- 1827 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Babam kitaplar Gibiydi
Hayatı bir gün anlarsın demişti babam, baba olunca anlarsın benim ne olduğumu, neler düşündüğümü o zaman daha iyi anlayacaksın demişti yıllar önce, kırık dökük bir evde, rakısını yudumlarken söylemişti bunları, gece geç vakit gelmişti, uyuyordum, nerden geldiğini sormadım, biliyordum çünkü, dostuyla beraberdi, yine aşık olmuştu, yine şiirler yazıyor, şarkılar söylüyordu evin içinde, yazdıklarını bazen okuyor, bazen de baksana evlat yine döktürdüm, ben bu satırlarda yaşıyorum her şeyi, aşkı sevdiğim kadının gözlerinden, kağıtlara aktarıyorum, belki de bu yüzden hala aşık olabiliyorum. İçimde koca bir deniz var derdi babam, bazen derin olur o deniz, içine alır seni, düşünmediklerini düşünmeye zorlar seni, bazen de o kadar mutlu olursun ki o denizin içinde, her insan bir arkadaştır senin için, her insan bir araç olmaktan öte, bir dost, bir yoldaş gibi görünür, iç dünyana dikkat et evlat, herkese güvenme, dikkat et, insan bazen herkesi kendi gibi görür, bu yanılgıya düşme, düştüğün zaman bile iyice sına düşündüklerini, hep böyle şeyler söylerdi babam, kitap gibiydi her şeyi, bütün konuşmaları, bana sık sık kitap okumalısın, her zaman okumadan geçen bir günün, bir saatin, bir dakikanın, pişmanlığını içinde bir bıçak gibi hissetmelisin. Ne çok severdim Babamı, her kitap okuduğumda, her kitap bittiğinde babamın anlattıkları gelir aklıma, sanki yazarlarla babamın bir tür ilişkisi, bir tür dostluğu vardı, bana da onu öğretmişti, yazar bir arkadaştı benim için, doğruyu gösteren, yolumu aydınlatan, düşüncelerimi berraklaştıran, bir baba gibiydi onların anlattıkları da, babam canım babam, bir gün nereye gidersen git, ne kadar uzakta olursan ol, kalbin ve yüreğin hep götürdüklerinledir demiştin, hep haklıydın, yarın için gelecek için düşüncelerinde hep haklıydın, Haklıysan konuş, haksızsan sus, zaten konuşmayı sana haklı olman veriyor derdin, Doğruluktur bizi biz yapan, canım babam, Sevgiyi de, insanları da, hayatı da senin sayende anladım, senin gözlerinden anladım. Senin düşüncelerinden, senin okuduğun kitaplardan, yazdığın şiirlerden, hayatından örnek aldım baba. Sana olan sevgim denizler, okyanuslar kadar derin, gökyüzü kadar berrak, kuşlar kadar özgür ve bir baba olmak kadar mutlu. Sevgiler Babacım.