- 1113 Okunma
- 36 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Maaşını az bulup, meydanlarda slogan atanlar…Devletin masasında oturup, sandalyesinden dert yananlar…Bu hazine babanızın mı? Cebinize attığınız liraları hak ediyor musunuz? Üç kuruş için ortalığı yıkarken, ayda elli lira görmeyenleri düşünüyor musunuz? “Bana ne “diyorsunuz…” Ben okurken benle miydi?” Ne okuması kardeşim, dayın olmasaydı hiçtin sen…
günün yazısını kutluyorum.gerçekten hak etmiş.sevgiyle...
Mahzun Prenses, haklısınız ama, boş verelim şu siyasileri, zira Hz.Ömer adaletinde birini beklemek rüyadır bize..O yüzden halk olarak önce kendimizi düzeltmeli kendi yaralarımızı sarmalıyız...Bize bizden fayda var. Ne demiş Arif Nihat ASYA " Sabunla ellerimizi yıkamalıyız, işimiz bittikten sonra sabunu yıkamalıyız..." Teşekkür ederim size diğer arkadaşlara..
Ne yazık ki bizler çok fazla değerlerimizi kaybettik amma bunlar genel de siyasilerin,rantiyecilerin ve de bana ne lazım cıların yüzünden oldu.Günümüze en elzem yazılardan biriydi sevgili şair.
Biz Hz.Ömer'in adaleti ile hükmedecek liderler başa geldiğinde ancak refah içerisinde olacağız.G8 de 3 yoksul orta ölçekli ülkenin açlarını doyuracak kadar dehşet harcamalar yapılmadığı zaman dünya çocukları doyacak.
kaleminize sağlık.
Siz yorum yazan, yazımı okuyan değerli arkadaşlarım var oldukça, artık daha da eminim ki, insanlık ölmemiş. Duyarlı duruşlarınız için hepinize teşekkür edelim. Maksadımız insanı dilenci yapmak değil, insanlarımızı dilenci durumuna düşmeden kurtarmak.Herkes muhtaç olabilir, hepimiz dara düşebiliriz. Biz ömrümüzde bir kere olsun birine yardım edersek, inanıyorum ki, bizim de dar günümüzde kapımızı çalan olacak...Haydi, herkes gücü yettiğince yoksula yardım etsin. En yakınımızdan başlayalım, herkese de bunu yapmasını öğütleyelim.Ben inanıyorum ki, sizler zaten elinizden geleni yapıyorsunuzdur..Haydi biraz daha gayret, bereket yediğimizde değil, verdiğimizdedir...Hiç bir şeyimiz yoksa verecek, içten gülümsememiz vardır elbet...
"biz düzenden daha vicdanlıydık"
Sanırım anahtar sözcük buydu, çünkü okurken takılıp kaldım bu cümleye, biz düzenden daha vicdanlıydık ve düzen çok acımasızdı...
Okumaya geç kaldığım güzel ve anlamlı bir yazı...
İçerisinde anlayabilenler için o kadar güzel mesajlar var ki, üzerine söylenecek pek de söz kalmıyor.
Kutlarım güne gelen yazınızı...
Bugün Allah için ne yaptım, ne yapabilirim diye sorduğumuzda bu fırsat bize tanınacaktır ve birilerine yardımcı olmanın, birilerinin yüzünü güldürmenin yüceliğine ermemiz sağlanacaktır.. muhtaç birileri için elimizden geleni yapmayı yürekten isteyelim yeter.. hele ki çocuklar için, onlar hepimizin, bu dünyanın çocukları ve geleceği..
kutlarım seçkiyi.. haketmiş bir yazı..
çok kişiye ulaşması ve dokunması gereken bir yazı..
Gerçekten okunması ve algılanması gereken bir yazı. Her birimizin bu konuda söyleyeceği çok şey olmalı ve kendini sorgulamalı.
Her birimiz en yakınımızdaki muhtaçlara el uzatabilmiş olsak dünyada ne aç kalır, ne fakir. Ve bunu neden yapamıyoruz, yapmak istemiyoru, insanlığımızı mı kaybettik, düşünmemiz gereken en önemli konu Aynur hanım.
Güne gelmeyi hakeden bir yazı idi. Teşekkür ederim paylaşımınız için. Sevgiler yüreğinize
Duyarlı kalpli gerçekleri dile getiren yazınız güzeldi..
Komşusu açken tok yatan bizden değildir..
