Liyakatsiz Yöneticinin Başvuru Kitabı: TRABZONSPOR
Kıyım mezarlığına bir teknik direktör daha eklendi. Trabzonspor Teknik Direktörü Hugo Bross, Kasımpaşa maçı sonrasında yönetime istifa dilekçesini verdi. Dört gözle Bross’ un kendi isteğiyle istifa etmesini bekleyen yönetim, bu istifa dilekçesini hemen kabul etti. Ama sanmıyorum ki Hugo Bross kendi isteğiyle istifa etti. Bilakis istifa etmeye zorlandı. Bunun en bariz göstergesi de Kulüp Başkanımız Sadri Şener’in açıklamalarıdır. Kasımpaşa maçı yenilgisi sonrasında Sadri Şener’in “ sanırım Hocamızın istifa etme düşüncesi var” demecini, Liyakatsiz Yöneticinin Başvuru Kitabına örnek olarak ekleyebilirsiniz. Halbuki Sadri Şener’in Kulüp Başkanı olmasıyla büyük beklenti içine girmiştim. Geçen seneki Teknik Direktörümüz Ersun Yanal’ın arkasında durmasını ise ‘Trabzonspor kabuğunu kırıyor’ diye değerlendirmiştim. Ama yanılmışım.
Yine günü kurtarma düşüncesi, yine basiretsizlik ve yine aynı hatalar…
Ne zaman sonlanacak bu yanlışlar? Ne zaman bizlerde şampiyonluk sevinci tadacağız? Biz de mi takım değiştirelim? Biz de mi çocukluk aşkımızın renklerine fırça darbesi vuralım?
Şimdi ekranlarda Gökdeniz’ in Rusya’ daki şampiyonluk kutlamalarını görüyorum da bazen hak veriyorum takımdan ayrılmalarına. Fatih Tekke gitti. Gittiği ilk sezon şampiyonluk tattı. Peşinden Gökdeniz gitti. Aynı sevinci o da yaşadı. Peki Trabzonspor’ da ki sorun ne?
Bugün Fatih Tekke’ nin geri dönüp dönmemesi konuşuluyor. Gelse ne olacak ki? Forvetimiz fazladan üç- beş gol daha atacak, o kadar. Şampiyon olabileceğinizi mi sanıyorsunuz? Ben aklımdan bile geçirmiyorum.
Varsınlar Fatih ile mükemmel ikili olan Gökdeniz’ i de geri getirsinler. Ne olacak? Gol sayımız artar, taraftarın keyfi kısa süreliğine geri gelir. Ama tüm bunların hepsi, sonucu değiştirmeyecek. Trabzonspor, o çok beklenen şampiyonluğa ulaşamayacak. Neden mi?
Nedeni yöneticilik zihniyeti. Takımın başına Şenol Güneş’i getirdiniz diyelim. Alacağı galibiyetleri alkışlayacaksınızdır. Takım güzel oyun da oynayacaktır. Motivasyonumuz üst seviyede olacaktır. Birgün gelecek, takımın ayağı tökezleyecektir normal olarak. Ama sonrasında anormallikler başlayacak ve Başkanımız yenilgiyi Hocamıza sorun demeyecek mi? Gene birkaç kurban seçilmeyecek mi bugün Egemen ve birkaç oyuncunun seçildiği gibi
Daha dün taraftarımızın yuhaladığı Tayfun’a kaptanlık bandını Egemen’den alıp vermeniz ne kadar akla yatkın.Sırf kaptanlık bandını taktığı için taraftarlar kötü oyununda Tayfunu yuhalamayacak mı sanıyorsunuz? Kaptanlığın şerefine bile bile leke sürüyorsunuz, haberiniz yok sevgili yönetim.
Yöneticilik basiret ister, sabır ister. En başta da uzun vadeli plan ister. Her ne hikmetse bu uzun vadeli plan düşünen yöneticiler hiç Trabzonspor’a uğramaz. Artık “ Hocamızın sonuna kadar destekçisiyiz” yalanlarına kimse inanmıyor.
Bu süreçte yönetimin iyi ve aklı selim karar alması gerekiyor. Gelin artık yürürlüğe sokun uzun vadeli başarı planlarınızı. Çok mu zor? Detaylı araştırmalar yapıp takımımızı uzun süreçte başarıya götürebilecek bir Teknik Direktöre emanet edin. Samimi olarak destekçisi olun. Yenilgi sonrasında suçu teknik heyete atan açıklamalardan kaçının. Alt yapıya eğilin biraz. Ama daha önceden görev almışlara tekrardan görev vermeyi aklınızdan geçirmeyin.
Lisedeyken Trabzonspor yenildiği zaman okula gitmek istemezdim. O denli bağlıydım takımıma. Maçlarını kaçırmazdım. Şimdi ise hiç sıkıntı duymamaya başladım aldığımız yenilgilere. Hatta Trabzonspor’ dan bile soğudum. Maç skorlarını sorar oldum. Sizce neden oluştu bende bu duygu?
Mustafa Yılmaz
23.11.2009
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.