Ahmet UMUT: 'Ben kendi yaşamımı ve doğrularımı savunuyorum.' ...Söyleyişi
Emeklilik nedir bilmeden sözcüklerle, mısralarla dans eden bir Ahmet UMUT’u sunuyorum bu defa... Yaşamaya şiirsel bir yürekle bakan bir penceredir O...meselci
.......................................................
meselci: Ahmet UMUT’u tanıyabilir miyiz, hayatında kesitler halinde?
ahmet umut:
--- 1953 yılında Muş, Bulanık İlçesi Balotu Köyü’nde doğdum. Çocukluğum zor koşullarda geçti. Yaşmın karamsarlığı şiirlerime yansır...
1969 yılında Manisa Demirci’de öğretmen olan abimin yanına yerleştik.Öğretmen okulu sınavlarını kazanarak Demirci Öğretmen Okulu’nda okumaya başladım. 1975 yılında parasız yatılı sınavını kazandım. Aileme yük olmayacağımdan sevinerek Ankara Öğretmen Okulu’na gittim... Öğrenci olayları, boykotlar gelecek endişesi beni tekrar Demici Öğretmen Okul’na dönmeme sebep oldu...
1976 Yılında Demirci Öğretmen Okulu’nu bitirdim... Üretime, özgürlüğe yelken açtığımı sanıyordum. Ama yaşam her zaman zorluklar çıkarıyor insanın karşısına...
Siirt, Manisa ve İzmir illerinde öğretmen olarak çalıştım. Ve 2004 yılında emekli oldum.
Halen Menemen İlçesi’nde ikamet etmekteyim...
1976 yılında hemşire olan eşimle evlendim.İki oğlum var. Eşim ve ben emekliliğin tadını çıkarmaya çalışıyoruz:))
meselci: Ne zamandan beri edebiyatın içinde ve şiirin kucağında nefes alıyorsunuz Ahmet Bey?
ahmet umut:
--- Öğrencilik yıllarında şiir yazardım ama onları toplamayı ihmal ettim. Emekli olunca ağırlık vermeye başladım...
Bir arkadaşın önerisi ile Edebiyat defteri ile tanıştım. Bu bende bir tutku haline geldi. Elimden geldiğince ülke ve insanlarımızın sorunlarını şiirle anlatmaya çalışıyorum....
meselci: Şiirlerinizi belli bir akıma dahil ediyor musunuz, yoksa ben bu yolda yalnız yürümek istiyorum diyenlerden misiniz? Özgünlüğünüzü nasıl sağladınız? Özgün kalmak mı önemli, yoksa kendini habire değiştirmek, farklı imgeler yakalamak mı daha haiz sizin için?
ahmet umut:
--- Aslında yaşamımda Karacaoğlan, Yunus Emre, Nazım Hikmet, Ahmet Arif ,Teyfik Fikret’i örnek alıyorum...
Şiirde belli bir çizgiyi takip etmiyorum, içimden gelen o anki duygularım... Bunun için bazen dostlardan sitem alıyorum... Ama ben kendi yaşamımı ve doğrularımı savunuyorum...
Şiirlerimdeki dünya görüşüm olarakta birlikteliği, kardeşliği, ulus kavramını ön plana çıkarıyorum...
meselci: Yüreğinizi besleyen, kaleminizi bileyen ve ruhunuzu mutlu eden özellikler ne-ler?
ahmet umut:
--- Felsefemde dil, din, ırk takıntısı olmadığından bütün insanları seviyorum. İnsanların seviçlerini, hüzünlerini şiirlerimde dile getirmek; beni mutlu ediyor...
Haksızlıklar, ayrışmalar,zulümler beni; duygularımı ve şiirlerimi bileyen en önemli etkenlerdir...
meselci: Yeterince kitap okuyamayan bir Türkiye var karşımızda. Bunun gerekçelerini neye bağlıyorsunuz, biz çok mu tembeliz toplum olarak?
ahmet umut:
--- Evet maalesef... Okumayı sevmeyen bir toplumuz.
Aldığımız eğitim sistemininde önemi var.Yakılan kitaplar, okuyan aydınların sonunu hepimiz görüyoruz... Bu ortamda zararlı zararsız kitap ayrımı yapılan bir toplumda okuma sevgisi ancak bu kadar olur...
Bilirsin bizim oralarda bir söz var."Okuyanlar dinsizdir" felsefesi yıkılmadıkça, sorun bitez sanırım...
meselci: Günlük hayatta Ahmet UMUT, hayatın içine ne gibi eylem ve/veya söylemlerle katılıyor? Sizce öteki Ahmet’in artıları ve eksikleri neler?
ahmet umut:
--- Aslında fazla aktif bir yaşamımız yok, zaman zaman emekli öğretmen arkadaşlarımızla toplanıp güncel ve ülke sorunlarını tartışmak hoşuma gider. Boş zamanlarımda kitap okumak ve şiir yazmak bunları dostlarla paylaşmak.
