- 1128 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİZİ SEVEN GELSİN
BİZİ SEVEN GELSİN
Kim olursan ol yine gel.Ünlü tasavvuf piri ve düşünürü Mevlana’dan özür dilerim. Mevlana gibi düşünemediğim için, Mevlana’nın engin hoş görüsüne sığınırım. Tanrı dağlarının eteklerinde otağ kurup ,Seyhun ve Ceyhun gibi akıp, Medeniyetin ana yurdunda oturan atalarımızın mirasına sahip çıkabiliyorsan gel.Çinlilerin hilesini ,Tonyukuk un abidesine yazıp ,Doğu Türkistan’a Oğuz Kağan olabiliyorsan gel.Avrupa’nın etnik yapısını değiştirip Roma İmparatorluğunun merkezine Atilla’nın atını bağlayabiliyorsan gel. Yiğit meydanında düşman devirip Dede Korkutan nam alabiliyorsan gel.
Anadolu kapılarını ardına kadar açıp, Malazgirt ovasında Alparslan’ın beyaz kefenini giyip,dor atına binebiliyorsan gel. Nefer olup Komutan Alparslan’ın arkasında namaza durabiliyorsan gel.Bizanssı Malazgirt ovasında hallaç pamuğu gibi atabiliyorsan gel.Kibirli esir, Romen Diyojen’ in ayağına plangalar ,eline zincir vurmadan sılasına gönderebiliyorsan gel.Kutalmış oğlu Süleyman şah olup Fırat’ı geçebiliyorsan gel.Konya da Alâeddin Camii, Sivas da Gök Medrese, Tercan da Mama Hatun Türbesi yaptırabiliyorsan gel.
Söğütte Edebalı nin bahçesinde bir çınar fidanı olup dalların üç kıtaya yedi iklime salabiliyorsan gel.Yirmi bir yaşında Fatih olup,beyaz atınla boğazı geçip,Ayasofya’da Kabe yi görmeden tekbir alamıyorsan gel.Genç padişahlara Akşemseddin ,Molla Gürani , Molla Hüsrev olabiliyorsan gel.İstanbul surlarında Hasana Ulubatlı olup ,Ay yıldızlı bayrağı , Allah, Allah nidalarıyla burçlara dikebiliyorsan gel. Hasanı şehit edip ,Ulubatlı yı ölümsüzleştiriyorsan gel.Kelimetullah uğruna Trabzon’un geçit vermez dağlarına ,Hz Muhammed in sancağını dikebiliyorsan gel.Dinin ,Şerefin , Namusun ,Vatanın uğruna ölebiliyorsan gel.
Firavunlar ülkesinde , Sina çölünde Yıldırıma, Yavuz torun olup ,peygamber kılavuzluğunda çölü geçebiliyorsan gel.Hasan Canın canına , can yoldaşı olabiliyorsan gel. Harameyne hakim olup, hadem olabiliyorsan gel.Hilal diyarına halife olup, seyyid olabiliyorsan gel.Şah İsmail’e aslan pençesi ,Allah ına köle olabiliyorsan gel. Şahın huzurunda pembe incili kaftana oturabiliyorsan gel.Acem şairlerine Türkçe kafa tutabiliyorsan gel.
Akdeniz de Barbaros olup ,Cebeli Tarık a uzanıp güney Avrupa’nın emperyalist kıyılarını topa tutup, İngiltere krallığının kendini beğenmiş kale surlarını yıkabiliyorsan gel. Siyah Afrika nın zenci köle efendilerinin yolunu kesebiliyorsan gel.Endülüs te Tarık bin ziyad olup gemilerini yakabiliyorsan gel.Kendini beğenmiş Napolyon un elini midesinden çekebiliyorsan ,Azgın İngiliz hırsızlarının kolunu kesebiliyorsan gel.
Kafkas dağlarında Şeyh Şamil ile Hacı Muratta , Çarın zulmüne, kılıç olabiliyorsan gel. Yemende memet ile memiş ,Trablusgarp ta gazi olabiliyorsan gel.Rum illerinde bölük, bölük kağnılarda muhacir olabiliyorsan gel.
Çanakkale muhaberelerinde bedrin aslanı olup, Kınalı Memede kurban ,Seyit onbaşıya top , kesik başa, baş olabiliyorsan gel.Şehit memede şahadet olabiliyorsan gel.Memede gece yatak ,gündüz mermi karavanasına üç günde bir Hoşap olabiliyorsan gel.Memet in annesine mektup ,kardeşine ağabey olabiliyorsan gel.Peygamberin aguşuna koşabiliyorsan gel.Mehmet Akife Asım olabiliyorsan gel.
Gazze sokakların da ağlayan çocukları duyabiliyorsan gel.Gazze nin yetim çocuklarına baba olabiliyorsan gel.Gece karanlığında gözyaşını silebiliyorsan gel.Sokaklarda ki kanı bayrak , gökteki ayı yıldızı işleyebiliyorsan gel. Bağdat’ta bombalara şemsiye , kadınlara namus olabiliyorsan gel.Hasana kerbela da su, Hüseyin’e kaş olabiliyorsan gel.Kerkük te Türkmen dilinde hoyrat olabiliyorsan gel.Telafara derman olabiliyorsan gel. Doğu Türkistan’ın yangınına su verebiliyorsan gel.
Gel, gel ,gel , sevgi mektebini bitirdikten sonra gel . Kendini dostunu, milletini yurdunu atanı ananı babanı dinini dilini oğlunu kızını bayrağını sancağını sevebiliyorsan gel.
05.08.2009
Hacı ÇATKIN