- 709 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
4. KAPADOKYA ŞİİR ŞÖLENİ
KAPADOKYA ŞİİR ŞÖLENİ
16-17 EKİM 2009
“Şen olasın Ürgüp dumanın gitmez
Kıratın acemi konağı tutmaz
Oğlun da çok küçük yerini tumaz
Cemal’ım Cemal’ım algın Cemal’ım
Al kanlar içinde kaldın Cemal’ım”
“Üzerinde kurulan her medeniyet giderken diğerine devretmekte mirasını. Anadolu ne olursa olsun kirlenmeyen / kirletilemeyendir”. Söylemi ile başlıyor şair Özer TURAN Anadolu’yu anlatmaya ve İstanbul’u yani bir anlamda edebiyatımızın merkezi sayılan mekânı, bu kadar özel kılanın Anadolu olduğu söylemi ile devam ediyor.
İşte tam bu bab’dan olmak üzere, uzun zamandır naif çaba ve emeklerini takip ettiğim, Anadolu’nun belki de en müstesna ve en büyülü havasının solunduğu bölgelerinden biri olan Kapadokya’dan, O Güzel Atlar Ülkesi’ nin şiir dostlarının, ahenkli şiir çığlığı yükseliyor.
Erciyes’in, Hasan ve Güllü Dağlarının lav ve küllerinden, yine cömert rüzgarların özenle okşadığı bazalt peri bacalarının, o taç yapraklarından gelen bu güzel çığlığa ses vermemek ne mümkündü?
Bu yıl dördüncüsü düzenlenecek “Kapadokya Şiir Şöleni” adlı , 16 Ekim Sonbaharında başlayıp iki koca gün sürecek bu etkinliğin emektarlarını böyle minnacık bir yazıda sayıp geçmek haksızlık olur elbet . .Ama görünen o ki bu etkinliğin ve öncesinde “temiz” bir şiir yarışmasının gerçekleşmesinde tüm Nevşehir sakinlerinin çabası olduğu muhakkak. Amma velâkin bir isim var ki ondan hiç bahsetmemekte külli haksızlık olacak. Edebiyat ve verilen emek adına, isminin başına şiire ilişkin güzel sıfatlar ekleyebileceğiniz bir hanımefendi… Ayşe Paslanmaz .İşte tüm bu güzelliğin ser maharetlisi…
Öldürülen Cemal’e, karısı Şerife tarafından yakılan, kendi türküsünü kendi acısından çıkarıp dillendiren bu şehrin insanlarının Şiir Alay’ında bir küçük fener olup ışık saçmamak ne mümkündü? İşte biz böyle çıkıp gideceğiz O Güzel Atlar Ülkesine ve mutlaka sarıp sarmalayacaklar bizi de türkülerle, şiirle.
AHMET ARIK
BİLGİ İÇİN… www.urgupfm.com tr
www.kapadokyahaberi.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.