Kanser çoğalıyor !
Kanser hastalığı yayıldıkça yaylıyor; ayağımıza giydiğimiz,terlik, ayakkabı,cep
tel,tv,petrollu giyisiler,çorap,çamaşır,kazak,tişort,
pamuk ve yün olmayan yastıımız,yorganlarımız,petrollü bahtaniyelerimiz,laminat
parkelerimiz,pimapen çerçevelerimiz,plastik badanalarımız yediğimiz ekmekteki
beyazlatıcı,şampuanlarımız,deterjanlarımız,sabun yerine bol köpüklü kanserojanlı sıvı
deterjanlar,
mutfağımızda çok sık kullandığımız yoğurtlarımız ve sütlerimiz , berrak su diye aldığımız
pet şişe sularımız tatlandırıcı ve tortu yapmaması için kullanılan maddde,sebze ve
meyvelere atılan hormonlar,
arılarımıza yedirdiğimiz şekerli su,yapay olduğu için kanser riski taşıyormuş .
Hastahaneler dolup taşıyor;
Peki nasıl yaşayacağız,ne yapmalıyız ,hangisiyle mücadele edeceğiz;yoksa sıramızı mı
bekleyeceğiz..!
Oya Gedik
Not:daha sayamadıklarım,
bir aile dostumuzu kaybettik bir ay içinde aramızdan ayrıldı KANSER’den !
YORUMLAR
En güzeli en sağlıklısı en doğal olandır .
Eskiden fazla doktora hastahaneye gidilmezmiş ama her şey natureldi..
Neye dokunulsa yense içilse soluduğumuz hava hepsi kirlendi..
İnsanlara teslim edilen doğayı aç gözlülükle daha çok elde etmek için kirlettiler..
Ardından olagelen savaşlar nükleer etkenler ..Genleride etkileyen geleceği mafeden nesli sağlıktan uzaklaştıranlar..
Zamanın sorunu herşey kolaylaştıkça boş zamanları yararlı şeyler değilde nefsi yolda tüketenler ruhta huzursuzluklar bunalımlar...
yetinmeme kanaatsizlik artırdı artırdı..
Allah yardımcımız olsun ama 1yerde okumuştum stresin 99 hastalığa sebep olduğunu ...
Her şeyin başı sağlıklı yaşam çığ gibi artan kansere çareler bulunsada 1başka türü irtaya çıkıyor.
Güzeldi konusu yüreğinize sağlık..selamlar..
canım arkadaşlarım bende eskiden kanser kelimesini bile duysam çok korkar üzülürdüm ..stresten üzüntüden yanlış beslenmeden ırsi sigara alkol vb şeylerden olur diye biliyordum ama şimdi çok iyi bildiğim bir şey var KADER - YAZGI .....ne dersek diyelim biz dünyaya gelmeden önce bize verilen ROL.......Benim dört yıldır her an-ım aşırı stres aşırı üzüntü 50 yaşıma kadar tek sigara içmemişken günde 4 paket sigara bazen alkol yağlı kırmızı etli yiyecekler kızartmalar yani çok bozuk bildiğimiz yiyeceklerle beslenerek geçti....çok ama çok sıkıntı stres üzüntü içindeyim fakaaaat sağlığım inanılmayacak ölçüde iyi bir kez nezle dahi olmam başım bile ağrımaz vücudum çok dinç 54 yaşımda olmama rağmen tüm çevremdekiler 35 civarında gösteriyorsun derler....yani çok sıkıntı çok stres çok ta sağlık...ama ölüm korkusu kanser korkusu hiç yok ve çok sağlıklıyım çek-up yapıldı demir gibi çıktım.......çok rahat olun inanın kaderde ne varsa o yaşanılıyor hiç kaderci değilken şu anda çok kaderci oldum yaşadıklarım ve gördüklerim sonucunda....teşekkürler arkadaşım sağlık konusu ile ilgili güzel bir yazı idi sevgi ve selamlarımla....
Sevgili Oya. Evet bu saydıklarınız kanser yapıcı ama en çok da sanırım üzüntü kanseri anında vucuda yayıp bir kaç ay içinde götürüyor.
Biz yaşamak zoundayız her şekilde. Bize sunulanları ister istemez alıp kulalnıyor ve soluyoruz. Çünkü artık telefon, bilgisayar v.s günümüzün vazegçilmez teknelojik gelişmeler içinde yer alıyor.
Güzel bir yazı. Kutluyorum kelminizi ve sevgiler yüreğinize
Sevinç Hanıma çok katılmıyorum. Mükemmel bir ailesi olan, hiç bir şeyi dert etmeyen bir yakınımı geçtiğimiz ay kanserden kaybettik. Bence dış etkilerin yanında genetik yapı, allerjik bünyeye sahip olmak, bağışıklık sisteminin yetersizliği v.s, nin de büyük etkisi var.
Önemli konuya değinmişsiniz.
Teşekkür ediyorum Oya Hanım.
Sevgiler yüreğinize.
Oya Hanımcığım,
çin malları özellikle kanserin yapan ürünlerin ilk leri.
arkadaşınıza Allahtan rahmet diliyorum.mekanı cennet olsun.LÜTFEN! mevsimsiz sebze ve meyvalardan uzak duralım.ben akdeniz bölgesinde yaşıyorum.seraların bolca olduğu bir bölge ve bütün arkadaşlarıma sesleniyorum.ne olur özellikle salatalıktan ve patlıcandan biberden domatesten kış ayında uzak durun.sizinde yüreğinize sağlık.sevgilerimle.
Allah Rahmet eylesin, mekanı Cennet olsun arkadaşınızın.
Kanser; maalesef ki öyle. Babam ömrü boyunca bir kez bile hastalanmayan, hatta nezle, grip olmayan bir insandı. İçki ve sigara ağzına sürmezdi, kırmızı et asla yemezdi. Sebze ve meyveleri ise zamanında ve mevsiminde tüketir, tükettirirdi. Böbreklerinde taş var teşhisi konuldu ilk hastalandığı zaman ve ameliyata alındı. Sonuç pankreas kanseriymiş ve sözüm ona doktor bunu ameliyatta anlamış. Hemen apar topar ameliyattan çıkardılar ve biz sormasak kanser olduğunu bile gizleyeceklerdi. Söylemediler. İki gün içinde düzelir denilen kişi ameliyattan iki gün sonra fenalaştı da biz sıkıştırınca söylenmek zorunda kalındı. Ameliyat raporunu istemiştik çünkü. Ve maalesef dört gün sonrada babamı kaybettik....
Her ne kadar yapay ürünler neden oluyor denilse de kansere, üzüntü ve sıkıntı daha çok tetikliyor.
Dikkat çekilmesi gereken bir konuya değinmişsiniz. Teşekkür ederiz...
Saygı ve sevgilerimle...
Bu saydıklarınız eminim ki ispatlanmış önemli değerlidir, ancak çok şahsi fikrimi ilave etmek istedim...
Kanserin tek sebebi var o da üzüntüdür kahr etmektir...
Bu bana göredir yaşadıklarımdan öğrendiklerime göredir, ne sigara ne alkol ne başka herhangi bir sebep tetikleyici unsur değil, sadece üzüntüdür vücuda zarar veren.
Hani şair demiş ya "Duvarı nem insanı gam yıkar" diye, aynen katılıyorum...
Yıkılmamak için hayatı çok fazla önemsemeden, olaylara bakışımızı dram haline getirmeden devam etmek zorundayız.
Aksi halde ha kanser ha bir başka illet yakamızda asılı bekliyor...
Var olun, güzel bir uyarıydı.