- 1958 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
MİRAÇ VE İSRA...
Sonuncu ve en büyük Allah elçisi Hz.Muhammed"in (sav) en önemli mucizelerinden biriside Miraç hadisesidir.
Miraç olayı,Medine göçünden bir yıl önce 621 miladi yılında Recep ayının 27"ci gecesi vuku bulmuştur.
Miraç yolculuğu iki önemli kısımdan meydana gelmiştir.
1.Kabe avlusu veya Peygamber"imizin (sav) evinden başlayarak Kudüsteki Mescid-i Aksa"da bir yeryüzü yolculuğudur.
2.Kudüs"teki Mescid-i Aksa"dan başlayıp yedi kat gökyüzünü bir bir aştıktan sonra hiç bir beşerin ulaşamadığı bir yakınlıkta bizzat Ulu Allah"ın (cc) huzurunda son bulan gök yüzü yolculuğudur.
Arapçada "yukarı çıkmak, yükselmek" anlamına gelen Miraç, Peygamberimiz (sav)’in en büyük mucizelerinden birisidir.
Kuran-ı Kerim’in İsra ve Necm Surelerinde Peygamber Efendimiz (sav)’in mucizevi şekilde Mescid-i Aksa’ya yaptığı gece yolculuğu ve Sidretül-Münteha" ya yükselişi bildirilmektedir.
Sidretü-l Münteha, yaratılmışların bilgilerinin tükendiği,ötesine geçemediği son noktadır.
İsra kelimesinin Arapça sözlük anlamıda, "gece yolculuğu veya gece yürüyüşü"demektir.
Kutlu Peygamberimiz (sav)’in Kuran ayetlerinde ve hadis-i şerifleriylede haber verilen birçok mucizeleri vardır. Bu harikulade olaylardan bazıları şunlardır...
İsra Suresi’nin ilk ayetinde Yüce Allah, Sevgili Efendimiz (sav)’in mucizevi yolculuğunu şöyle bildirmektedir bizlere.
Bir kısım ayetlerimizi kendisine göstermek için, kulunu bir gece Mescid-i Haram’dan, çevresini bereketlendirdiğimiz Mescid-i Aksa’ya götüren O (Allah) Yücedir. Gerçekten O, işitendir, görendir. (İsra Suresi)
"Şimdi siz onun gördüğü üzerinde kendisiyle tartışıyor musunuz? Andolsun ki, o onu bir başka kez daha inişte gördü. Sidretu’l-Munteha’nın yanında. Barınma (Me’va) cenneti onun yanındadır. O zaman (o gördüğünde) Sidre’yi kaplayan kaplıyordu. Göz kaymadı ve (sınırı) aşmadı da. Andolsun ki o Rabbinin en büyük âyetlerinden bir kısmını gördü."(Necm,suresi)
Mescid-i Aksa"da etrafıma bakmamıştım. Sorduklarını görmemiştim. Kureyş beni yalanlayınca,o anda Cebrail aleyhisselam,Mescid-i Aksa"yı gözümün önüne getirdi,görüyor ve sayıyordum.Sorularına hemen cevap veriyordum.(hadis.Buhari..)
İnsanların en üstünü ile Allah"ın bizzat buluşmasını temin eden bu mukaddes olay şöyle gerçekleşmiştir.
Allah Rasülünün kendi dilinden (sav) naklediyorum..
Ben Mekke"de iken evimin tavanı yarıldı ve Hz. Cebrail gelerek göğsümü yardı.
Kalbimi çıkardı ve zemzem suyu ile yıkadıktan sonra içi iman ve hikmetle dolu olan altın bir leğen getirdi.
Bunu içindekini kalbime boşalttıktan sonra Hz. Cebrail ile göğe yükseldik. Cebrail (as) dünya semasının açılmasını istedi.
Bekçi "kim o"diye sordu? Cebrail (as) cevap verdi.
Yanımdaki Hz. Mhammed (sav) dedi. Bekçi tekrar sordu.
