- 1172 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARAGÜL - 3
gülün bebeği olduktan sonra bebeğin adına elif koydular ..elif doğduktan sonra bir kaç ay iyi geçindiler ama adam diğer çocuklarının yanına gideceğinnde. güle yalan söylüyordu .adam kendi çapında küçük bi esnafdı . çalışkandı işinide biliyordu ..ama iki evli olmak ve iki evi idare etmekde zordu güle söz vermişti . onun yanına gitmeyeceğim diye sevmiyorum diye lakin hep yalan söylüyordu. ben yola mal almaya gideceğim beni merak etme diyordu 1 günlükse o yolu 2-3 günde tamamlıyor nereye gittiği ni hissettirmeden ortalıklarda görünmüyordu ... gül yavaş yavaş adamın halinden anlıyor ve aldatılmanın hıncını alamıyor kimselerede hiç birşey anlatamıyordu taki adam yanında amcasıyla gelene kadar bu amca karısınında amcasıydı ..O akşam gül yeneği hazırladı hep beraber yediler amca bey tuaf birisiydi .. gülün mutfağı yoktu bahçede küçük bi çeşme vardı bulaşıkları yıkamaya çıktı çocuklarıysa erkenden uyumuş kalmışlardı...gül bulaşıkları yıkarken üşümüştü. dediki çay suyu koyayımda ısına dursun tam içeri giriyordu adam la amcabeyin seslerini duydu .. amcabey bu ev kadınınmı diyordu adamda evet ama çocuklarla 4ünün üzerine yapılmış amcabey eeeeeee nasıl halledecen bu işi dedi ... adam sen merak etme gül cahildir. okuma yazması yok ben kandırırım onu dedi amcaysa nasıl kandırcan oğlum bu çocuklar nolacak nereye gidecek bu kışda dedi adam sa hallederiz çocukları yurda verirler bunuda ailesi verir bi emekliye lakin ben kendi çocuğumu alırım koymam köydeki avrat kabul ediyo getir çocuğu bakarım yeterki bırak o kadını be amca dedi ... benim tek yapacam şey evlilik hazırlığı yapıyom nikah işlemlerine başlıyom deyip bi parmak bastırdımmı evi hallederim olur biter dedi ... amcaysa sen çok şeytansın bizim oğlan dedi kahkahayla gülerken gül içeri elinde sopayla giriverdi .. demek bana oyun hazırladın ha tuhhhh senin kalıbına diye bağııırdı.. adama defol evimden dedi adama çocuğunu al götür nasıl bakıyomuş görem o muşmula karın dedi kundağa sarılı bebeği amcabeye verdi .adam ise yapma etme sen yanlış anladın dediysede dinletemedi . gül delirmişdi . koynunda yılan beslemişim meğerse aşkın da sevginde yalanmış al al git defol çocuğunuda senide istemiyorum dedi ama karda soğukta dışarda amcabeyle elinde bi bebek le kalakalmıştı adam ...
bebekse anne sütüyle besleniyodu nasıl götürsün neyle bakacakdıki işi zordu adamın kendi ortalığa bi laf atmıştı ama gülün duyacanı böyle davrancanı hiç tahmim etmiyordu .hemen bi komşuya gitti komşuya durumu izah etti de kendi planlarından bahsetmedi bebeği annesine ver ben bakamam dedi yarın ver bu bebeği biz münakaşa ettik birkaç gün gözüne görükmesem iyi olacak dedi bebeği bırakır bırakmasınada
kadın haber yolladı gül e gel bebeğini götür gül ise adam orda dır belki diye gitmek istemedi bebek aclıktan ağlamaya başladı emzirme vakti gelmişti bebek durmuyodu aclıktan kadın napıcanı bilemedi çünkü oda bi anneydi ve oda yeni doğum etmişdi bebeği emzirmeye karar verdi benim bebeğimle sütkardeş olun napim senin suçun yok be mis kokulu tazecik dedi . emzirmeye başladı kendi çocuğuna nasıl bakıyosa onada öyle baktı adam acaba gül bebeği aldımı diye yine geldi kadına sormaya .. kadınsa ne oldu aranızda bilmiyorum ama kardeş bu çocuk annesiz olmaz dedi ben bigünlüğüne bakarım almazsa gel götür çocuğunu dedi adama ... adam ise kadına biraz yüklü para verdi sen bakda ben seni görürüm dedi yeterki çocuğum hasta olmasın o küçücük daha dedi büyük olsa ben biliyom napıcamı ama elim mahkum dedi .. kadın parayı görünce merak etme dedi ve adam karanlıkta gözden kayboldu gitti ..
