- 707 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
*- YAŞASIN DTP KAPATILDI!
DTP kapatıldı,
RECEP AKIL
YORUMLAR
DTP son iki yıldır, kendini kapattırmak için var gücüyle çırpındı ve bunu sonunda başardı.
Eğer dikkat etmişseniz. kapatılan her parti, bir sonraki açılığında çok daha radikal kararlarla kurulup, yeniden siyası hayata atlıyor. Anayasa Mahkemesinin vermiş olduğu karar doğru bir karar. Kapatılması gerekiyordu. Eğer kapatılmamış olsaydı. Mahkeminin de teröre destek verdiği ispatlanacaktı.
Bu gün yasa çıkartıcılar eğer yasaları düzgün yapabilmiş olsyadı, hiç bir parti kapatılmakla karşı karşıya kalmayacaktı bundan emin olabilirsiniz.
Bir mekanizma işlemeli. Önce uyarı, ardından, kınama ve ya, partilerr değil, kişilere ceza verilebilecek maddeler konulmalıydı, ya kapanacak, ya hazine ayrdımından yararlandırılmayacak ve ya kapatılmayacak gibi üç madde ile sınırlandırılmamalıydı. Eğer biraz düşünürseniz, Anayasa Mahkemesi kapatmamak için elinden geleni yapmış, iki yıl önce açılan bir davayı, iki yıldır beklemeye almış, düzelmelerini beklemişti. Hatta sekiz vekilin, vekilliğinin düşmesi istenmesine rağmen, onlar iki kişiyi vekillikten düşürerek, bu siyasi döneme gereken hizmet de yapılmıştır aslında.
Mahkemelerin işi siyaset yapmak değil, hukuk kurallarını işletmektir ve onlar da hukuk kurallarını işlettiler.
Siyasi anlamda ülkemiz için hayırlı olmamıştır DTP nin kapatılması, Ama hukuki anlamda olması gereken de olmuştur.
Bende Recep Bey'e katılıyorum Anayasa Mahkemes'i hukuki bir karar vermiştir. Beklenen ve olması gerekende buydu. Ama siyasi karar verme yetkiside vardır. Tıpkı AKP nin kapatılma davasında verdiği gibi. Her şeye rağmen kapatılmamalıydı. Çünkü ellerine koz verdik.Şimdi Aponun direktifinde yeni bir parti kurulacak. Değişen ne oılacak peki?
RECEP BEY NE KADARDA GÜZEL YAZMIŞSINIZ.SİZİ ÇOK TEBRİK EDİYORUM.MALESEF ÜLKEMİZDEKİ BU TERÖR BENİDE ÇOK ÜZÜYOR.ÇÜNKİ BEN ANNE DEĞİLİM AMA BÜTÜN MEHMETCİKLER BENİMDE EVLADIM SAYILIR.İNANIN HER ŞEHİT HABERLERİNDE SANKİ ONLARIN ANNESİ BENMİŞİM GİBİ KAHROLUYORUM.BENİM BABACIĞIMDA SUBAYDI VE 1980 YILINDA EMEKLİ OLDU.O ZAMANLAR TERÖR FALAN YOKTU.UMARIM ŞANLI TÜRK MEHMETÇİĞİ SAYESİNDE PKK TAMAMEN YOK OLUR.ŞAYET KADINLARI ASKERE ÇAĞIRACAK OLURLARSA İNANIN BİR SUBAY KIZI OLARAK KOŞA KOŞA İLK GİDENLERDEN OLURDUM.SEVGİYLE KALIN HOŞÇAKALIN.GÜLHAN KESKİN.
Recep bey bu yazınızdaki yorumu açıkça ifade etmek istersem yanlı buldum bir ülkede kanunların işlemesi mutlak gereklidir, suç .işleyen mutlaka garip veya bireysel olunca mı cezalandırılsın partilerin serbest suç işleme gibi bir imtiyazları mı var hırsız güçlü olunca cezalanmasın mı katil suçunun cezasını çekmesin mi hapis haneleri lav edelim kimse kırılmasın ölen ölsün kalan sağlar bizimmi diyelim kızacaklar bagıracaklar diye yasayı rafamı kaldıralım ne olacaksa olsun ama lütfen kanun hakimiyetini zaafa uğratmayalım bu ülkede hukuk çalışmalı paşalar ceza evlerine konurken örgüt suçlamasını terettüt etmeden söylüyoruzda neden bölücülük yapan birine yasa çalışınca demokrasi havarisi oluyoruz keşke demokrasiyi anlasakda olsak gam yemem onuda hep çıkarlarda kullanıyoruz vatanın ve milletin bütünlügü için yasalar kılıçtan keskin olmalı taviz taviz yaratır her kim olursa olsun yasanın gücünden muaf tutulamaz tutulmamalı...
dünyanın hiç bir yerinde onaylanmayan, demokratik olmayan bir olaydır parti kapatmak.