O"na Peygamberlik geldimi? Cebrail (as) tabii diye cevapladı. Kapı açıldıktan sonra gök yüzüne çıktık.
Sağ ve sol yanlarını,uzaktan karaltı şeklinde görülen insan topluluğunun çevrelediği birisi göründü.
O,sağ yanına bakınca gülüyor,sol yanına bakıncada ağlıyordu. Bana dönerek"hoşgeldin ey kutlu Peygamber ve salih evlat"dedi.
Hz. Cebraile bunun kim olduğunu sordum.
O,da Adem peygamberdir dedi. Sağ ve solundaki insan kalabalığı ise Adem (as) ın soyundan gelen bütün insanların ruhlarıdır.
Sağındakiler cennetlik,solundakiler cehennemlik olanlardır.
Bu sebeple sağına bakınca gülmekte,soluna bakınca ağlamaktadır dedi.
Yolumuza devam ediyorduk. İkinci kat semaya çıktık.
Cebrail,yine kapının açılmasını istedi. Bekçi dünya semasındaki söylenenleri tekrar ettikten sonra,İdris Peygamberle karşılaştık.
İdris (as)
"Ey hayırlı Peygamber ve değerli kardeş hoşgeldin". dedi.
Ondan sonra Musa Peygamberle karşılaştık .(üçüncü katta..) Musa (as) aynı şekilde ey değerli Peygamber ve kardeş,hoşgeldin,dedi.
Sonra sırasıyla Hz. İsa, Hz. İbrahim ve diğer Peygamberlere uğradık.
Hepside.
"Ey değerli Peygamber ve salih kardeş hoş geldiniz diyorlardı. Nihayet Cebrail (as) beni daha yukarı doğru götürdü.
Orada kainatın kaderini çizen kalemlerin cızıltılarını duydum. Sonra Hz. Allah ümmetime elli vakit namazı farz kıldı.
Bu noktadan artık geriye döndüm,yolda Musa A.S.ma rast geldim.
Allah"ü telanın ümmetine neyi farz kıldı diye sorunca,bende elli vakit namazı farz kıldı,dedim.
Bunun üzerine Hz.Musa "Ben insanları bilirim,İsrailoğullarıyla uzun zaman mücadele ettim.
Senin ümmetin günde elli vakit namazı kılamaz. Rabbine dön ve bu vazifenin biraz hafifletilmesini iste."dedi.
Böylece Rabbime döndüm ve namaz yükünün biraz hafifletilmesini istedim.
Yüce Allah namazı kırk vakte indirdi.
Dönüp Hz.Musa"ya durumu anlattım. O,beni gene Rabbime gönderdi. Hz Allah,otuz vakte ,yirmiye,ona,daha sonrada beş vakte indirdi.
Tam bu sırada kulağıma bir ses geldi. "Farz olan beş vakit namazı kesin olarak,değiştirilmez bir hale getirdim."
Tekrar Hz.Musa"ya uğradım. Bana Rabbime bir daha dönmemi söyledi.
Bende,artık haya ediyorum bir daha gidemem ,dedim.
Sonra (Cibril) ta Sitretül"l Münteha"ya birlikte varıncaya kadar beni götürdü.
Sidre"yi öyle (acib ve garib) elvan kaplamıştıki onlar nedir bilemem.
Bu ağaçın kökünden saçılan rengarenk nur ve ışıklar ümmetimi aydınlatoyordu.
Sonra cennete götürüldüm. Cennet yaprakları misk kokulu,taşları da incilerdendi.
Efendimiz (sav) arşı alaya vardığında sağ elini sol elinin üstüne koyup,kıyamen hacet diledi.
Allah (cc)
Ya Ahmet!
Habibim Ya Muhammed! Benden ne isteyeceksen iste! Benim yanımda hacetin nedir? dediğinde Efendimiz:
Yarabbi!
Senden ümmetime yakınlık dilerim! Allah (cc) cevaben :
izzetim hakkım için ümmetine yakın olmayı bende isterim. Kafirleri cennetime koymam. Rahmetimi ve nimetimi mü"minler için hazırladım.