bebek 1-2 gün orda durdu sonra komşuları senin adam gitmiş bebeğide komşuya bırakmış emen bebeği götüremem demiş .. amcasınada borcu varmış parayı hemen istemesin diye öyle bi laf atıvermiş değilse hiç kötü şeyler yaparmıyım demiş gül yanlış anladı beni acıklıcaktım zaten ama gül dinlemedi beni demiş .. gül ise şaşkın kime inanacanı bilemiyormuş cocuğunu alıp eve gitmiş
aradan 2ay geçmiş adam yokmuş bebekse artık yaşına girecekmiş ve bebek ateşlenmiş gül napıcanı bilmiyormuş adam kapıyı tıkılamış gül kapıda adamı görünce çocuk hasta demiş adam sa çocuğu hemen doktora götürmüş gülü eve bırakmış adamın yokluğunda borçlar birikmiş onları ödemiş ve bir sürü harç görüp eve yiyecek almış ...
komşuları kız gül senin adam dönmüşya maşaallah evi doldurdu geldiği belli oldu valla deyip gülüşüyorlarmış .. gül ise içinden acaba ne dolaplar çevirecek diye bakıyomuş adam bakımlı vede yakışıklıymış adamın yokluğunda gülün evine yanlız bi kadın taşınmış yandan yandan adama bakarmış .. adamsa sen bu kadına neden verdin kiraya bak bu kadın bana asılıyor demedi deme demiş .. gül ise senden olmazsa hiç bişey yapamaz demiş iş sende biter demiş...
demiş demesinede kadın bi gün adama imalı laflar etmeye başlamış adamsa bi güle bakıyor bide o kadına bakıyormuş arada da taşlamalı laflara ters cevap veriyormuş yine böyle bi gün kadın elinde su dolu kabı adamın üstüne dökmüş ve sen adammısın demiş bu ağır bi lafmış adam kadını kovalamaya başlamış gül ise onları öyle görünce kadınla saç baş birbirlerine girmişler adam ve komşular bunları ayırmışlar gül bağırmaya başlamış kadına evimi boşalt demiş ..
adamada senide gözüm görmesin demiş çocuklarıyla kendini odasına kilitlemiş
adamda kadında yokmuş ortalıkta .. kadın 2 gün sonra evi boşaltmış..
adam böyle durumlarda ipini kopardımı diğer eşinin yanına gitmeyi adet edinir olmuş .. sonra amcabey dedikleri adam gelmiş eve bak kızım bu adam benim yeğenim ama sakın hiç bi lafına inanma demiş o karısını sevmiyomuşta neden karısı birtane daha doğurdu şimdiyse 5inci çocuğuna hamile bu sevmiyoda bu kadın kumdanmı alıyo bu çocukları gözünü aç demiş gül bunu duyunca bayılmış oracığa yığılmış adam ona hep yalan söylemiş meğerse .. amca beyse aklını başına al bırak bu adamı demiş ondan sana fayda gelmez demiş gül amcabey nasıl kurtulcamki bu bebeği napim ne edim demiş adam bakmış allah yardımcın olsun be kızım demiş onlar benim yeğenlerim ama seninde işin zor demiş ve çekip gitmiş..
gül evini tekrar kiraya vermiş ve iyi bi kiracıymış namazında niyazında yaşlı bi karı kocaymış adam uzun bi zaman görünmemiş ... gül artık kurtuldum derken evin önüne bi araba gelmiş birkaç ipi kopuk adamlar inmişler arabadan bacı bu adam senin kocanmış kaç aylardır böyle sargoş geziyo bizde aldık getirdik demişler .. gül bakmış adam fitil gibi sızmış napıcanı bilmiyormuş adamlar bunu salona koyup gitmişler adam bi yandan kusuyormuş .. çocuklarsa öylece bakıyorlarmış ..ertesi günü adam demiş ben nasıl geldim buraya falan derken çocuğu babasına sarılmış sanki biliyomuş gibi gül bakmış diğerlerinin babası yok bari bu öyle olmasın demiş hiç ses çıkarmamış ..
adam bir iki ay öyle durmuş ama dahada sık gider olmuş diğer eşinin yanına gül madem gidiyon gelme demiş ve ağır sözler havada uçuyormuş adam öfkeyle çocuğu kaptığı gibi gitmiş...
gül çocuğunu vermek istemiyomuş ama adam bu benim diyomuş keserim biçerim hepinizi diye bağırıp konu komşuya rezil ediyomuş.
