüştür. Halk rahat bir nefes almış minnet duygularını ifade etmişlerdir.
Muğlalı Paşa bu olaydan dolayı Menderes hükümeti tarafından 1953 yılında idamla yargılanmış ve idama çarptırılmıştır ama ne yazıkki Muğlalı Paşa bununda etkisi ile hastalanmış idam edilmeden allahın rahmetine kavuşmuştur mekanı cennet olsun .
YORUMLAR
Bilmediğim konuda ahkam kesmem...Menemen olayında yapılacak yapılmıştır..Kubilay'ın masum kafasını kesene suçsuzdur diyemeyiz.Olaya müdahale eden Şevki ve Hasan oracıkta caniler tarafından katledilmişlerdir...Şimdi Biz Derviş Mehmet'i mazlum mu sayacağız..
Menemen'de ikamet esden biri olarak bu gerçeği görmezden gelmem haksızlık olur..Genç Cumhuriyete kastdedenlerden hiç mi hesap sorulmamalıy dı..?Menemen olayını diğer olaylarla karıştırmamalısın...
Menemen olayı doğrudan cumhuriyete bir başkaldırıdır....
Hiçbir rejim kendine karşı yapılan başkaldırı durumunda savunmasız kalamaz....Selamlar
ahmet umut tarafından 1/5/2010 11:46:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
gazi öğretmen cemal ünlü
Allah kimseyi Türklükten herhangi bir şekilde ama ne şekilde olursa olsun çıkarmasın...
Soru işaretleri ile dolarsınız, aklınız, saklınız karışır...
Muğlalı bu ülkenin temel taşlarını koyanlardandır. Karşı gerici ve işbirlikçi devrim eline fırsat geçince, her şey aslına döner kuralını işle(t)miştir. Muğlalı, Mustafa Kemal askeridir. Olana bitene şimdikilerin yaptığı şekilde; ne idiğü belirsiz Çengelköy pazar hıyarı gibi, ab- abd zırvası sömürge ve tüketim demokrasisi ya da demokratizasyonu açısından ve uğruna boş boş bakmamıştır.
Nato paşası veya Mustafa Kemal paşası olan Mustafa Muğlalı paşa farkını vurgulamak istiyorum.
Bize Muğlalı gibi devrimlere sonuna kadar sadık ve devrime muhaliflik eden dış güç ajanlarına gerekli cezaları vermekten geri durmayacak, Mustafa Kemal emaneti aziz Türkiye Cumhuriyeti'ne ve devrimlere gönülden bağlı askerler ve paşalar gereklidir !
Nato'nun, emperyalizmin, abd veya ab'nin askeri olmuşluğa razı paşalar değil...
Kimse devrimin büyük amacı olan Türk uluslaşmasını etnilere, mezheplere, cemaatlere doğru olmak anlamında geriye götüremeyecek, parçalayamayacak !
Devrim, Mustafa Kemal Atatürk düşüncesi ve hedeflerindeki asıl amacına ulaşacak. Hiç bir alanda varlığına tahammül edilemeyen Türk/Türkmen anasır-ı asliye mutlaka iktidara gelecek...
Mustafa Muğlalı paşayı ve onun neznindeki tüm kahramanları, Türk Aydınlanma Devrimi'nin sadık neferlerini rahmet ve saygıyla anıyorum...
Ruhları şâd, mekanları Atatürk'ün yeri ve yanı olan uçmağ olsun.
Göktürkmen tarafından 1/5/2010 10:18:24 PM zamanında düzenlenmiştir.