- 442 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
*- KÜÇÜK DOKUNUŞLAR 11
*- Umutsuz olmak insanoğluna yakışmaz. Umudu hep taze tutmak, geriye doğru değil, ileri doğru bakmak gerekir. Geriye bakmak insanı karamsarlığa iter. Karamsarlık ise hayatımızın dinamiklerini olumsuz yönde etkiler, örseler. Örselenmiş bir hayatın sahibi olarak da insan üretkenliğini yeterince ortaya çıkartamayacağı için asıl varlık sebebine ihanet etmiş olur. İhanet her halde büyük bir suçtur. Kişi akıllıysa eğer kendisine karşı suç işlemez.
*- Her cevabın geçmişinde mutlaka bir problem vardır. Bu problemin çözümüyle ilgili olarak verilen uğraşı cevapların ortaya çıkmasına neden olur. Bir problem varsa eğer çözümü için çaba sarf etmek gerekir. Ve hiçbir çaba boşuna değildir. Mutlaka meyvelerini verir.
*- Her insanın şeytanı kendi içindedir. Onu başka taraflarda aramanın hiç anlamı yok. İyi de kötü de biziz. Şeytanımızı besleyip büyütmek ya da onu yok etmek bize bağlı bir edimdir. Biz nasıl istersek o öyle olur. Ya kocaman bir sorun olarak bizimle birlikte yaşar ve bizi esir alıp hayatımızın her anına müdahale eder ya da zararsız bir nesneden öteye geçemez yok olur.
RECEP AKIL
Bu yazı bir deneme değil tabi ki. Naçizane bir kaç cümleden oluşan bir metindir.