Her kim,benim rızamı isterse,dilini benim zikrimle süslesin.
Bedenini,vucudunu taatımla kocatsın. Ömrünü benim yoluma sarf eylesin. Bana muhabbetin nişanı şudurki,benim sözümden gayrı söz dinlemesin,benim sevgimden başka gönlünde sevgi bulundurmasın.
Dilinde tekbir,vucudunda kıyam,gözünde benim aşkımla,benim korkumla yaş olsunki,iki alemde onlara yakın olurum,şeytanı onlardan ırak ederim.
Onları ebedi razı olduğum hizmetlerimde kullanırım. Tevfikim onlara refik olur,dediğinde efendimiz:
Ya Rabbi!
Ümmetim çok zaiftir,bunları yapmaya kadir olamazlar. İlahi kerem sendedir. Sen Rahman,sen Rahimsin.
Ey Habibim!
Ben Erhamer-rahimim,Padişahım. Kimsenin taatından bana bir fayda olmadığı gibi,hiç bir asinin isyanındanda bana zarar yoktur.
Beşaret ve müjde olsun o kimseyeki, "Eşhedi en la ilaheillallah ve eşhedi enne Muhammeden Resulullah "dese,rehmetim ona bahşiştir.
Rızayı şerifim ona hil-attır. O kulumun nazarı ebediyyen benim nimetime ve nazarımadır..
Yarab!
Şimdi canım safaya erdi. Ruhum,kalbim rahat oldu. Gönlüm karar tutup,razı oldum.
Yarabbi! dediğinde Allah (cc)
velesevfe yuğtike rabbuke feterda. Duha 5..
"Ey habibim. Seni razı kılıncaya kadar sana ikram edeceğim."buyurdu.
Allah (cc) hazretleri,Habibi huda efendimize:
Ey habibim !
Sen bana bütün Peygamberlerden sevgilisin. Ümmetin de,bana bütün ümmetlerden sevgili olduğundan,bütün gök ehlinin ibadetini cem"etim,adını Namaz koydum; Bu namazı,ümmetine taat olarak farz eyledim. senin ümmetinden her kim,benim rızam için bu farzımı yerine getirirse,bütün ibadetlerle bana ibadet etmiş olur.diye buyurdu..
Bu namaz dinin direğidir. Bu namaz,efendimizin göz nurudur. Bu namaz Allah (cc) razı olduğu ibadettir.
"Ey aşık! Ey sadık! Eğer Allahı tanıyorsan,Peygambere sevgin ve imanın varsa ,bu namzı kıl ve cennete sende dahil ol.."
Ve yine efendimiz ,cehennem bana arz olundu ve ekseri ehlini kadınlar,zenginler, ve ibadetsizler olarak gördüm.
Kadınların ekserinin ne için ehli nar olduğunu Hz. Cebrail "den sorduğumda..
Kocalarına itaatsizlik edip,getirdikleri nimetlere nankörlük ettiklerinden,zenginlerde mallarının şükrünü eda etmeyip,zekat ve sadaka ile hayır,hasenat yapmadıklarından,ibadet yoksullarının da,ibadet etmeyip hakka asi olduklarından nara müstahak olduklarını bildirdi..
İmam suyuti..Camiu-ssagır..
Hz. Peygamber aleyhisselamın Miraç olayı böyle gerçekleşmiştir..
Leylei-Miracı cümlemiz hakkında kutlu ve mübarek kılmanı dilerim Ya Rabbi!
Dualarımızı ravzai-Resulde kabul olunan dualara ilhak ile bizleri mesrur eyle Ya Rabbi!
Amin..Mubarek kandiliniz ömrü miracınız olsun inş..
dikkatinize..
TRT,bu akşam kutlanacak olan Miraç Kandili’ni Kudüs’ten Mescid-i Aksa’dan canlı olarak yayınlayacaktır.
YORUMLAR
güzel bir yazı ..teşekür ederiz faydalandık...