serapatay: 'Hala deli dolu bir çocuğum.' ...Söyleyişi
Hayata, zorluklara rağmen edebiyatla nefes alan bir insanın dünyasına yolculuk etmek için, güzel bir sohbet, nefis bir moladır bu söyleyişi...
................................................................
meselci: Serap ATAY kimdir, Özgeçmişinizden bize kısaca bahsedebilir misiniz?
serapatay:
--- 1957 Kayseri’de doğmuşum. Ankara ve istanbul’da büyüdüm. Bahçelievler lisesi mezunuyum...
Açıksözlü, yalansız, dürüst, narin bir bayanım. Kendimi severim. Hala deli dolu bir çocuğum...
Emekliyim, deniz aşığıyım. Gezmeyi seven, arkadaş canlısı bir insanımdır.Ancak arkadaşımı seçerim...
Hayatta çok çektim o yüzden temkinliyim hayata karşı...
meselci: Neden şiirle iç içesiniz? Şiirle olan yolculuğunuz nasıl başladı? Hep devam edecek mi?
serapatay:
--- Bir arkadaşımın tavsiyesiyle bu siteye katıldım, aslında amacım roman yazmaktı. Belkıide hayatımın romanı olacaktı, şimdilik bunu erteledim inşaAllah daha ilerde diyorum...
Şiir yazmayı seviyorum, kalemim benim arkadaşım. Bazen kurgudur şiirlerim bazense anılarımla harmanlanmıştır. Ama ben hüznü yazmayı seviyorum. Sonsuza sonsuzdaki aşkıma...
Devam edecek mi, umarım edecek, çünkü ben şiir yazarken mutluyum ve kendimden birşeyler yazmak apayrı bir duygu. Belki bir şair olamam ama paylaşmak güzel diyorum.
meselci: Şiirde gelmek istediğiniz nokta nedir, bu dünyadan gözlerini kaparken, ardında ne gibi eserler bırakmak arzusundasınız Sevgili ATAY?
serapatay:
--- Şiirde gelmek istediğim nokta derken bi iddiam yok . Kitabım çıksın istiyorum ama daha öğrenecek çok şeyim var diye düşünüyorum.
Ama şiirlerimi sesli okuyup cd yapıyorum bu arada. Ben öldüğümde çocuklarıma bir armağanım kalsın. Dinledikçe canlıymışım gibi aralarında hissetsinler beni.
meselci: Edebiyat adına edebiyatdefteri.com çizgisini nasıl buluyorsunuz, ne derecede yüreğinize hitap ediyor? Bu Aileye hangi ne şekilde dahil oldunuz?
serapatay:
--- Edebiyat defteri sitesine bir arkadaşımın önerisiyle üye oldum ve çok memnunum.
Arada üzen kişiler de çıkıyor tabiki ama aldırmıyorum. Ben şiirimi yazarım beğenen onur verir beğenmeyenin de canı sağolsun. Eleştirilmek de güzel diyorum. Burada çok güzel dostluklarım oldu.
İyi ki üye olmuşum diyorum çünkü burası benim ikinci evim diyorum.
meselci: Öteki Serap’ın dört özelliğini söyleyebilir misiniz desem?
serapatay:
a- Akıllı, arkadaş canlısı.
b- Bakışlarım.
c- Candan, samimidir kişiliğim.
d- Fazlaca duygusal ama asla kendini ezdirmeyen biriyim.
meselci: Aşağıdaki kavramlar(önünde soru işareti olanlar) sizin için ne anlamlara karşılık gelmekte-ler?
serapatay:
Gökte dans eden beyaz bulutlar?
--- Gökte dans eden bulutlar Meleklerin dansıdır. Bu dünyada kavuşamayan aşıklar orada kavuşmuştur.
Dostluk?
--- Dostumu seçerim. Dost dediysem ölümünedir, canımı feda edebilirim dostuma .
Geceyle olan arkadaşlığınız?
--- Geceler uzun ve karanlık. Kendimle başbaşa kaldığım saatlerdir ve on ikiden sonra kalemim arkadaştır duygularıma. Ben hep gecelerde şiirlerimi yazarım. Fazla yoğunlaşınca da şiirlerimi ağlatırım dermişim...
Çocuklar-ınız?
--- Üç tane evladım var. İki kız, bir oğlan. Üniversite mezunu, altın gibidirler kendileri. Biz çok düşkünüzdür birbirimize, arkadaşımdır onlar, onlar benim her şeyim. Bazen diyorum bu yaşa geldim tek dikili ağacım üç yavrum, diyorum.
Allah’ımın bana armağanıdırlar çocuklarım.
Yeni bir şey öğrenme?
--- Her anlamda meraklıyımdır. Çok kitap okurum, roman okumayı severim. Siyaset, magazin, spor aklımıza ne gelirse. .. Ya başaracağımm benim için yok yoktur...
Yaşadığınız şehir(Manisa)?
--- 1990’da geldim Manisa’ya. Eşimin işi nedeniyle İstanbuldan koptuk geldik.
meselci: Sevgili Serap Dostum, bu lezzetli muhabbet için sonsuz şükranlarımla....
serapatay:
--- Onur duydum meselci arkadaşım. Saygılar, selamlar.
26.12.2009
..................................................BİTTİ.....................................................
YORUMLAR
can dostum güzel insan ne güzel de bezemişsin kendini sayfalar candan ve samimi bir şekilde bende senşn gıbı neşeli ve candan
bir insanı arkadaşı tanımaktan çok mutlu oldum...
buradan meseleciyede sevgı ve saygılarımı yolluyorum..
en kötü gününüz böyle olsun can dostum güzel insanlar...
sevgı ve saygılarımla serap hanım...