Aç ölen varken tıka basa yiyenlerin her lokmasında herkesin fazladan yediği her lokmada yoksulun açlarında hakkı vardır..
Bir yanda ilaç alamayan ölen yada beklerken amaliyat olmak için ölenin ölümündende sorumludur insanlık..Gördüğü halde yolunu değişir yada gider ..İnsanlık bu mu.Verilenler emanetken mülk para herşey neden gerektiğinde o emanetten kardeşine garibe yardım edilmez..
Aldıklarını kumar içki her mevsim eşya değişen her mevim modayı takip edenler her aldığınız fazlalıkta yoksulların hakkı var..Hepsinden hesaba çeikleceğiniz an vardır..
1çift giysiyle ömrünü tüketenler varken insanlardan istemeye haya edenler varken ..
Ben haya eder oldum dünyalık istemeye duaya verdiği Rabbimin fazlasıyladır hamd olsun ..
Acımayana merhamet etmeyene acınmaz merhamet ediilmez...
Emanetler 1anda el değişir zengin umursamazlar fakirleşir..Fakirler zenginleşir ..Selam ve dua ile..
ÜLKÜ BAHÇESİ tarafından 10/16/2009 10:39:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Uyuyoruz, uyanıyoruz, yiyor, yiyor tekrar uyuyoruz biz…Her şey ama her şey yemek üzerine programlanmış hayatımızda. Çalışmamız, uğraşmamız bile boğazımız için. Hatta yaptığımız diyetler ve sporlar da, daha fazla yiyebilmek için. Zayıflamalıyız ki, midemizde yeni yemeklere yer olsun. Oysa, bir yerlerde, derdi boğazdan geçmeyen yürekler var. Göz kapakları gözlerine düşmüştür ve eğretidir gülüşleri. Elleri çiçek tutmamış, ayakları ömürlerince on çeşit ayakkabı görmemiştir.
Çok haklı bir yazı olmuş bence. İnsan olarak bencillikten kutulup etrafımıza bir baksak. Yada çöpe dökülen yemekle bile bir çok insanın doyacağını aklımızdan çıkarmazsak çok iyi olacak...
Tebrikler Aynur, çok güzel bir yazı...
Selam ve sevgimle...
alkışlıyorum güzel kalemi...
çok haklısınız her şeyi devletin sırtına bırakıp bizler aymazdan gelirsek bir yere varamayız.
zaten devletin malını amudu ile götüren götürüyor onların bizim yalın ayak çocuklarımızla uğraşacak ne yütrekleri nede vijdanları var.
ama bizler her kes evinin önüne süpürse miseli çevremizden başlayarak birileri içiin bir şeyler yapabilme mutluluğuna erişebiliriz.
sizi seviyorum güzel kalem.
sayın Müget, yazım kesinlikle edebiyat olsun diye yazılmamıştır. Ama yine de beğendiğinize sevindim.
Sizce Türkiyede kaç memur aldığı parayı hak ediyor...En düşük memur maaşı 1500 ytl...Türkiye şartlarında iyi para bence...2,5 milyon memur varmış. Hadi aileleriyle 6 milyon olsunlar. 25 bin tane zengin varmış...Hadi bir milyonda orta halli esnaf olsun...Geri kalan o kadar milyon insan, günlük ya da asgari ücretle yaşadığına göre, 1500 ytl iyi para...Dedim ya, bu hazine kimsenin babasının malı değil...Ama inşallah herkesin yaşam kalitesi eşit derecede artar da, eşler, anneler, çocuklar ağlamaz...
YAŞAM EN ÇOK ÇOCUKLARA ZALİM OLDUĞUNDA, DAYANILMAZ OLUR.
VE BİR ANNENİN EN BÜYÜK ISTIRABIDIR BU.
MAAŞLARI AZ DİYE MİTİNG YAPANLAR, BU NEDENLE NİYE SUÇLU OLSUNLAR Kİ SAYIN AYNUR.
BİR MEMUR, COCUĞUNUN DERSANE PARASINI ÖDEYEMİYORSA, AY SONUNU AÇ BİLAÇ ZOR GETİREN MEMURLAR İSYAN ETMEMELİ Mİ SİZCE??
FAKAT YAZINIZIN EDEBİ CAZİBESİNE KAPILDIM..TEBRİKLER...
