- 770 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Şair Yazar ve Gazeteci Daveti
Şair, yazar ve gazeteci daveti
şair-yazar ve gazeteci konuklarımız oldu. Onlarlaşiid şölenlerinde buluştuk. İki amacımız vardı. Türk Halk Edebiyatına hizmet etmek, şairlik ve aşıklık geleneğini yaşatmak, ikincisi de Yozgat’ın tanıtımına katkıda bulunmak.
Bunu üç yıl önce yaptığımız festivallerin sonunda değerlendirdik. Gördük ki, şiir şölenlerinin Yozgat’ın tanıtımına ciddi katkısı oluyor. Yozgat’a gelen şair-yazar, gazetec konuklarımızın bir yıl süreyle bu programı konuşuyorlar. Gittikleri yerlerde anlatıyorlar, gazetelerinde yazıyorlar, eserlerinde Yozgat’tan söz ediyorlar. Bu bizim için son derece sevindirici bir gelişme olmuştur.
Bu yıl dinlenmek istiyoruz. Sürmeli Festivali’nde izleyici kalmayı düşündük. Ancak bizi dostlarımız rahat bırakmadı, özellikle Yozgat’a gelmek istediğini ifade edenler oldu. Bize güç verdiler, destek sözünde bulundular. Bizde neden olmasın, dedik. Kolları sıvadık, yeniden çalışmaya başladık.
Başta Sayın Valimiz Amir Çiçek’in desteği olmak üzere Yozgat Belediyesi, Sivas Aşıklar Derneği, Kayseri Aşıklar Derneği, Kayseri’de bulunan aşık-ozan hemşehrilerimiz, Şebinkarahisarlı Araştırmacı Yazar-Şair Hikmet Okuyar, Adanalı Şair Harika Ufuk, Sivaslı Şair Sabiha Serin, Ankaralı şairler, hemşehrimiz Murat Duman bize yardımcı olma sözü verdiler.
Bunun üzerine Vali Beyin, Belediye başkanımızın, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğümüzün desteği eklenince bize de programı hazırlayıp sunmak kaldı. İnşallah utanmayız.
Dostlarımızın dualarıyla yine sahneye çıktık. Hemşehrilerimizin destek ve dualarını bekleriz.
Ne yapacağız? 11. Sürmeli Festivali kapsamında 4 ve 5 temmuz (cumartesi-pazar günü) Yozgat’ta bir şiir şöleni yapacağız. Yine Türkiye genelinden 100’e yakır şair, yazar ve gazeteci davet ediyoruz. Bölgelerinde tanınmış, eser sahibi, araştırmacı-yazar ve şair dostlarımızı Yozgat’a buyur ediyoruz.
Bizlerin ulaşamadığı, tanıyamadığımız, okuyucularımızın bildiği tanıdık isimler varsa onları da bize yazdırsınlar, davet edelim. Sürmeli Festivali kapsamında konuğumuz olsunlar. Yozgat’ı gezsinler, şiir şölenimize katılsınlar istiyoruz.
Program şöyle gelişecek. 4 Temmuz Cumartesi günü saat 12.00’ye kadar İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nde toplanacağız, sabah kahvaltısı ve tanışma, kaynaşma merasimi başlayacak. Saat 14.00’de İl Kültür ve turizm Müdürlüğü Salonunda şiir şöleni var.
Aynı gün akşamı Hayri İnal Konağı’nda şiir yorumları ve şiir tartışmasında buluşacağız.
Konuklarımız şiiri tartışacak, şiir örnekleri sunacaklar. Konaklama ve yatış tarihi Lise binamızın öğrenci yurdunda gerçekleşmiş olacak. (Milli Eğitim Müdürlüğümüze ve Lise Müdürlüğü’ne teşekkürlerimizi sunuyoruz, onların desteğini de aldık.)
5 Temmuz Pazar günü Yozgat Belediyesi’nce görevlendirilecek iki otobüsle konuklarımız Çamlık, Kent Park, Sorgun Kaplıcaları ve Sarıkaya Kaplıcalarını gezmiş olacak. 5 Temmuz öğle sonu konukları Yozgat’tan uğurlayacağız. Şimdiden isimlerini yazdıranlar oldu. Yozgat ikinci vatanımız diyen yürekli şairler var. Hikmet Okuyar, Balkan Şair-Yazarlar Derneği Başkanı Osman Baymak, Sivaslı Sabiha Serin, Adanalı Harika Ufuk gibi.
Bu isimleri not almaya listemize yazmaya başladık. Ne yazık ki, her telefon eden ismi listemize yazma şansımız yok. İllerden temsilcileri davet ediyoruz. Kontenjanımız 100 şair ve yazarla sınırlı kalacaktır. İsimlerini yazamayacağımız arkadaşlarımız olursa onlardan şimdiden özür diliyoruz.
İnşallah bu yıl ki program daha görkemli, daha güzel geçecek. Aslına bakarsanız bu yıl Şiir Şöleni’nin finalini yapmayı planlıyoruz. Çünkü yorulduk. Yıprandık ve çok lüzumsuz eleştirelere maruz kaldık. Bu da bizim yıpranmamıza vesile oldu. Onun için 10. Sürmeli Festivali Şiir Şöleni Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği’nin final programı olacaktır.
Şair, yazar ve gazeteci, il temsilcisi arkadaşlarımızı, hemşehrilerimizi, araştırmacı ve yazar dostlarımızı 4 ve 5 Temmuz’da konuk etmek arzusundayız. (Tabi ki kontenjanımız 100 kişi ile sınırlı kalacaktır.) Listeler oluşmaya başlamıştır. Liste dışı kalanları misafir etme şansımız yoktur. (Tekraren onlardan özür dileriz.)
Yozgat Şair ve Yazarlar Birliği görevini başarıyla yapmıştır. Yönetimdeki arkadaşlarımız görevini başarıyla yapmışlardır. Bu işi biz daha iyi yaparız, bayrak değişimine talibiz diyenlerle dernek kongresinde görüşmek arzumuzdur. Bu vesileyle tüm şair, yazar, gazeteci dostlarımıza, hemşehrilerimize ve İl Temsilcilerine Yozgat’tan selam ve saygılarımızı yolluyoruz. 4 ve 5 Temmuz’da Yozgat Sürmeli Şiir Şöleninde buluşmak umuduyla.
Ahmet sargın...Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı