- 1397 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
NEDEN - NEDEN OLMASIN?
Büyük küçük her yaştaki insanın mutlaka bir hayali vardır. Hayallerimiz yaşamımızdaki belirleyicilerin başında gelir. Evet, hayal kurduğumuz oranda yaşıyoruz aslında. Yada diğer bir ifadeyle yaşadıklarımız, hayallerimizin büyüklüğü ile orantılı oluyor.
Yaşları kırkların üstünde olanların çok iyi hatırlayacağı gibi, şu anki yaşantımızın vazgeçilmezleri kabul ettiğimiz, bir çok araç gerecin, yıllar önce sadece filmlerde yaşandığı bir gerçekti. O yıllar bunları düşünenler sayesinde bu gün bu gelişmelerden herkes yararlanmaktadır. Düşünülenler yaşanıyor! Düşünüyoruz yaşıyoruz.. Düşündükçe yaşıyoruz... Hani köyün çobanına sormuşlar “çok paran olsa ne yaparsın?” “hep soğanın cücüğünü yerim” demiş. Diğer çobana sormuşlar “sen ne yaparsın?” “bana bir şey bırakmadı ki!” demiş...
Hayallerimizin büyüklüğü, gelecekten beklentilerimize ve ufkumuzun genişliğine bağlıdır. Yaşayacaklarımızı da, hayallerimizin büyüklüğü ve sıradışılığımız belirleyecektir. Öyleyse enerjimizi, yaşanmış bitmiş olaylara değil, hayallerimize ve hayatımıza katkı sağlayacak sıra dışı şeyleri yapmaya harcamalıyız.
“Siz var olan şeyleri görür ve şöyle dersiniz: Neden? Ama ben olmayan şeyleri hayal ederim ve derim ki: Neden olmasın?..”Bernard Shaw
Deneyimlerimiz ölçüsünde mantıklı düşünebilir ve davranabiliriz. Mantık sınırları içerisinde kaldıkça da değişim yapmamız mümkün olmaz. Çağımızda yaşadığımız teknolojik gelişmeleri, aykırı düşünen, fikirlerini kışkırtan ve böylece orijinal şeyler üreten- bulan beyinlere borçlu olduğumuzu unutmayalım. Kendimizi yapılmışlarla sınırlamak yerine yapılmamışlara açalım. Korkmayalım! Hayal kurmak korkulacak yada suçluluk duygusu oluşturacak bir şey değildir. Aksine daha güzel ve daha iyi yaşamanın vazgeçilmezidir bence.
“Düş gücü bizi bildiğimizden daha bilge, duyduğumuzdan daha iyi, olduğumuzdan daha soylu kılar; yaşamı bir bütün olarak görmemizi sağlar”Oscar Wilde
İş hayatımızda yada özel hayatımızda ki çıkmazları standart işleri yapmakla aşamayız. Sıra dışı ve aykırı fikirler geliştirebilmeliyiz. Her doğan güneş yeni bir günün habercisidir. Yeni günler ise yeni başlangıçlar demektir. Yeni başlangıçta Afrika’da aslan olmak da var, ceylan olmakta... Önemli olan ne yapacağını bilmektir.
Hayallerimize mutlaka ulaşmamız gerekmez. Çünkü, hayallerimiz hedeflerimiz değildir. Ancak hedeflerimizin büyüklüğünün hayal gücümüze bağlı olduğunu unutmamalıyız.
Gelecek; hayalleri büyük olan ve enerjisini yaratıcılığına yansıtanların olacaktır. Bence, Neden Olmasın?.. Sizce?..
Gülenadam.
YORUMLAR
Belki alakası yoktur diyeceksiniz ama ben hep şunu derim; ''Allahu Teala kulunun zannı üzeredir''' Kul neyi ister talep ederse o gelir, neyi çağırırsa o bulur kişiyi...
O yüzden hayallerimizi sınırlamak yerine ,bizi gerçekten neyin mutlu kılacağını bilerek hayal kurmak gerğine inanıyorum...
Yazı o kadar derin manalar içeriyor ki, sayfalarça açıklama yapılabilir...
Kaleminize, yüreğini
ze sağlık efendim... devamını bekliyoruz inşallah...
''Çağımızda yaşadığımız teknolojik gelişmeleri, aykırı düşünen, fikirlerini kışkırtan ve böylece orijinal şeyler üreten- bulan beyinlere borçlu olduğumuzu unutmayalım.''
Yazarın bu cümlesi de, alıntı yaptığı cümleler de, dahası, yazının bütünü çok şey anlatıyor bize.
Düşünerek okunması ve hayata geçirilmesdi gereken bir konu. Anlatım biçimi de çok güzel doğrusu.
“Siz var olan şeyleri görür ve şöyle dersiniz: Neden? Ama ben olmayan şeyleri hayal ederim ve derim ki: Neden olmasın?..”Bernard Shaw
Bence de öyle olması gerekiyor. Büyük umutların olsun ve onlar için yürüyecek cesaretin.
Bence çok başarılı bir yazı. Umut ve hayal adına. Hayalleriniz hiç bitmesin. kutluyorum... sevgiler...