ölmemek gerek
Ölümüne düşündünüz mü hiç ? Ölümü düşündünüz mü ölümüne ? Ölmemek için neler verirdi insan Necip Fazılın deyimi ile ölmemek için binler kerre ölürdü sanırım insan ...
Ölümüne düşüncelere kapılınca insan ha ölmemek için ha ebedi yaşam için planlar kurulur ölmemek için hayaller kurulur ölmemek için, nedenini dahi bilemediğimiz ,bilemediğimiz hatta kavramamak için düşünmediğimiz ölüm .......
Nedenlere sarılırız şundan veya bundan bahaneleri ile ölüme sebepler ararız vadenin tamamlandığını düşünmeden ve o vadenin günün birinde tarafımıza da doldu haberi geleceği gerçeğini Rahmanın tabiri ile akletmeyiz, düşünmeyiz ki; işimize de gelmez zaten......
Şu soruyu soruyormuyuz acaba korkuya kapılmayı göze alarak ;
YARIN ÖLECEK OLSAM hayattaki önceliklerin ne olurdu acaba? Gündemime neleri alırdım neye göre yaşamaya çalışırdım diye Ha bu arada bu soruyu kendine soracak olan mümin olsun yada olmasın sorar mı cesaret edipte ....
Mümin olduğunu düşürsek ne yapardı acaba? Mümin gündemi ne olurdu?
Neye göre hareket eder ve hayalleri ne şekilde oluşurdu . Rabbine ilk yaradılışta verdiği söze sadık kalabilirmiydi yada kalabilirmiyiz diyelim
Mümin olmayan sanırım şu şekilde hayat programını gerçekleştirdi nasıl olsa yarın öleceğim ne yapsam kar ..........
Dikkat edin Dikkat edin Yarın değil heran ölüm şakaklarımıza çakacak canımız alınacak varsayımı aklımızın bir köşesine çakılı kalsa iyi olur ki;
Hiç ölmeyecekmiş gibi planlar yapmakta ve her nefs ölümü tadacaktır gerçeğini aklımıza getirmeden yaşamaktayız......
Ölüme elbette inanmaktayız ama ölümün bizlere herşey olduktan sonra mesela;
Okulu bitirdikten sonra
mesela ;
Evlendikten sonra
mesela ;
Ev , araba ,çocukların okulları yahut onların geleceklerini kurduktan sonra geleceği düşüncesi peydahlanır nefislerimiz tarafından beynimizden..
Asıl acı veren tarafıda hayır hayır acı veren değil nefsimizin bizi teselli tarafıda Allahın bu işlediğimiz ölümsüzlük düşüncesi varsayımı hayatımızda bizleri affedebileceği ve şeytanın nefsimizle bizlere adeta dikte ettiği hatta kabul ettirdiği ölmeyecekmiş gibi yaşama hayalleri..
Belki çok abartılı gelecek yada hadi canım sendelerle mümin olduğumuz iddiasına leke sürmemek için kendimize haksızlık ettiğimizi düşüneceğiz...
Ölüm kapımızı çalmadan ve vadesi doldu hayatın demeden önce yarını değil yaşanan anın son an olduğunu düşünmemiz gerekmez mi ?
Rahman bizlere kendine hakiki kul olup o kulluk dairesinin dışına çıkmamayı,razı olduğu şekilde canımızı almasını nasib eylesin
Dua İle..,
Hattab(Y.K.)
YORUMLAR
Aminn..İnsan önce "ölüm var" sözüne kendini alıştırmalı ve sonra hayatını öyle bir dizayn etmelidir ki zaman geçtikçe ölüm var sözü "ölüm yar"a dönüşsün. Her Müslüman kendisine "gündemimde ne var?" sorusunu sormalı. Ayrıca acizane tavsiyem, her gece yattığımızda uykuya dalmadan önce ölüm rabıtası yapmak ve hayatımızı muhasebe etmektir.Yazınız her zamanki gibi hatırlatıcı ve uyandırıcı nitelikte olmuş. Tebrik ederim..