- 986 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Yaradilis ve Hükümleri
selamün aleyküm sevgili siir severler,
bu günkü konumuz ilk insanin yaradilisi ve yaradilis kayasi ve hükümler olur insallah.
Yüce Kudret sahibi olan Allah icin bu pek kolay bir istir insallah,simdik bakacagiz nasil baslamiz insanoglunun nesli,E’ ûzü billâhi mineş-şeytânirracîm, Bismillâhirrahmânirrahîm
56 – Vakıa - 62. Ve muhakkak ki, siz ilk yaradılışı bildiniz, o halde düşünmez misiniz?
3 - Ali - İmran - 59. O’nu (Âdemi) topraktan yarattı, sonra ona ol dedi, o da oluverdi.76 – İnsan - 2. Şüphe yok ki: Biz insanı karışık bir nutfeden yarattık, onu imtihan ediyoruz, simdi onu işitici görücü kildik,38 – Sad - 71. O zaman ki, Rabb’in meleklere demişti ki: Şüphe yok, ben çamurdan bir beşer yaratıcıyım.
.32 – Secde - 9. Sonra onu düzeltti ve içerisine ruhundan üfürdü.55 – Rahman - 3. İnsanı yarattı.23 - Mü’minun - 14. Sonra o nutfeyi alaka yarattık, ardından o alakayı da bir parça et yarattık, ardından o et parçasını da kemikler yarattık, ardından kemiklere de bir et giydirdik. Sonra da onu başka bir yaratılışla inşa ettik. Yaratanların en güzeli olan Allah Teâlâ, pek mübarektir.
17 – İsra - 61. Ve o zaman ki, Âdem’e secde ediniz diye meleklere emrettik.38 – Sad - 73. Bunun üzerine melekler hepsi birlikte secde ediverdiler.38 – Sad - 74. İblis müstesna. O kibirlendi ve kâfirlerden oldu.18 – Kehf - 50. Cin taifesinden idi. Rabb’inin emrinden çıkıverdi.38 – Sad - 75. -Cenab-ı Hak- buyurdu ki: Ey İblis! İki elimle yarattığıma secde etmekten seni, ne şey alıkoydu? Kibirlendin mi, yoksa sen büyüklerden mi oldun?
7 – A’raf – 12. Dedi ki: Ben ondan hayırlıyım, beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan yarattın. İblis “kibirlenmedim” veya “büyüklerdenim” demedi. Aklı sıra kibrini gizledi. İsabetsiz görüşünü gerekçe gösterdi ve Âdem’den hayırlı olduğunu iddia etti. Allah’a karşı yaptığı bu isyanından dolayı yapmış olduğu binlerce yıllık itaatini ve amelini kendisi boşa çıkardı.7 – A’raf - 13. Buyurdu ki: Artık oradan aşağı in, çünkü orada senin için böbürlenmek salâhiyeti yoktur. Artık çık, şüphe yok ki, muhakkak sen alçaklardansın.
7 – A’raf - 14. Dedi ki: Bana tekrar dirilecekleri güne kadar mühlet ver. İblis hesap gününe kadar ömür istedi.7 – A’raf - 15. Buyurdu ki: Sen muhakkak mühlet verilmişlerdensin.
15 – Hicr - 38. Bilinen günün vaktine kadar.Allah, iblise süre verdi. Ancak, dirileceğimiz güne kadar değil de, son kıyametin kopacağı saate kadar.38 – Sad - 78. Ve muhakkak ki, lânetim kıyamet gününe kadar senin üzerinedir.38 – Sad - 85. Elbette cehennemi senden ve onlardan sana tâbi olanlardan, hepsinden dolduracağım.
2 - Bakara - 33. Buyurdu ki: Ey Âdem! O şeyleri adları ile bu meleklere haber ver. Âdem de o şeyleri adları ile haber verince -Cenâb-ı Hak- buyurdu ki; Size dememiş miydim ki, ben şüphesiz göklerin de, yerinde gizliliklerini bilirim. Ve sizlerin açıkça yaptığınız ve gizlediğiniz şeyleri de bilirim.
Burada isimler kelimesi ile anlatılmak istenen, ismi olan her şeyin incelikleri dâhil olsa gerek. Allah, her Âdem’e ve her insana ruh verdikten hemen sonra isimlerin tamamını öğretti. Her şeyin en doğrusunu hakkıyla ancak Allah bilir.4 - Nisa - 1. Ve ondan eşini yarattı.
