- 702 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DTP KAPATILDI
Nihayet Anayasa Mahkemesi PKK’nın siyasal uzantısı DTP hakkında kararını verdi. DTP Anayasa Mahkemesinin üyelerinin oy birliği ile kapatıldı.
Siyasal iktidardan ve değişik mercilerden müspet ve menfi tepkiler alındı. Hükümet kanadı ise kararı eleştirdi. Parti kapatmanın karşısında olduğundan bahisle memnun olmadığını ortaya koydu.
DTP ise Partinin kapatılması halinde Sine-i millete döneceğini beyan etti ve nihayet bu konudaki kararını netleştirdi. Siyasal yasak getirilen Ahmet Türk ve Aysel Tuğluk’hariç diğer vekiller;18.12.2009 Cuma günü dilekçelerini Millet Meclisi Başkanlığına vereceklerini açıkladılar ama veremediler çünkü İmralı sakini istemedi…
Muhatabımız millettir diyen Hükümet ise kapatılmış bir partinin yasaklı genel başkanı ile iç işleri bakanı vasıtası ile iki defa görüştü. Bu görüşme hangi sıfatla ve kimin adına yapıldı? Genel Başkanlığı ve vekilliği düşmüş bir adamla neyi ve ne için görüştü anlamakta güçlük çekiyorum doğrusu.
Kaldı ki, DTP vekilleri Sine-i Millet’ten kast ettikleri nedir? Millet Kimdir? Hangi milletin sinesine dönecekler? İnsanın içi yanıyor. İçinden çıktıkları millete ihanet etmiş, katillerle ve bölücülerle birlikte hareket etmiş, eli kanlı katili ve katilleri çözüm olarak görmüş ve teslim olan ve açıkça Abdullah Öcalan’ın talimatı ile teslim olduklarını söyleyen hainleri otobüsleri ile şehir-şehir, kasaba-kasaba gezdiren DTP hangi milletin sinesine dönecek?
Sayın İç İşleri Bakanı, hangi sıfatla DTP’ yi muhatap alıyor ve hangi sıfatla istifaları önlemeye çalışıyor? Allah aşkına korkuları ne? Bu insanların işledikleri suçtan ve yaptıkları bölücülük destekçiliğinden ve bölücülükten yargılanıp cezaevine atılacağından mı korkuyorlar? Yoksa bölgede yapılacak bir erken genel seçimden hezimetle çıkılacağından mı endişe ediyorlar? Hangisi?
Dört aydır açıklıyoruz dedikleri açılım, saçılıma döndü. Bütün beyanların nerede ise tamamının içi boş kaldı. “Muhatap millettir.”dediler. Şimdi kapatılmış olan DTP ile görüşüyorlar.
Güven bunalımından bahsediliyor. Allah aşkına kimin kime güveni sarsılıyor. Devletin karşısındaki güveni sarsılan güç kim?Milletten gizli, devletin diğer kurumlarından gizli kimlerle pazarlık yapılıyor?Allah aşkına devlet adamları açıklasın!,,
Evet, milletin bütün kurum ve katmanları ülkede huzur ve sükûn istiyor. Milletin varlık sebebi şehit anaları kan dursun istiyor. Milletin artık kavga etmekten, şehit haberi dinlemekten nefesi kesildi. Ancak, kanı dindirmek içinde vatanımızın bir santiminden bile vaz geçmeye milletimizin tahammülü yok.
Şehit anaları ağlıyor. Evet, analar ağlar, her zaman ağlar, gözyaşı döker fakat hiçbir zamanda oğullarını askere göndermekten, vatan için gerektiğinde evlatlarını feda etmekten de çekinmez. Gerekirse kuzularını kınalar öyle gönderir vatan savunmasına.
“Analar ağlamasın.” Diyerek, açılımdan çözümden bahsetmek, ancak hamaset olur. İnsanımızı kandırmak olur.
Çözüm üretmek; devleti idare edenlerin asli vazifeleridir. Her iktidar vatandaşın oyunu isterken sorunları çözeceğini vaat ederek oy istiyor. AKP hükümeti de böyle oy istedi ve millet kahir bir ekseriyetle iki dönemdir iktidara taşıdı. O halde AKP hükümetinin vazifesi de sorunları milletin milli menfaatleri doğrultusunda çözmektir, çözmelidir. Çözemiyorsa bu milletin bilenleri vardır sormalıdır.
“Açılım” dedikleri günden bu yana basının ifadesi ile 55 şehit vermişiz. Açılım fikrinin ortaya atıldığından bu güne terör durmadı azdı. Kaybolan milli servetin hesabı yok. Devletin güvenlik güçleri olayları meydana getirenleri yakalayıp adaletin önüne çıkarmak yerine koruyucu tedbirler alıyor.
Hükümeti idare edenler hem ağlıyor hem de DTP ile ilişkilerini devam ettiriyor ve muhatap alıyorlar. Hukukun üstünlüğü yaralanıyor. Önce hukuku kendileri beğenmiyorlar.
Hükümeti idare edenler önce açılım konusunu önlerine koyup, bir güzel değerlendirecekler. Millet bu açılım konusunda ne düşünüyor, vatansever, milli birlikten yana ve vatanın bütünlüğünü savunan aydınlar, ilim adamları ve siyasiler ne söylüyor? Onları dinleyecekler. Herkesten önce hukukun üstünlüğüne kendileri inanıp, saygı duyacaklar, değiştirilmesi gereken bir kanun varsa yeterli çoğunlukları var, değiştirecekler ve ondan sonra yapılması gerekiyorsa bütün yönleri-askeri, siyasi, ekonomik, kültürel-ile konuyu ele alıp, yeniden bir program yapacaklar ve milli mutabakat ile hayata geçirecekler. Aksi halde yapılacak açılım AKP hükümeti ile DTP’nin açılımı olur ve halka mal olmaz. Bizden söylemesi…
Mustafa Göktekin
YORUMLAR
Çözüm üretmek; devleti idare edenlerin asli vazifeleridir.
Analar aglamasin elbette ki aglamasin.
ama verilen sehitler bence bir Ülkenin gururudur
zavalliligi degil.
yeri gelince derler feda olsun canimiz vatan icin
ve sonrada isyana gerek yok özellikle böyle bir sürecte.
cözüm üretmek dediniz
cözüm sizce nedir illaki savasmi?
bir defa suna bir deginmek istiyorum,acilim acilinca
baslamadi bu olaylar ölümler ,bunu hic kimse idda ve inkar edemez.
30 yili askin bir olay neden simdiki basbakana yükleniyor?
cagimiza günümüze uygun sekillerde adim atmanin nesi yalnis?insana kiymadan gelin birlik olalim demenin nesi yalnis?
ölen sehitlerin intikamindan dahi söz eden var.kiyasiya konusan asacagim kesecegim olaylarinin daha cok sehitlerden baska neye faydasi olacak.insanlar nicin anlamiyor bunu
duygusal davranis cok yalnis.
nasil ki din ile siyaset bir yere konmaz ise
duygu ile siyasette bir yere konmamali.
mantikla hareket etmek lazim
Bu ölümleri nasil nasil durdurabiliriz diye kafa yormali
ve Akp bunu yapiyor.ve inaniyorum ki Akp bu ülkeye barisi getirebilecek tek cesur partidir.
cesurlarin yardimcisi Allahtir.
yollari acik olsun.
bunlar benim görüslerim.
ve hic bir basariya cicekli yollardan gidilmez.
saygilarimla.
hicbitmez tarafından 12/19/2009 12:31:46 PM zamanında düzenlenmiştir.