gül 2ay çocuğunu görememiş cocuğunu çok özlüyormuş rüyalarına giriyormuş dayanamamış amca beyle haber yollamış çocuğumu getirin diye ağlamış sızlamış bi akşam adam cocukla çıkmış gelmiş gül cocuğuna sarılmış elifin saçlarını bit almış bürümüş üvey ana değilmi belkide hiç bakmamış cocuğuma demiş çünkü gül temiz pişirdiği yenen tertipli bi kadınmış..
adamın karısıysa beceriksiz pasaklı pis birisiymiş tabi bu durumda bit olmasıda normalmiş
o dönemlerde şampuan falanda yokmuş arap sabunuyla yada acı sabunla yıkanılırmış
gül normalde elde yıkamaya kanaat getirmez çamaşırları kazanda kaynatırmiş küllü sularla
neyse artık gül formulü bulmuş adam ne zaman diğer karısına gitse bitli geliyormuş
gülde ordan geldiğini bilip çamaşırlarını bi güzel yakıyomuş ... adama bi nevi de ceza veriyomuş adam gidip yenisini alıyormuş ... derken böyle idiş bidiş yılları kavga döğüş geçirmiş çocuklar biraz daha büyümüş adamsa tambir alkolik olmuş ve artık gül onu çekemez olmuş.... adam her gün eve sarhoş içki şişesi elinde ne dediğini bilmez halde geliyomuş eve geldiğindede onlara eziyet ediyormuş büyük oğluysa delikanlı olmuş nerden buldun bunu başımıza keşke kocasız kalaydın da elaleme rezil olmasaydık demiş bu sözler gülün çok ağırına gitmiş adamdan ise iyice soğumaya başlamış
o sevgileriyse yalanlar entirikalarla tükenmiş yerini nefret almış birbirlerine katlanamaz hale gelmişler.. adam her fırsatta kavga ediyor elifi alıp gidiyormuş çocuksa ondan kacıp tekrar geliyomuş annesine yalvarıyormuş beni verme neden diğer kardeşlerimi vermiyorsunda hep beni veriyon babama demiş beni sevmiyormusun annecim diyomuş..
gül ise sevmez olurmuyum hiç o nasıl laf yamrum oda seni çok seviyo ondan demiş ..
elif ama beni unutuyor çarşıda pazarda sızıp kalıyo diğer karısının yanına götürüyo o çocuklar bana o kadının çocuğu nolcak diye kötü bakıyolar .. beni verme anne ben açda olsam açıkda olsam yanınızda kalayım yeterki verme beni çok korkuyom anne demiş ...
gül çaresizmiş gül bi karar almış kendi kendine bundan sonra ayaklarımın üstünde durmalıyım demiş bende esnaf olacağım demiş önce adamdan hesap işlerini öğrenmiş sonra malı nerden aldığını ve başlamış oda esnaflık yapmaya erkenden kalkıyor halden malı alıp pazarlarda kocasının karşısına sergi açıp satış yapıyormuş...kocası ise güldeki bu azim e hayret ediyormuş okul yüzü görmemesine rağmen hesap işlerini bile kocasından daha iyi yapması adamı şaşırtıyormuş ..
gül ün artık eli para görüyormuş adam ona herşeyi öğretmiş ama o kadar erkeğin sineğin içinde olmasına rağmen namuslu çalışıyormuş büyük oğlunu çıraklığa vermiş küçük oğlansa serserilere takılıyormuş ..
kızlarsa evde yanlız kalıyormuş elleri para görüyormuş ama geçimleri yokmuş adam hep içtiği için burunlarından getiriyormuş .. derken oğlanlar delikanlı olmuş küçük oğlanda kendini toparlamış ikisi birlikte annelerine yardım etmeye başlamışlar ve birgün artık adamdan annelerine dert yanmışlar anne onurumuza dokunuyo bu adamın düzeleceği yok demişler .. adam ise bi af yasası nedeniyle elifi üzerine almış kimliğini çıkartmıştı ve elif okula başlamıştı elif hem annesine hem babasına çok üzülüyordu yaşının küçük olmasına rağmen herşeyi çok ii inceliyor ve içten içe içleniyordu .. elifin bu durumu saglığı bozmuş ona cilt hastalığı musallat olmuştu doktorsa sitress den diyordu
onları tanımıyan kişiler el kadar çocuğun ne sitresi olur diyorlarmış
birgün gül adama gel seni tedavi ettirelim dedi .. adamsa ben delimiyim içmiyorum bırakcam diyordu ..gül bu son şans sana değilse temelli ayrılacaz diyordu
adam gülün ciddi konuştuğunun farkındaydı madem çocuk benim yüzümden hasta oluyo tamam bırakcam alkoli dedi .adam söz vermişti gül e 5-6 ay içmediği içinde gül oh artık kurtulduk dedi .. ertesi hafta kapı çaldı adamın biri kapıya gelmiş gülün kocasıyla dışarda konuşuyorlardı adam elinde bi poşet beyaz toz vermiş ve gitmişti ... gül bu ne dedi oda soda dedi akşam aldım unutmuşum arkadaşta midemden rahatım yok yemek sodası içiyom dedi ... gül o zaman doktora gitseydin dedi eeeeeeeh hesapmı vercez ya bu yaştan sonra soru sorup durma kes sesini dedi ..
