YORUMLAR
İsmail b. Vasid anlatır:
ALLAH Resûlü’nün vefatından sonraydı.
Ebû Bekir’in [r.a] bir hutbe verdiğini işittim, şöyle diyordu:
“Bir sene önce Resûlullah [s.a.v], şu bulunduğum yerde ayağa kalktı” dedi
ve duygulanıp bir müddet ağladıktan sonra şöyle devam etti:
“Yalandan sakının; çünkü o kötü ahlâk ile beraberdir ve her ikisi de ateştedir.”
********************
Ebû Ümâme, Resûlullah’ın [s.a.v] şöyle buyurduğunu nakletmiştir:
“Yalan, münafıklığın kapılarından bir kapıdır.”
Hasan-ı Basrî [rah] der ki:
“Gizli ve açıktan yapılan şeylerin, sözlerin ve işlerin,
giriş ve çıkışların birbirine uymamasının münafıklıktan olduğu söylenir.
Münafıklığın temeli ise yalan söylemektir.”
Peygamber Efendimiz [s.a.v] şöyle buyurmuştur:
“Konuştuğun konuda sana inanan bir kardeşine yalan söylemen büyük bir ihanettir.”
İbn Mesud [r.a], Resûlullah’ın [s.a.v] şöyle buyurduğunu anlatır:
“Kişi yalan söylemeye ve yalancılıkla uğraşmaya devam ederse
ALLAH katında yalancılardan yazılır.”
YİNE GELECEĞİM İNŞEALLAH
SAYIN BEDİRHAN;
AŞAĞILIK DUYGUSU VE KOMPLEKSLERİ YÜZÜNDEN KİMLİKLERİNİ AŞMAYI BAŞARAMAMIŞ İNSANLAR YALAN SÖYLERLER.
KENDİLERİNE YETMEYEN, VAR OLANLA YETİNMEYEN VE HADDİNİ BİLMEYEN İNSANLAR YALAN SÖYLERLER.
İMAN GÜCÜ ZAYIF İNSANLAR YALAN SÖYLERLER.
SANIRIM AÇIKLAMALARIM ŞİMDİLİK İKTİFA EDER! TEBRİK, TEŞEKKÜR VE DERİN HÜRMETLERİMLE.
YALANLA İMAN AYNI KALPTE BARINMAZLAR..
YALAN SÖYLEYENLER ASLINDA İÇTEN İÇE ÇÜRÜYEN ELMAYA BENZER ..KONUŞURKEN İÇLERİNİDE YERLER..İNSANIN RUHU GÜZELLİKLERİ SEVER..RUHLA KALP BEYİN TEZAT HALİNE GİRERKİ OANDA BAKSANIZ YALAN KONUŞAN SAKİN DURMAZ GÖZLERİNİZE BAKAMAZ..MUTLAKA ÜZERİNDE OYNAR ..DİKKAT DAĞITMAYA ÇALIŞIR..
EFENDİMİZ SAV E SORULMUŞ MÜMİN ŞUNU EDERMİ EDER BUNU PEKİ YALAN DEYİNCE MÜMİN OLAN KİMSE ASLA YALAN SÖYLEMEZ DEMİŞTİR..
YALAN ÜZERİ ÖRTÜLEN PEMBE HAYALDİR YAPMAK İSTEDİKLERİ YAPAMADIKLARINI KİŞİNİN BAZAN ARD ARDA SIRALAMASI BELKİDE..
AMA NE OLURSA OLSUN YALANCININ MUMU YATSIYA KADAR YANAR SONRA SÖNER ORTAYA ÇIKAR BİR ŞEKİLDE ..
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL ORUMLARINIZ İÇİN HEPİNİZE AYRI AYRI....
sözlük anlamı =bir veya birden fazla kişiye varolmayan paralel bir gerçeklik boyutunun varlığını kanıtlama çabası.. yapması çok zordur zira en başta gerçek olmadığından ucu fizik kurallarını baştan icat etmeye kadar varabilir.. yapanın her şeyi göze alması gerekir...
Bilimsel olarak daha pek çok tarifi var
Neden yalan söyler insan ve neden yalana ihtiyaç duyar kişi bunu irdelemek lazım .Hani bir laf vardır “yapana değil ,yaptırana bakacaksın” derler ..Elbette de sözünü ettiğim yalan konuşanı desteklemek değil ama temeli ne onu merak ediyorum zaman zaman …
Bazı insanlarda vazgeçilmez alışkanlığa kadar giden tehlikeli bu hastalık ne zaman ve nerede başlar,teşhisi bazen zordur(kişi yalanını boş bulunup da unutmadığında ama geneli unutur )
Ben yalanın bütün renklerine karşıyım bana göre pembe ve beyazları da aldatmaca kandırmaca ve kim kandırılmak ister aranızda? Böyle sorunca ,cevap kimse oluyor ama gerçekleri söylediğinizde “aaaa sende ama” deniyor.Garip bir çelişki değil mi ?
Anne_baba ,öğretmen ,patron ,arkadaş kim varsa nasibini alır bir şekilde payına düşen…
Ben yaşamım boyunca pembe dahi yalan söylemedim ama sonucu ne oldu biliyor musunuz ?insanlar gerçekleri duymayı istemiyor ve kandırmadım aldatmadım diye kızdılar bana ,”bu kadar da doğrucu olmak zorunda mısın” dedi bir arkadaşım . “Evet dedim olmak zorundayım” ,çünkü ben bana yapılmasını istemediğim bir şeyi ,karşımdakine yapmam.Artık çevrem gerçekleri duymak istemiyor ise soru sormuyor bana
Yalandan nefret ettiğini söyleyen insanlar dahi pembe olanına sıcak bakıyor ?Bence rengi değiştirmiyor olayın özünü ama toplum bunu kendince renklendirmiş ayrıştırmış ,,sınıflandırmış ve paketleyerek yaşam tezgahının üzerine koymuş ,ben almadım bunu diye o tezgahtan ,bu gün çevremde çok sevilmeyen biriyim.Kimse sevmesin hiç umurumda değil açıkçası çünkü ;
YALANLARLA YAŞAMAKTAN VE YAŞATILMAKTAN İSE DOĞRULARIMLA ÖLMEYİ TERCİH EDERİM …
Kalemize Sağlık
Saygılarımla