Eksilerim ; sosyal etkinliklere katılamama, daha çok seyahat edememe, ülkemin her yöresini, insanlarını tanıyamama... Ama bir gün bunu başarmak ve bu eksikliği gidermek istiyorum...
meselci: Neden edebiyatdefteri.com? Bende olduğu gibi, sizde de mi bir tutku olmuş edebiyatdefteri sitesi ortamı, havası, nefesi? edebiyatdefteri.com hakkında genel görüşlerinizi öğrenebilir miyiz olumlu ya da olumsuz?
ahmet umut:
--- Neden edebiyat defteri çünkü; duygularımı düşüncelerimi özgürce anlatabildiğim bir ortam olduğu için ve üyelerin her görüşten ve saygın oldukları için. Foça’daki etkinlikte dostlarla tanışmak, beni bu siteye daha bağımlı bir hale getirdi...
meselci: Aşağıdaki kavramlar(önünde soru çengeli duranlar) sizdeki tanımları(karşılıkları) ne-ler?
ahmet umut:
Mavi renk?
--- Özgürlük.
Mutluluk rüyanız, dünya için kurduğunuz yegane hayaliniz?
--- Dinin, dilin, ırkın sorgulanmadığı insanların kardeşçe yaşadığı bir dünya.
Ahmet Bey nasıl bir babadır?
--- Genelde duygusal bir baba olduğum söylenir.
2010 yılı için temenniniz?
--- Ülkeme, insanlarıma barış, kardeşlik ve mutlu bir yaşam dileğim.
Doğduğunuz(büyüdüğünüz yer) hakkındaki birkaç cümle fikriniz?
--- Doğduğum yer Muş Bulanık Kürt’ün, Türk’ün, Çerkez’in kardeşçe yaşadığı bir ilçe. İkliminin soğuk ama insanlarının sıcak olduğu bir yer....
Takılmaktan sıkılmadığınız beş hobinizi sayın desem?
a- Şiir yazmak.
b- Kitap Okumak.
c- Yüzmek.
d- Çiçekler.
e- Dostlarla sohbet.
Futbol takımını tutar mısınız, hayır veya evet varsa nedenini de alabilir miyim?
--- Hayır, nedeni ilgi alanıma girmediği için.
Yaşadığınız şehir(İzmir)?
--- İzmir.
Ve hanay rumuzla edebiyatdefteri.com’da üyeliği bulunan Hanifi AYDEMİR?
--- Öğretmen arkadaşım, aydın, demokrat, insan sevgisi dolu güzel bir gönül dostu.Edebiyat Defterine kendisini ben tanıştırdım...Her zaman güvendiğim ve görüştüğüm aile dostum...
meselci: Sevgili Ahmet UMUT, bu nefis muhabbet için, ne desem az biliyor musunuz? Sonsuz şükranlarımla...
ahmet umut:
--- Bu imkanı sağladığınız için bende çok teşekkür ederim...Sevgiler.
30.12.2009
..................................BİTTİ........................................
YORUMLAR
''Dost''denilebilecek insanların azaldığı çağımızda ,yürekten dost diyebildiğim güzel insan;Ahmet umutla yaptığın söyleşi için sana teşekkür ediyorum,MESELCİ.
Söyleşide ismim geçince heyecanlandım.Beni Edebiyat
Defteri ile tanıştıran Ahmet UMUT.İyi ki tanıştırmış.Yoksa bu kadar güzel insanın yazdıklarını ve düşüncelerini bilmemek büyük bir eksiklik olurdu.
Ahmet Umutla birlikte çalışmanın da çok keyifli ve eğitici olduğunu belirtmeden geçmemem gerekiyor.
Hayatı dostça ve kardeşçe paylaşmaya hazır insanların yaratacağı sevgi dolu dünyaya yeni yılda kavuşmamız dileğimle herkese sevgi ve saygı sunuyorum..barış va kardeşlikle kalın....
Sevgili Selim Bey,İnsanları tanımanın yolu insanları anlama ve dinlemeden geçtiğine inanaırım.Bu söyleşi senin gibi amacı insanları tanma ,tanıtma ve dostlukları geliştirme amacı güden aydın bir gönülden gelmesi beni hiç düşünmeden evet yanıtını verdim.....
Amacımız sitede dostlukları,kardeşçe yaşamanın yollarını insanlara şiirlerle göstermemiz gerekir...
Bu çalışmalarınızdan dolayı sizleri gönülden kutluyorum...Sevgiler
sevgili gurbetçiler
selam öncelikle.
benimle söyleyişiyi, uygun bir zaman su_misali arkadaşımız yapacak allahın izniyle. İlk bu istediği bana ileten kendisi oldu.
ama daha sıra gelmedi bana. o yüzden şimdilik daha beklenilecek söyleyişim.
gurbetçiler, mesela senle ben söyleyişi yapmak için sabırsızlanıyorum, biliyor musun?
saygımla.
Ahmet UMUT. Şiirlerinden tanıdığım, her zaman okumaktan büyük mutluluk duyduğum, aydın düşüncesini ve dobraca yapmış olduğu yorumlarından nasıl bir kişiliğe sahip olduğunu en iyi şekilde ortaya koyabilen ve anlatmak istediğini anlatabilen ender yüreklerden biridir Ahmet bey.
Günümüzde korkmadan düşüncelerini ortaya koyabilen insan sayısının çok az olduğunu düşündüğümüzde, Ahmet beyin bu sayının dışında olduğunu düşünüyorum.
Sizi kendi kaleminizden tanımak güzeldi Ahmet Bey.
Sevgili Selim Bey, yapmış olduğunuz söyleşiler bizleri bir adım daha ileri götürüyor, kalem ve yürek dostlarını tanımamız konusunda.
Size ve Ahmet beye çok teşekkür ediyorum yaptığınız çalışmayı paylaştığınız için.
Yeni yılın sağlık, başarı, mutluluk, barış ve kardeşliği getirmesini diliyorum. Saygılar