gül adamın hareketlerinden şüphelenir olmuş ama hayırlısı bakalım dedi adam hergün elinde tatlıyla geliyordu ve hiç sebep yokken hiç durmadan deli gibi gülüyordu tuaf hareketlerde bulunuyordu.. gül hayırdır noldu sana nedir seni böyle mutlu eden falan deyince arada adamın elleri titriyor ve ben gidiyorum deyip 1 kaç saat sonra neşeli geliyordu sonra gül bunu komşusuna anlattı komşusu bayabi yaşlı ve tecrübe sahibiydi kızım üstü içki kokmuyorsa o uyuşturucu alıyordur dedi gül o nasıl bişeyki teyze dedi ...komşusunun kocası emekli polisdi ve uyuşturucunun alkolden daha tehlikeli olduğunu gül e bir güzel anlattılar . inşallah eşinde böyle birşey yoktur dediler şayet olursada emniyete bildirmesinide bilhassa istediler .. gül ise inşallah yoktur dedi ve evine gitti ..
ama aklında hep bi soru vardı yaaaaa uyuşturucu alıyosa ben nasıl kurtulurum bu adamdan dedi içinden ..
ertesi gün kapı çaldı yine o adam gelmişti şey dedi eşiniz varmı emanet vardıda
gül siz bana verin o duşa girdi dedi yalandan... adam verdi terettütlü bi halle poşet önceki verdiğinin aynısıydı beyaz bi toz .. gül bu ne dedi emaneti veren adama adamsa eşinize verin o bilir dedi pis pis sırıtarak... gül başladı çok sinirlendi bana bak bi daha bu kapıya gelirsen seni polise veririm dedi.. o sırada seslerine gülün kocası çıktı gül ise bağırmaya başladı .. kocası güle sus eller duyacak dedi gül adama şöyle bi baktı adamın elleri titriyor gözleri kızarmıştı gül artık emin olmuştu .. bu durum gül için artık bardağı taşıran son damlaydı gül adama döndü artık bitti dedi.. evim den ve hayatımdan defol sen öldün benim için dedi ..adam şaşkın öylemi olduk gül hanım dedi ..senin yetimlerine baktım bumu karşılığı dedi gül ise nolduysa karşılıklı oldu git artık hayatımdan dedi ... adam eşyalarını topladı tam elifi tuttu götürecekti elif ben gelmiyorum seninle dedi .. senin gibi babam yok artık dedi.. adam elifden böyle bi söz beklemiyordu elife bi tokat attı elifin abileri araya girdi yeter artık düş yakamızdan değilse seni öldürürüz dediler adam yazıklar olsun hepinize dedi .. gül ve elif ağlıyordu çevredeyse komşuları onlara bakıyordu adamsa bağıra bağıra çekti gitti ... artık bu başta yanlış yapılan bi beraberliğin sonuydu ebediyen ayrıldılar ..artık elifde diğer kardeşleri gibi babasız büyüyecekti ..
kaderleri aynı olmuştu babalı babasız fark etmiyordu oysa elifin içinde düzgün bi aile hayatı alkolik olmayan baba özlemi ve hep mutlu aile taplosu özentisi vardı ...
annesi babası münakaşa kavga ettiklerinde içindeki öfke ben sizler gibi olmayacağım asla diyordu .. babasının gitmesiyle elif de artık tek mücadele vercekti kardeşleri gibi
hayatla ve hayata inat ,,, insanlar bi beraberliğe adım atarken kara kadere imza atmamak için çok dikkat etmeli bu nokta çok önemli çünkü bir kişinin hayatı kaymıyor o aile ortamına kimler giriyorsa hepsinin hayatı bu noktaya bağlı .... şimdilik öykümüze burda ara veriyorum gül 4 de görüşmek dileğimle esen kalın
saygılar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.