Durmadan tüketiyoruz.Vitrinlerden gözümüzü alamıyoruz, markete uğramazssak içimiz rahat etmiyor.Gözümüz aç. Hep ''BEN'' ... Bananeci bir toplum olduk. Elimizdekilerin değerini, emek vermenin tadını, paylaşmanın sevincini unuttuk.Bunalım takılıyoruz.Öfkemiz, söylenecek sözümüz çok, anlayanımız az, güven ise tarih olmuş.
Yine de sizin gibi güzel yürekli insanlar oldukça umut olduğunu düşünüyorum.Bu güzel kalemler hep yazsın konuşsun ki belki tıkanan kulaklar, görmeyen gözler açılır.Yüreğinize sağlık
Gerçekler, maalesef..Adalet olmayan toplumlarda bu sorunlar hep yaşanıcaktır..
Bir de adaleti sağlayan otorite, adaletsiz olursa????
Zincirleme halinde devam eder..
Sefalet, açlık, soygun, vahşet, terör...Bu toplumlar da zayıflar, fakirler güçlüleri besler...
Etiyle, kanıyla..Bir avdır onlar...
Etkili bir anlatım..Gözleminiz her zaman ki gibi..Tebrikler..
ANCAK YOKLUĞU ÇEKENLER BİLİR. ÇEKMEYEN ANLAYAMAZ. HANİŞ BİR ATASÖZÜ VARDIR. " BEKARA KARI BOŞAMAK KOLAYDIR " DERLER. ONUN GİBİ BİR ŞEY. YATAĞA YATTIĞINDA İNSAN RAHATÇA UYUYABİLMELİ. ÖNCE O GÜNÜN HESABINI VERMELİ İÇİNDE. BU BİR KJAÇ KİŞİ İLE OLACAK İŞ DEĞİL. TOPLUMUN HEPSİ DUYARLI OLACAK Kİ GÖR SONUÇLARINI. ÇOK GÜZELDİ SEVGİLİ ARKADAŞIM KUTLUYORUM SENİ YÜREKTEN. SEVGİLERİMLE :)
ZOR DOSTUM ZOR..BİZİM MİLLET BANANECİLİGE ALIŞMIŞ HERKES KENDİ DERDİNDE KİMSENİN KİMSEYİ DÜŞÜNDÜGÜ YOK MİLLET YAN KOMŞUSUNUN ALT KAT KOMŞUSUNUN ADINI BİLE BİLMEZ OLDU KALDI Kİ YARDIM ETSİN YİNEDE UMUTLAR HERZAMAN VARDIR ARAMIZDA ADAM GİBİ ADAMLAR MUTLAKA OLACAKTIR BEN ŞAHSIMA SİZİN TEMENNİ ETTİGİNİZ BÜTÜN DİLEKLERİ GÜCÜM YETTİGİNCE YAPIYORUM BU YAZIDAN SONRA DAHA FAZLASINI YAPMAK DAHA İYİ OLUR DİYE DÜŞÜNDÜM GÜNÜN YAZISI OLMAYA ADAY BU GÜZEL YAZINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER SAYGILARIMLA
Lazuşağı, lazkızını çok iyi anlamış. Ben zerreyim ama, elimden bir şey gelmiyor. Bir olmazsak bireysel olarak hiç bir şey yapamayız...Evet yokluğu bilmeyen, yoksulları bilemez...AAH ŞU ÇOCUKLAR, AH ONLAR AÇ KALIR DA BİZ NASIL DOYARIZ...BİZİM DE EVLATLARIMIZ VAR...NASIL DUYARSIZ KALALIM...KALMAYALIM LÜTFEN...
YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM DEĞERLİ BÜYÜĞÜM...ALLAH SİİN DE NE MURADINIZ VARSA VERSİN..SELAM İLE..
Sevgili Yazar.
Çok güzel bir makale acı gerçekler maalesef bu böyle gelmiş böyle gidiyor.Yazınız beni inanın çok derinden yaraladı zaten yazınızı okuyupta üzülenler etrafındakilere birşeyler verenlerdir elinde olupta sağını solunu görmeyenler bir sürü insan var tanıyoruz çevremiz dolu jeep lerle gezen komşularımız var kardeşleri aç doğalgaz yakanlar var kışın kağıt yakarak ısınmaya çalışanlarda.
Sayın yazar bu yazınızı kimler anlar biliyormusunuz aynen sizin gibi açlık sefalet çekenler çebi dolu olanlar asla anlamaz.
