- 1262 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
HATÇEM’E MEKTUP(3)
Hatçem,çoh gıymatlı mehtubunu aldığım zaman ne gadar sevindim,ne gadar sevindim,bir bilebilsen…Mehtubunu gohladım,gohladım ve de göğsüme bastırdım…Sanki hasretini çektiğim gohun,kolonya gibi tenimden galbime gadar girdi be gülüm!..
Şu ohuma yazma öğrenmene çok sevindim.Ne gadar da azimli bir gızmışın helal olsun sağa…Senin gibi bir gıza aşık olduğum için gendimi şanslı buluyom..
Hatçem,gönderdiğim mehtupları güççük gardeşin Ayhan’ a ohuttuğun eyi olmuş.Ne de olsa senin canından,ganından…Aşgımızın sırrını başkalarına demediği gibi bubağa da demez…Sen oğa bol bol köyün bakkalından boyalı delikli şekerlerden alıp cebine goymaya bah.Ben, şekerlerin parasını,mehtubun içerisinde sağa yollarım…Ayhan,eyi çocuhdur
.Onun ahlı fikri şekerlerde…Şekerlere düşkünlüğü yüzünde zaten şimdiden dişleri çürümeye başlamış…Böyle giderse ilerde, ağzı, guş yuvasına dönecek Allah gorusun…
Hatçem,gülüm sağa duyduğum aşgım,dayanılacak gibi değil.Böyüdü böyüdü,gara sevdaya döndü sanki…Hep ahlıma sen geliyon,nereye bahsam gözlerimin önünde;o gözel yüzün.Gözlerinin pırıl pırıl edişi,ilk bahıştığımız günki gibi.Göz göze geldiğimizde hani yüreğim hop hop ettiydi ya,şimdi seni ahlıma ne zaman getirsem;yüreğim yine hop hop ediyo…
Gülüm sevgilim,canım Hatçem;ben yine çift vardiya çalışmaya devam ediyom.Sağa söz verdim ya,gısa zamanda başlıh parasını bubağının gözlerinin içine sokacağım diye…
Sen diyon ki,”yerin dibindeki pavyonlarda garılara ney getmeyesin ha” diye sıkı sıkı tembihleyon…Hatçem,heç öyle şey yapam mı ben.Ben bu zamana gadar senin üstüğe başka gül gohladıysam eşek olayım…Zaten senden başka güle de rastlamadıydım ya… Neyse oraları garıştırmıyım...İlk sen çıhdın garşıma ve ilk sağa vuruldum..Eyi ki vurulmuşum…Başkası vurmadan sen vurdun ya helal olsun,armudun eyisinden anlayon vallaha…
Hatçem, bi denem; sağa şimdi çalıştığım yerin dibindeki argadaşların bazılarından anladayım…Çok tuhaf insanlar var burada…Daha on gün önce yeni bir işçi gatıldı aramıza.Adam manyah mı ney…Ben de anamış değilim… Patronun eniştesi mi neymiş… Adam deli gibi ya. Elinde bi gamara,boyna bizim resmimizi çekiyo… Bi de ne yapıyo biliyon mu?... Bizi çalışıken devamlı filime alıyo valla…Bi keresinde bize seyrettirdi çektiği filimleri…Gendimi ilk defa o filimlerde gördüm eyi mi…Adam,ilginç dedim ya,bizimle birlikte yerin dibinde çalışıyo aynı zamanda.Bizim yattığımız barahalarda yatıyo,aynı gazandan yemek yiyo..Adamı tanıdıkça bütün işçilerin neşesi yerine geldi valla..Öyle şen şakrah biri ki sorma gitsin…Yatakhanede uykumuz gelmediği geceler,bize öyle bir şiir ohuyo ki,sanki ninni gibi geliyo…Geçende bi de aşk şiiri söyledi ki valla yüreğime dokundu da ağladım...Sen ahlıma geldin be Hatçem…Erkeklerin ağlamayanından gorhacan…Onlarda daş gibi yürek olur da aşk nedir anamazlar…Bak o argadaşın şiirinden ahlıma geldiği gadarını sağa yazayım:
Seni çoh seviyom, canımsın
Damarımdaki ganımsın
Eğer bir saniye ahlımdan çıhıyosan
Sıpa olayım…
Gözel şiir değil mi..Sen de benim ahlımdan heç çıhmıyon,bi denem…
Hatçem,sen diyon ki;”yerin dibinde fareler gibi ne eşeliyon.Heç mi gafan çalışmıyodu,simit satsaydın yer yüzünde” deyon…Hahlı olmaya hahlısın da be Hatçem…Orada da zabıtalar,insanı rahat bırahmıyo…Simitçilerin peşlerinden goşuyorlar,yahaladıklarının da simitlerini alıyolar…Ellem onların da maaşları yetmiyo anaşılan ki,yahaladıhları simitçilerin simitlerini alıp gendileri yiyolarmış…Vaziyet onu gösteriyo…Onun için ben bu yaşta,utanırım…Zabıtalarla köşe kapmaca oynamaya…
Hatçem,ben sağa birkaç gün sona yine yazacam.Bu sefer gısa oldu gusura bahma..Mehtubumun köşesinden azıcıh yakıyom…Bu da sağa ne gadar sevdalı olduğumu,ne gadar yandığımı gösteriyo…
Hatçem,benim gözlerimi yolda goma.Bu mehtubu alır almaz hemen gücük gardeşin Ayhan’a cevabını yazdır.Ayhan’a benden de selam söyle.Eniştesi de onu çoh seviyo…
Hatçem,hasretle gözlerinden utanaraktan öpüyom…Allaha emanet ol…
Sevgilin Rüstem…
Not:Tokat şivesiyle yazılmıştır.