- 1641 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZÜRLÜ SINAVI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞLI OKUL VE KURUMLARDA ÖZÜRLÜ
MEMUR ALIMINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR
14/03/2006 tarihli ve 26108 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Özürlülerin Devlet Memurluğuna Alınma Şartları ile Yapılacak Yarışma Sınavları Hakkında Yönetmelik gereği Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlara özürlü personel alımına ilişkin açıklamalar aşağıda yapılmıştır.
Başvurular aşağıda belirtilen İllerin İl Milli Eğitim Müdürlüklerine yapılacaktır.
1-KURUMU : MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
2- SINAV AÇILACAK MEMUR KADROSUNUN : 3- ALINACAK PERSONELİN :
SINIFI-UNVANI-DERECESİ-SAYISI-CİNSİYETİ-SAKATLIK ORANI-ÖĞRENİM DURUMU
G.İ.H.- Memur-------- 10--------- 60-------- K/E--------- En az % 40------- Ortaöğrenim (Lise veya Lise Dengi Mesleki veya Teknik Okul) Mezunu olmak.
4- GENEL ŞARTLAR : 657 sayılı Devlet memurları Kanununun değişik 48’inci maddesinin
(A) bendinin 7’nci fıkrası hariç bu maddede belirtilen şartları taşımak,
5- ÖZEL ŞARTLAR :
1- Sınavı kazandığı takdirde, atandığı ilde görev yapmayı kabul etmek,
6- SINAVLA İLGİLİ BİLGİLER :
Başvuru yeri : Adana (2), Amasya (2), Ankara (5), Antalya (4), Aydın (3), Balıkesir (4), Çorum (2),
Elazığ (3), Erzurum (3), Gaziantep (3), Mersin (5), İstanbul (5), İzmir (5), Kayseri (3), Konya (4),
Malatya (2), Samsun (3), Yozgat (2) İl Millî Eğitim Müdürlüklerine şahsen veya posta ile.
a. Başvuru tarihi :26 /10/2009- 09/11/2009 tarihleri arasında çalışma saati bitimine kadar
b. Sınav tarihi ve Saati : 22/11/2009 Pazar Saat 10.00
c. Sınav yeri : İl Millî Eğitim Müdürlüklerince belirlenecek sınav salonlarında.
d. Başvuru için gerekli belgeler :
İş talep formu, (Millî Eğitim Müdürlüklerinden alınacak)
1 adet vesikalık fotoğraf,
Sağlık kurulu raporu, (Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırılması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu
Raporları Hakkındaki Yönetmelikle belirlenen sağlık kuruluşlarından alınacak)
Her yıl olduğu gibi bu yılda devlet tarafından özürlü insanlarımıza kadrolu devlet memurluğu alımı sınav başvurusu başlamıştır. Türkiye genelinde yapılacak bu sınava il başına katılım sayısı 600 kişiyi geçerken alınacak özürlü sayısı ise illere göre 2 ila 5 arası değişiyor.
Kazanma şansı 0.
Şimdiden umutlar yitirildi bile.
Haydi diyelim ki memur alımı sayısı yükseldi. Sınavı kazandı ise işe girecek mi dersiniz?
Hayır.
Giremeyecek.
Sınav sonrası mülakat. O kolay diyorsunuz. Haklısınız. Mülakatta sorulan soru Başbakanımız kim? veya adın ne gibi formalite icabı sorular. Mülakatı da geçtik diyelim. Seviniyorsunuz. Bu iş tamam. Tamam değil işte. İş içinde iş var. Siz hala uyuyorsunuz. Çünkü siz sınava girmezden önce torpilli özürlü adaylarımız sınavı geçti bile. Siz sınav sonucunu heyecanla beklerken o torpilli adayımız çoktan işe girdi bile. En azından da olsa bir özürlü bireyi devlet kurumunda çalışacak ya bu bile bir sevinç , mutluluktur.
Özürlülere sınav açıldı ? Gerçekten devlet özürlüleri düşünüyor mu dersiniz? Yoksa devlet yine bir rant peşinde mi? Tabii ki rant sağlamak. Neyse ki bu yıl ücret almadılar. Sınava girmek içinse Lise mezunu da olmak şartı var. Hangi özürlü lise mezunu dersiniz? Aileler çocuğumuz özürlü deyip utancından evden dışarı çıkaramıyorken özürlülerimizin çoğu da özürlüyüm deyip evden dışarı çıkmayışıdır.
Özürlü ailelerimize ve özürlülerimizden özür diliyorum. Kızıyorum. Özürlülerimiz utanılacak bir şey yapmadınız.
Düşünüyorum da evden dışarı çıkmayan özürlüleri de haklı buluyorum. Neden mi? Hiç bir şey özürlü vatandaşlarımıza göre yapılmayışı. mimari engeller engel oluyor. Örneğin toplu taşım araçlarıına özürlü vatandaşlarımız binmek isteyecek ama binemeyecek. Merdivenleri yüksek. Ya tekerlekli sandalye ile nasıl binip, inecek. Kaldırımlar otuz otuz beş metre merdivenler.
Merdivenler merdivenler.
İşte bakın engellerimize açılan kurumada basamaklar engeli. Hiç bir özürlümüz destek olmadan çıkması zor bir kurum.
Tüm değerli özürlülerimize sınavlarında başarılar,
Engelsiz bir yaşam diliyorum.
YORUMLAR
Sitenizde yeni olduğum için herkesin yazdıklarına göz atıyorum.Böyle bir yazıyla karşılaşacağımı ummuyordum.Özürlü bir çocuk annesi olarak yazdığınız herşeye yürekten katılıyorum.Hatta düşüncelerimi dile getirmişsiniz diyebilirim.Gönülden teşekkürler....
incidal tarafından 12/10/2010 12:33:05 AM zamanında düzenlenmiştir.