İş İşten Geçmeden Gel Artık Babaaaaaa!
ACELE İDAREYE GELİNİZ, BABANIZ GELDİ !
Biliyor musun babacığım?
Hakkım kaldı sen de tâaa 12 yaşından beri.. Ne hakkı mı dedin.
Evet hakkım var sen de ve ödemeden gittin be babacım.
Biliyor musun bu gün ellisine geldi oğlun ..evet tam ellisine baba.
Duyuyor musun beni, duyuyorsun , duyuyorsun ..haydi saklama duyuyorsun babam benim.
Âh babacığım , hakkımı alacam âhirette, bunu aklından çıkarma..
“Ne hakkı?” deme sakın. “Çocukların da hakkı var babalarında” dedi “din öğretmenimiz” baba.
Babacığım inanır mısın hala seni bekliyorum.
Sanki bir gün okuluma geleceksin ve beni anons edecek okuldaki idarecinin biri...
Aynen şöyle” Dikkat! Dikkat! 1-R sınıfı öğrencilerinden 2933 no’ lu İ. Öztürk ziyaretçiniz gelmiştir, acele idareye geliniz. Dikkat! Dikkat! 1-R sınıfı öğrencilerinden 2933 no’lu İ. Öztürk.. ziyaretçiniz var, okulun giriş kapısında bekleniyorsunuz, acele geliniz” Baba , baba! Duyuyor musun beni.. Bu anons benim hakkımdı..
Hiç duymadım bu anonsu. Geceleri rüyama girdi, gündüzleri sayıkladım babaaaaa.
Bu benim hakkımdı. Bu hakkımı istiyorum. Yaşım elli babacığım, ben hala bu sesi bekliyorum.
Kalk mezarından bir defa da olsa geliver baba.. Valla para falan istemezler ..ben de istemem..yemin olsun.
“ Oğlum koskoca öğretmen oldun, üstelik emekliliğin gelmiş hala veli mi bekliyorsun , ayıp yâ hu” dediğini duyuyorum. Dalga geçme babacım.
Ben ciddiyim baba. Vallahi, billahi ciddiyim. Ben büyüdüm, öğretmen oldum hatta emekliliğim bile geçti.. Ama babaaa ben hala çocuğum. İçimdeki çocuk büyümedi.
O ( ben, yani oğlun) hala veli olarak babasının gelmesini bekliyor.
Haydi be babacığım, ne olur bir saatliğine izin al ahiretteki görevli meleklerden.
De ki: “ Ben oğlumun okuluna gideceğim, bir bakayım ne yapıyor, harçlığı var mı, sevgiye susamış mı, dersleri nasıl?” İnan İzin verir melekler , ne olur bir kere dene baba..
Babacııım bak ben büyümedim.. Kelimelerime bak ..Hiç büyük lafına benzeyen tarafı var mı?
Güzel babacığım, eğer gelmezsen velim olarak okula ve ben hep “bir gün babam gelecek “ diye sayıklayarak ölürsem hakkımı alırım baba. İnan alırım.
Bekliyorum babacığım. 40 yıldır beklediğim gibi yine bekleyeceğim babam.
Ama saatler ilerliyor. Hemen gel baba. Değilse kul hakkıyla uğraşırsın inan.
Yaa babacım benim hiç velim olmadı,hiç babam gelmedi okuluma.Tek isteğim bir kerecik velim gelsin okula..o kadar. Hep imrenirdim arkadaşlarımın babaları geldiğinde ve ağlardım gözlerim yaşarmadan sessizce. Bu içimde tek ukde, hep taze bir özlem babacım. Şaka yapmıyorum baba. Okulda bekliyorum.
“Dikkat! Dikkat! 1-R sınıfı öğrencilerinden 2933 no’ lu İ. Öztürk.. ziyaretçiniz var, okulun giriş kapısında bekleniyorsunuz, acele geliniz” İşte bu anonsu bekliyorum sevgili babacığım.
Sahi eğer mümkünse anacığımı da getir. O da “yol yordam bilmem oğlum “ diye okuduğum okullara gelememişti garibim. Babacığım iki kolumu açtım, bekliyorum .
Tam okulun girişinde, soruver, bulur arkadaşlar. Biraz da arasınlar, kötümü olur. Biraz havam olsun, babam gelmiş diye herkes duysun, Bir de unutmadan söyleyeyim babacığım inan ki derslerime çok çalışıyorum seni mahcup etmemek için. Hatta hal ve gidiş bile pekiyi karnemde. Sen bir gel.. Bak nasıl sevineceksin.
“ İşte bu benim oğlum, tam da bana benzemiş” edasıyla koltukların kabaracak babam.
Ben elini öpmeye uğraşırken sen de sen de sarılacaksın bana , başımı okşayacaksın mübarek avucunla.
Gurur duyacaksın oğlunla. Babalar gelince çocuklarını ziyarete , notlarımda yükseliyormuş..
Arkadaşım “ Babam öyle diyoooo” dedi baba. Rüyalarımda bari gel okula babaaaaa, geeeeeeeel.
Bu gün uyanmayacağım sen gelinceye kadar.
Yüreğimi bıraktım hayallerime, onu bari yetim bırakma babam benim.
Seni çok, çoook ve çoook özledim babacım.
On yüz bin milyon kere öpüyorum babaaaacığıııııım.
Oğlun: İsmail Öztürk