ülkeyi ve yapılan açılım sürecini, yıllarca geriye sürükleyecektir bu süreç,
ben ahmet türk'ün daha ılımlı bir siyasetci olduğunu düşünüyor ve demokratik açılım sürecine katkısı olacağına inanıyordum.
dilerim bundan sonra kurulacak olan partinin başında ki kişi de, diyaloglarla aynı uyumu sağlayabilir...
ve olaylara, açılıma; sevgiyle, hoşgörüyle yaklaşılır...
yazınızı çok objektif bulmadım açıkçası, biraz daha tarafsız yazmanızı beklerdim eğer bu bir sorgulamaysa?
yinede tebrikler...
dtp SİYASALLAŞMAYI BAŞARAMADI. İNŞALLAH YERİNE KURULAN BAŞARIR.
İNŞALLAH PARTİ KAPATMALAR SON BULUR.
CEZA ŞAHISLARLA SINIRLI KALMALIYDI.
üLKENİN ÖNÜNÜ PKK DEĞİLDE DEVLET VEYA HÜKÜMET TIKIYOR İZLENİMİ VEREN BİR YAZI OLMUŞ. BU DAS TAMAMEN YALNIŞTIR.
rECEP KARDEŞİM YORUM YAZINIZ DAHA OLGUN VE TAKDİRLİKTİ.
DİLEĞİM HER ŞEYE RAĞMEN KARDEŞLİK GİRİŞİMLERİNİN DEVAMIDIR.
fİKİRLERİNİZİ TARAFLI BULMAKLA BİRLİKTE SAVUNMANIZ BAŞARILI.
KUTLARIM.
Sorun DTP' nin kapatılmış olmasın değil, Erol bey.Bu partinin de diğer kardeşleri gibi kuruluş amacı belli. Pkk'nın siyasallaşmasını sağlamak, ona inisiyatif kazandırmak. Kapatmak işin kolay yolu. Asıl çözümse bu ve buna benzer kuruluşların hayatiyetlerini sürdürürken deşifre olmalarını sağlamaktır. Bunu yapabildiğiniz zaman çözüm için bir başlangıca gelmişsiniz demektir.
Yeni bir parti kuracaklar onunla yeniden ülkeyi istedikleri noktaya geri çekmek için çaba sarf edeceklerdir. Yeni yenidir.Yeni her zaman kapalı kutudur ve umut taşır.
Hiç bir demokraside "Ben silahlı bir örgütüm, silahlı mücadele ile bu ülkenin bir bölümünü ele geçirip kendi ideolojilerim doğrultusunda devlet kuracağım" diye siyasi parti kurulmaz.
Kurulsa bile kimse izin vermez buna.
BU şekilde kurulmuş partiler varsa dünyada, kapatıldı diye de kimse kaşını kaldırmaz.
Göz kapaklarını indirir.
Türkiyeye gelirsek, DTP kurulduğunda legal yollarla siyaset kuracağını umuyordu bazılarımız.Oysa son günlerde artık iyice açığa çıkan şekilde aslında sadece anayasayı ve milleti kandırmak için PKK nın farklı bir isimle meclise sızdığına şahit olduk.
Terör örgütü olduğunu artık bağıra bağıra söyleyen bir partinin, es kaza yasaları aldatarak ya da boşluklarından faydalanarak meclise girmiş olması kendisine demokratik bir hak sağlamaz diye düşünüyorum.
Tabii ki kapatma neticesinde bu insanların buharlaşmayacağı şeklindeki düşüncenize katılıyorum.Çözüm olarak değil de, zaten yasal bir prosedürü yerine getirmek olarak düşünmemiz gerekiyor bana kalırsa.Kapatma kararı verenler de "Partiyi kapattık terörden kurtulduk, iyi oldu" diye düşünmemişlerdir zannımca.Bilakis kısa vadede terörü de azdıracak bir fiil, ama yapılması gerekiyordu.