MİRAS(1.ALTIN)
Güneş oğlum,
Her çocuk gibi sende nasihat dinlemek istemeyeceksin. Tecrübelerime dayanarak vereceğim dersler bir kulağından girip diğerinden çıkacak. Hal böyle olunca söylenecek bir şey kalmıyor sana. Fakat yazyorum, senin için yazıyorum...Okuyup okumayacağını bilmeden yazıyorum. Yaşadığım olayların ardından yorumlarımı yazıyorum. Bana ters gelenleri-gelmeyenleri, kızdıklarımı-kızmadıklarımı, sevdiklerimi-sevmediklerimi, onaylayıp-onaylamadıklarımı hep yazıyorum...
Bunları okurken, sakın olduğu gibi kabul etme. Akıl süzgecinden geçir, özünü al ki; yaşamında işine yarasın. Süzgeçten geçmeyenler için üzülme. Senin annen her şeyi doğru yorumlar diye bir kural yok. Seni olduğun gibi sevdiğimi de unutma...
Özgür ruhunu hiç kaybetme.
Hatalar insanlar içindir, tekrarlanmadığı sürece. Hatalarından dolayı suçluluk havuzuna girebilirsin sakın derinlere dalma...Önce kendine değer ver ki başkaları da değer versin. Başkalarına değerli görünme gafletine düşme.
Doğru bildiğin yolda ilerlerken bazen alkışlanır, bazende engellenirsin. Alkışlanırken gurura kapılma, engellenirken de mücadelenden vazgeçme....
Nokta kadar menfaat için virgül kadar eğilme.
Ne pahasına olursa olsun, sakın yalan söyleme.
İki dinle bir söyle.Muhatabınla konuşurken öyle konuş ki, sözlerin,diken olarak sana geri dönmesin.
Hak etmediğin hiç bir şeyi kabul etme.(maddi-manevi)
Her söylenenin doğruluğuna kendin araştırmadan inanma.
İnsanlar hakkında önyargıda bulunma.
Dertleşebileceğin dostunu iyi tanı.
Emeksiz, bol paralı işlerden sakın, zaten o paranın bereketi olmaz.
En çaresiz anlarında bile ümidini yitirme. Ve Allaha yönel...Her kapı kapanırda, O nun kapısı hiç kapanmaz...
Zorluklar karşısındaki en donanımlı silahının Sabır olduğunu aklından çıkarma.
İnsanları renklerine, maddi durumlarına, giyimlerine ve cinsiyetlerine göre değerlendirme...Her insanın bir özü vardır, o özü ara. O öz, başkalarının demesiyle değil, ancak kendi yüreğinle bulunur.
Allahtan başka hiç bir şeyin ve kimsenin önünde eğilme. Şartlar ne olursa olsun saygını yitirme...
İmanını şekillendirme. Allahla arana ne sayıları ne insanları koyma...
Evet, Dünyadaki Cennetim, bu günlük yetsin mi ?
14/03/2003-nilkurt (Oğluma yazdığım günlüğümden-1.altın)
YORUMLAR
Kesinlikle tastik ediyoru hepsini. Bir zamanlar bize büyüklerimiz aynı sözleri bize söylediğinde onlara tepki verir ve büyüdüğümüzü, insanları tanıdığımızı düşünürdük. Oysa ki sadece dış görünüşten tanıyor olduğumuzu şimi anlıyor ve onların ne demek istediklerini tecrübelerimizle anlyabiliyoruz. Şimdi kırk yaşındayım. Ha akıllandım mı ? Hayır yine aynı kişiyim ama tecrübeler beni olgunlaştırdı. Güzel ve faydalı bir yazıydı sevgili arkadaşım. Kalemin daim olsun ileklerimle kutluyorum.
Bir evlada bırakılabilecek en güzel yazı ve bunları düşünen yazan bir anneyi kutluyorum.
Dünyadaki cennetinize Allah uzun ömür hayırlı işler ve anne babasına hayırlı evlat olmasını dilerim ayrıca başkalarının cennetlerinede vesile olsun yaşamı boyunca inş.
Siz emek verin güneşe
O bulutların ardına saklansada mutlaka görünür annesine