- 469 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tarafçıl İbikli Bir Kuştur
Cemaatçilik, particilik, mezhepçilik, tarikatçılık, kısaca tarafgirlik ’baş nerede topyekün teba orada’ mantalitesi şahsiyet sahibi insanlar için kepazeliktir. Bu olgunun sağı solu ortası olmaz.
100 doğrusu olan birinin 3 yanlışını 100 doğrusunun hatırına doğru kabul etmemeliyiz ve onu, Galatasaray karşısında Fenerbahçe kötü oynadığında ’olsun benim takımım, sonuna kadar ardındayım. Hata mata yok, fıstık gibi oynadı’ diyen fanatik taraftar misali ölesiye savunmamalıyız. 3 yanlışa yanlış deyince 97 doğru lekelenmez. Çoğu doğru olan da kirlenmez. Hatasızlık beklentisi kirden sakınmak adına lağıma düşmektir. Hatasızlık hastalığı insan için en sıkıntılı çıbandır. Kusursuz hatasız biri beklentisi nedeniyledir insanın insanı gütmesi. Birine olduğundan fazla giydirme hasletidir insanı insana köle kılan. Herkes annesinden doğarken kıçına şaplak yemiştir. İnsanı tanrılaştırdığınızda Tanrı’ya karşı sorumlu olursunuz.
’Onun sürübaşı kaka, benimki sütten çıkmış akkaşık amca’
’Benim sürüm güzel, sizin sürü işe yaramaz’
’Sürün beni’
’Güdün’
’Mee’
’Möö’
Bazen sağ adına, bazen sol...
Bazen Tanrıyı önüme yeşillik koyun, bazen Marks’ı
ve bazen adı Liberalizm olsun davanın, bazen Turan
Oynamama hakkımı kullansam, ’vay hain vay’cı sayın ve vurdurun kaldırımlarda afyonculara, boylu boyuna devirin beni.
Sürü değiliz. İnsanda sürü rengi sırıtıyor. Bir insanın her sözü doğru olmaz. Peygamberler bile günde en az yüz defa ’hata ettim, affet’ dermiş. Sokaklarda yürürken bakın çevrenize. Hep aynı tip insanlar... Lütfen yani! Yağlı kuyruklu koyunlara döndük. Sağ olmazsa sol, din olmazsa dinsizlik... Bu ne ahmaklık? Dinsizin her şeyi hatalı olamayacağı gibi dindarın da her şeyi doğru olamaz. Bu durum insan tabiatına aykırı.
Taraf mı tutacaksın? Kendi tarafını tut. Vicdanını... Birilerinin doğrusu doğrun olduğunda; ya da eğrisi eğrin, içi sende dolmuyorsa kavramların, kalben ve aklen benimsememişsen, kara kaşına kara gözüne, havasına civasına tav olduğun için bu böyleyse hiç kusura bakma arkadaş: Sürüsün, sürüm sürüm sürünesin. Haltınla hakkınla barış... Yaşa.
Yazı başlığının anlamı şu: Horoz, tavukla birleşeceğinde onun üstüne çıkar ve ibiğini gagasında sıkıştırır. Kontrolü horoza veren tavuk kıpraşamaz!
Mailis Nalars Tarafçıl İbikli Kuştur Yazıtı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.