Yukarıdaki ayette Havva anamızın, Âdem (A.S.)babamızdan meydana gelmesi yaratma fiiliyle ifade edilmiştir. Kur’an’da bu ifade bir tek buradadır. Diğer iki ayette “kılma” fiiliyle ifade edilmiştir. Dolayısıyla buradaki ifade bezm-i elestteki ilk yaratmadır.
Ve sonra gelisen olaylar cok ibretlik ,Adem ve Havva anamiz cennete pirakildir ve özgür kilindilar herseyden yiye bilir sadece bir meyve agacindan yemeleri yasaklamisti Allah tarafindan ,ve seytanin oyunlarindan Allah onlarin ikaz etmisti yani uyarmisdi ikisini dikkatli olmaliri icin,ama naletli seytan bos durmayacakti ve ilk imtihan baslamisdi insanoglu icin ,seytan Hz.Ademe ilk vesvesyi verdi ve ademin niye bu agaca yaklamamalarinin sebebini anlatmaya basladi ,rabbiniz sizin iki melek olacaginiz veya ebedi cennete kalacaginiz icin sizi nehyetti,yani bu agactan yerlerse iki melek plup yemekden icmekten müstagni olursunuz dedi yani aclik vey suzuzluk hissi duymassiniz ve ölüm yüzü görmez burda ebedi kalirsiniz diye yasakladi dedi,ve inanmalari icinde hatta yeminde etti,Adem ve havva hic kimsenin yalan yere Allaha yemin etmeycegini düsündüler ve agaca meyl ettiler yani yediler ve örtülü olan avred yerleri acili verdi ve hemen incir yapraklarinla acilan yerlerini örtmeye basladilar,ve son Allah onlara seslendi,ben size bu yasak agaci yaslamamismiydim ,ve seytan size ap acik bir düsman diye uyarmamismiydim?
bunun üzerin Adem ve Havva allahdan Töve ve affedilmelerini istde yoksa hallerinin berisan olacaklarini söylediler,ve Allah ikisinide cenneten cikarip yer yüzüne pirakti ve yillardir töve ve tespihle gecti taki tövebeleri kabul olasaykadar ve sonunda Allah tövbelerini kabul edip bagisladi onlari,Ademe 5 seyle batiyar olmustur 1.hatasini itiraf2.pismanlik,3.nefsi kötülemek ve tevbeye devam etmek ve Allahdan ümidini kesmemek. seytansa bes seylen bedbaht olmustur 1.günahi inkar etmek 2.pismanlik duymamak ve kendini kötülemeyip Allahu Tea.layi niubet etmek 5. Allahdan ümidini kesmek.
Ademi ve havvayi Allah cennetine alacak ama iblisi cok hüzün bir son beklemektedir,
evet ve insanoglu yavas yavas türemeye ve degisik irklara ve degisik dillre bürünmeye basladilar insallah yani insanoglunun ilk var olmasindan ve son kiyamet gününe kadar imtihana tabi tutulacak insallah,ilk insan ve ilk Peygamber olan Hz.Adem a.s hepsi Allah ibadet icin insanlari uyardilar ve son Peygamberimiz Hz.Muhammed s.a.s de son Allahin elcisi ve son Kitabin bildiricisi olarak insanogluna gönederildi insallah, ve kiyamet satine kadar insan oglu yasayacak insallah,ve kiyamet kopdugunda ,ahiret hayati baslamis olacak insallah,ve islemis oldugumus ameller bize sorulacak insallah,o yüzden Allaha ibadet etmeli ve Hayir cin bu bedeni ve akli yormaliyiz ki Allahin rizasini kazana bilek diye insallah,ýani bilmiyorsak ögrenmeliyiz,uygulamiyorsak derhal baslamaliyiz,cünkü her gecen zaman bizim icin ölüm satimizin yaklasmazi demek insallah,zaman degerli bir vasita bizim icin herseyi Allahdan bilip Allaha sükür etmeyliz bedenen ve ruhen hep Allahla birlikte olmalyiz insallah,kurtulus sadece Allahada,cok bilgi ve ilim ögremeliyizki yolumuzu iyi bulalim insallah ,Allah hepimizi Hayir ve Allaha Kul olanlardan eylesin insallah ,
evet bugünkü konumuz Yaradilis ve gayelieri üzerinde piraz düsünmeye davet ediyorum herkesi ,insallah baska konular hakkinda konusur insallah saygilarimla
bir hatam bir kusurum olduysa Hakkinizi helalediniz insallah ,
saygilarimla selamlar
selamün aleyküm,Zül-Karneyn