Ben Lüx bir maazadan dörtbin liraya bir çeket,yüz elli liraya bir kol düğmesi,binliraya bir çift ayakkabı alan bir adam rasladım kapının çıkışında iki ayağı kesik tekerlekli sandalyede mendille sakız satan adamın yakarışına hadi be git Allah versin diyenler var.
Allah bu insanlara zenginlik verdi ama onların merhametini aldı.
Çok güzel bir yazıydı Aynur kardeş mangal gibi yüreğiniz var hani derlerya adam gibi adam sizde kardeş gibi bir kardeş ana gibi bir anasınız .Mevlam size ve sizin gibi düşünenlere hayırlısından bol kazanç versinki sizlerde muhtaç olanlara veresiniz.
Ayhansarıkaya pazarda satamadığı mallardan yardıma muhtaç olanlara ver4iyor diye dezkahında mal kalmıyormu bilakis dahada artıyordur Allah niyetini kabul eylesin Allah daha çok versin...
Aynur Kardeşim sizler gibi birilerinin hala var oluşu bizleri mutlu kılıyor hala ayaktayısak sizler gibiler sayesindedir unutmayın.
Allah Ne muradınız varsa versin..........
Saygılar sunarım efendim....
Afrikalılara üzülüyoruz. Haberlerde görünce gözyaşlarımızı tutamıyoruz. İnsanız, elbetet ağlayan her insana üzüleceğiz. Peki ya bizim “Afrikalılarımız”…Onları düşündünüz mü? Kimse bana bir şey olamaz demesin. Sabah iki gece arasında hapistir. Her sabahın gecesi, her gecenin sabahı gelecektir.
Haklı bir isyan.Çok doğru,çok yalın dile getirmişsiniz,her şeyi.
Mutlu azınlık bunları duyar mı bilemem.Ama çoğunlukta olan mutsuz azınlık bu çağrışıma inanki kulak verecektir...
Pazarlar da olduğum için pazarın sonuna gelip de atılan sebzeleri toplayanlar,tezgahıma gelip de "satamadığın modası geçmiş giysi varsa ver" diyen insanlarla dostluğumuz sürüyor...4x4 dörde binip,pis pazarcılar deyip burun kıvıranlar "ben markaya takılırım "diye aynı malı beş misli fiyata mağazalardan almak için paranın hesabını bilmeyen burnu kaf dağında olanları da yakından görmekteyim...Allah,insanımıza sabır versin...
Sabahın erken saatlerinde okuduğum bu güzel yazınız ilaç gibi geldi bana.
Yüreğine sağlık Aynur kardeş.İyiki seni yakınen tanımışım.
Saygı ve sevgilerimi gönderiyor,miniklerinin gözlerinden öpüyorum...
ayhansarıkaya tarafından 10/16/2009 5:58:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kolay ağlamanın yaşla yakından ilgisi olduğunu biliyorum ama ben galiba doğuştan biraz zırlakım. Yolun sonuna yaklaştıkça, kaybedilen bir ömür, kaçırılan ve bir daha yakalama imkânı kalmayan fırsatlar, pişmanlıklar ve hayatın gerçeği insanın aklına geldikçe, göz pınarları doluyor işte. Tabii bazı gerçekleri de daha doğru görebilmenin de etkisi var bu göz yaşlarında.
Fikret Bey, eşinize selamlar öncelikle...Ağlamak alay edilecek bir durum değil ki, gözyaşı Allah'ın insanlara bir lutfudur.
Hem çok iyi biliyorsunuz ki, niyetim ağlatmak, duygu sömürmek ya da ne bileyim her hangi bir çıkar gütmek değil. İnsanlar, etrafını görsün istiyorum. Hayatın laylaylom olmadığını en iyi bilen arkadaşlarımızdansınız.
Ama gerçekten ağlanası bir hayatın içinde haşroluyoruz...
Gözyaşlarımızı bile kendimiz için döküyoruz. Biz ne kadar cimriyiz değil mi?
Gecenin bu saatinde, bizim gibi, ağlamaya hazır, göz pınarları patlamak için bahane arayan insanlara göre, özenle ve inatla yazılmış bir yazı.
Fakat , ben de inadına ağlamıyorum bu akşam. Çünkü, eşim yanımda ve ağladığımda benimle alay ediyor...
Fikret TEZAL tarafından 10/16/2009 2:10:29 AM zamanında düzenlenmiştir.